45% belgium 45% Russia

Nieuw op het forum? Stel jezelf (en je quad) hier even voor.
Yvan
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 29 dec, 2017 01:09

45% belgium 45% Russia

Bericht door Yvan »

Hi gasten/meiden!

ff voorstellen!!
mijn naam is Yvan, ben 50 jaar oud, een echte kempenaar maar die wel ongeveer 50% in Limburg (belgie) en 50% in Novosibirsk (Siberië) woont.
Rusland??? Vragen dan de meeste mensen? Is het daar niet koud en gevaarlijk!! Mijn vrouw komt niet graag naar Belgie in de winter omdat we hier een thermostaat hebben (+-21°) en in Rusland(+-28°) en je de deur moet openen om het een beetje te koelen. Voordeel is natuurlijk dat iedereen daar binnenshuis bijna naakt rondloopt! :D
En ook gevaar is relatief! laat ons zeggen, een leven is daar minder "exclusief". Wat ik bedoel is dat er daar anders naar "Het Leven" word gekeken? En als ik het dan ook probeer uit te leggen, begrijpen/geloven de meeste mensen me niet dat dit voornamelijk komt door het niet kunnen omgaan met luxe en gemak en juist omdat daar veeeeel "MEER" vrijheid is dan hier en het leven beter en goedkoper is er zotte dingen gebeuren. Ja mensen ook voor Russen!! (Als je tenminste een baan hebt en van de vodka afblijft!)
En ook moet ik natuurlijk altijd te kennen geven dat de vrouwen daar inderdaad zo mooi zijn!
Maar dus ook dat er daar eentje( Viktoria) me toch heeft kunnen overtuigen haar te trouwen. :crossercool: En aangezien Rusland geen belgie, nederland of europa is, is een dubbele nationaliteit hebben daar niet mogelijk en is de enige oplossing, veel reizen!!
Ok, terug naar hier!
Eigenlijk 4-5 jaar geleden was ik al eens hier op het forum om te spieken, maar ik was toen blijkbaar nog iets te jong om van een quad te mogen genieten! :-P
Tuurlijk is dit een grapje! Want er staat geen leeftijd op leut maken, toch?? :punk:
Het kwam me eigenlijk toen moeilijk uit maar heb ondertussen wel begrepen dat het bijna NOOIT voor me "uitkomt"! Daarom nu toch beslist om niet te wachten tot ik achter de geraniums zit en dan te beseffen dat het telaat is!!
Dus dit weekend toch eindelijk mijn lange droom gaan bestellen, en hoop hem deze week al te kunnen afhalen. Een Polaris Sportsman 1000xp.
Kun je in Siberië dan geen quad kopen? Zeker wel!! naast snowmobiles zijn deze daar ook zeer "hot". Maar daar rijden ze blijkbaar liever Canam. Ik denk persoonlijk omdat deze "veel" stoerder lijkt/rijd en dat je daar ook veel meer accessoires af fabriek kan krijgen en die wel echt vet zijn!!
Voor mijzelf is uitzicht minder belangrijk, al vind ik nu juist die eenvoud en simplicity mooi, en hoef ook niet altijd bezig te zijn met de controle om dat ding op de weg te houden, ik/wij kunnen namelijk intens genieten van het cruisen door weggetjes al dan niet verhard!
Ook persoonlijk hou ik me ook liever bezig met het technische, van zowel "hoe dat ding onderhoud geven" als uitzoeken "hoe of waarom" het zo is gebouwd. (grotendeels beroepsmisvorming denk ik)
Maar ook het meer technisch rijden op moeilijk terrein vind ik een leuke uitdaging, met natuurlijk altijd respect voor de natuur! Doch vind ik dat hier in europa een bloempje of een boompje soms meer betekend dan het algemeen welzijn van een mens!!
In het verleden heb ik al veel gereden met al wat een ketting, riem of cardan aandrijving heeft, en geloof me, daar zitten rare dingen tussen! Ooit al eens een Russische quad gezien? Als ik er nog een foto van vind zal ik deze wel ff posten.
Toch ben ik een leek in het quad wereldje omdat ik natuurlijk de ervaring mis net omdat ik van alles wat heb gedaan. Maar hoop nu na volgende week dat ik toch snel "een gemiddelde" quadrijder zou kunnen worden! En daar is natuurlijk maar een ding aan te doen. "Veel rijden die handel"!!!!
Dus als er mensen in de buurt of verder weg wonen maar die zich geroepen voelen om me "de knopen van het vak" te leren, wil ik altijd tot jou komen om samen een ritje te maken.
Meiden dit geldt natuurlijk ook voor jullie, en dat komt natuurlijk van het vrouwke hé! :D

Verder wens ik iedereen in deze community nog veel plezier en genot!!
And drive safe!!

Viktoria & Yvan
Plaats reactie