Pagina 1 van 2
voorkant verbreden....raptor 350
Geplaatst: ma 20 dec, 2004 19:09
door rippeke
hellow,
heb gisteren beetje toevalig vernomen dat ik een durablue as krijg voor mijn kerst en -nieuwjaar.
Mocht het normaal nog niet weten maar soit. (Mijn schoonmoeder valt dus wel mee... haha)
Ik heb dus een raptor 350
Ik weet niet goed wat ik best doe om de voorkant te verbreden.
Ik heb niet echt zin om A-arms te kopen.
(A-arms, blokken, velgen draaien, de 2 samen,...)
Ik zoek dus eerder een goedkoper alternatief.
graag uw mening
groeten thomas
Geplaatst: ma 20 dec, 2004 19:12
door Robby
velgen kan je omdraaien indien je je sjepappen herboort en de andere gaten toestopt (kan doormiddel er een sjepappe omgekeerd in te steken)
is de goekoopste, krijgt wel iets zwaarder sturen, anders spoorverbreders, iets van een 50€
greetz
Geplaatst: ma 20 dec, 2004 19:25
door D*noter
haha Rippeke, wat krijg je voor Pasen, hou me op de hoogte hé
Of je nu spoorverbreders steekt of je janten omdraait, dit blijft toch in beide gevallen iets zwaarder sturen, ofniet

Geplaatst: ma 20 dec, 2004 19:32
door rippeke
wat ik me ook afvraag
als je nu de velg draait dan komt je schijf bloot te liggen he
dus is ze ook kwetsbaarder
is het dan beter om blokken te steken of maakt dat geen verschil??..
thx
Geplaatst: ma 20 dec, 2004 19:59
door willywortel
Als je blokken steekt komt de schijfrem er ook meer uit hé
Ben ook van plan om blokken vooraan te steken.
Geplaatst: ma 20 dec, 2004 20:18
door Teunie
Blokken of velg omdraaien is eigenlijk hetzelfde principe.
A-armen is the way to go, maar wel de duurdere manier.
Als je verbreders gebruikt of velgen omdraait dan komt er veel meer kracht op bepaalde punten waardoor zaken kunnen gaan buigen en breken.
Geplaatst: ma 20 dec, 2004 20:24
door Skicks
Teunie schreef:Blokken of velg omdraaien is eigenlijk hetzelfde principe.
A-armen is the way to go, maar wel de duurdere manier.
Als je verbreders gebruikt of velgen omdraait dan komt er veel meer kracht op bepaalde punten waardoor zaken kunnen gaan buigen en breken.
mag dit: armen & omdraaien?
Geplaatst: ma 20 dec, 2004 20:25
door Ralph
Armen omdraaien??
Geplaatst: ma 20 dec, 2004 20:26
door Ralph
Ah nu begrijp ik het, +2 inch armen en je velgen omdraaien? Wordt wel breed! Dan zal je vering ver doorzakken.
Geplaatst: ma 20 dec, 2004 20:26
door Skicks
Ralph schreef:Armen omdraaien??
neje, a armen en dan nog je wielen omdraaien??
Geplaatst: ma 20 dec, 2004 20:29
door Robby
Ralph schreef:Ah nu begrijp ik het, +2 inch armen en je velgen omdraaien? Wordt wel breed! Dan zal je vering ver doorzakken.
Geplaatst: ma 20 dec, 2004 20:38
door Skicks
Ralph schreef:Ah nu begrijp ik het, +2 inch armen en je velgen omdraaien? Wordt wel breed! Dan zal je vering ver doorzakken.
maar de bouten zullen het houden?
Teun, draai jij je banden ook nog om?
Geplaatst: ma 20 dec, 2004 21:01
door keesie
je bouten houden het wel, maar de spindels??????
gewoon proberen, als er met 100 km/ph een wiel afloopt, merk je het wel

Geplaatst: ma 20 dec, 2004 21:19
door rippeke
waarom zijn A-armen eigenlijk zo duur?
als ik dit zie lijkt dit toch niet zo moeilijk om te maken of vergis ik me daarin?de meeste aftermarket armen zijn zelfs niet met smeernippels
of is msh het materiaal die gebruikt is?
Iemand die een beetje over weg kan met een lastoestel en wat verstand heeft van metaalbewerking moet dat toch kunnen fabriceren??
grtn
Geplaatst: ma 20 dec, 2004 21:29
door Mestdagh Alexander