Pagina 1 van 3
jetten toomey
Geplaatst: vr 26 sep, 2003 16:09
door Hanzie
de kerel van rs motors is me weer vies aan hetr naaien,n ik bel voor een sproeier maat 300, hij zegt dat ie er vandaag is, ik ga hem halen, zegt ie dat er geen 300 bestaat

hij zegt ook dat 310 VEEL te rijk is, en dat ik mss nu beter de 290 erin stop, en dan de naald 2stappen omhoog zet, zou ie dan goed rijden, want nu verzuipt hij om de haverklap, ik ben meestal al bij als hij start

Geplaatst: vr 26 sep, 2003 17:26
door elsinore
naald hoogte bepaalt benzine toevoer van 1/8 tot 1/3 gas open.
hoofdsproeier bepaalt voornamelijk volgas positie.
stationair (luchtschroef) bepaalt stationair het meeste en een heel klein beetje hele bereik.
plug chops (verschillende toeren bereiken) wijzen uit wat er teveel of te weinig is.
mazzel,
mark

Geplaatst: vr 26 sep, 2003 18:42
door Hanzie
ik snap er geen hol meer van, ik ga juist rijden, gaat ie veel beter als de zondag... ik snap er echt niets meer van, ik denk dat ik de 290 er terug in ga stoppen met de spacer, kijken wat ie dan doet!
Geplaatst: vr 26 sep, 2003 19:03
door elsinore
ik zeg altijd maar zo: alssie maar rijdt.
rubber boven of onder, maakt niet uit.
mark

Geplaatst: za 27 sep, 2003 10:21
door Hanzie
leuk moto mark
ralph, welke jetting heb jij?
Geplaatst: za 27 sep, 2003 10:21
door Ralph
Ik heb zelfs 310 dus dat is grote onzin. Die van mij draait nu op 300, maar ik moet m'n naald ook eigenlijk nog wat verschuiven. Heb je de reedspacer al verplaatst?
Geplaatst: za 27 sep, 2003 10:22
door Hanzie
dus jij hebt een 300?? en gaat ie beter en je reedspacer er al tussen, ik nog niet.
Geplaatst: za 27 sep, 2003 10:28
door Ralph
Ik ook nog niet, wat heb je er nu in zitten en heb je er al een plugchop test mee gedaan?
Geplaatst: za 27 sep, 2003 10:29
door Hanzie
ik heb er nog altijd de 310 inzitten, staat echt veel te rijk, verzuipt gewoon bijna elkes keer, ik ga namiddag even de 290 erin zetten, daarmee rijden, en dan de naald op het hoogste zetten.
hoe hoger de naald, hoe armer het mengsel?
hoe lager de naald, hoe rijker het mengsel?
Geplaatst: zo 28 sep, 2003 07:25
door elsinore
sproeier en naald zijn 2 verschillende dingen!!!!!!!!!
sproeier bepaalt volgas en naald tot 1/3 gas
als je naald in het midden staat en hij verzuipt konstant, is je sproeier te GROOT !
als je er een te kleine sproeier in doet, kan die op halfgas op de hoogste naaldstand goed lopen, maar hij draait in elkaar bij volgas, omdat ie dan te WEINIG brandsof krijgt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
bla bla bla
Geplaatst: zo 28 sep, 2003 09:21
door Hanzie
dus wat ik zou de naald op dezelfde plaats moeten laten staan, en de 290 proberen?
Geplaatst: zo 28 sep, 2003 10:29
door Teunie
Dat hebben we de 1ste keer al geprobeerd. Ik denk dat die 290 erin moet + naald verplaatsen.
Geplaatst: zo 28 sep, 2003 10:33
door Hanzie
ja, namiddag poging wagen, met die naald, daar durf ik niet aan te beginnen.

Geplaatst: zo 28 sep, 2003 10:58
door Frank MB
Ik heb twee vraagjes wat is een reedspacer en wat is rejetten?? (rejetten is toch gewoon de hoofdsproeier verwisselen??)
Geplaatst: zo 28 sep, 2003 11:10
door Hanzie
rejetten, dit doe je nadat je bv een andere uitlaat hebt gemonteerd, meer vermogen is meer benzine! dus moet je je "mainjet" aanpassen, dit is zoals ze zeggen een "sproeier" die de benzine toevoer regelt, hoe groter de spoeier, hoe meer benzine, en hoe beter de quad gaat lopen, tot je natuurlijk een te grote sproeier hebt gestoken, dan heb je hetzelfde als mij aan de hand, dat verzuipt je quad, rejetten, is niet moelijk, maar ook niet gemakkelijk, kijk maar naar mij, dit is puur op gevoel.
reedspacer, deze spacer vergroot de ruimte tussen je carb en reeds of reeds en cilinder:
Reedspacer tussen de cyl en reeds=meer kracht onderin
Reedspacer tussen reeds en carb=meer kracht bovenin.