Pagina 1 van 1

bedradingsprobleem yamaha blaster 2002

Geplaatst: ma 27 dec, 2004 12:57
door cooper_361
ik heb een blaster waarvan de batterij niet oplaad is dit zo of niet :?: ???
m'n alternator is met de lichten verbonden en niet met de pinkers
de pinkers zijn alleen met de batterij verbonden
en m'n bedrading zit helemaal door elkaar rood op blauw,zwart op groen,enz.... ik heb geen bedradingschema ook :( kan iemand me daaraan helpen of me zegge of jullie batterij wel oplaad en wat er allemaal op je batterij aangesloten zit :D

ik zou jullie zeer dankbaar zijn :wink: :D

Geplaatst: ma 27 dec, 2004 13:01
door Vincenzo
nee wat je aan de hand hebt is volkomen normaal de bobijn levert spanning voor de ontsteking en voor de lichten. wat doen ze dan meestal als ze pinkers zetten gewoon een batterijtje plaatsen en daar de pinkers op aanluiten wat je dan wel moet doen is af en toe de batt opladen.

je kan ook je pinkers ,mits enkele aanpassingen, op de bobijn laten werken maar daarvoor moet je maar eens een PM naar blasterke200 sturen die heeft dat op die manier (heeft er wel beetje last van dacht ik).

ik had het vroeger ook op jou manier in men blaster en dat werke perfect!

Geplaatst: ma 27 dec, 2004 13:23
door KrisZ400
Ik zou gewoon zoals vincenzo zegt de batterij af en toen opladen (gaat wel een tijdje mee denk ik als je alleen de pinkers erop aansluit). Rechtstreeks op de spoel gaat ook maar dan moet je al in hoge toeren rijden om ze te laten knipperen en bij te hoge toeren gaan de lampjes kapot. De batterij opladen met de spoel zou eventueel ook gaan maar doen moet je een gelijkrichter gebruiken.

Geplaatst: ma 27 dec, 2004 13:26
door Vincenzo
voila si als je van de duivel spreekt :lol:

gewoon zo laten minste last mee... zoveel verbruiken pinkers niet hoor.

Geplaatst: ma 27 dec, 2004 16:08
door cooper_361
Blasterke200 schreef:Ik zou gewoon zoals vincenzo zegt de batterij af en toen opladen (gaat wel een tijdje mee denk ik als je alleen de pinkers erop aansluit). Rechtstreeks op de spoel gaat ook maar dan moet je al in hoge toeren rijden om ze te laten knipperen en bij te hoge toeren gaan de lampjes kapot. De batterij opladen met de spoel zou eventueel ook gaan maar doen moet je een gelijkrichter gebruiken.
makkelijker gezegd dan gedaan dat batterijtje is maar 10 cm hoog en 7 cm breed ik heb al 2 batterijen versleten met ze iedere keer op te laden
het is veel beter als ze gewoon constand op de alternator oplaad dan gaat ze zo snel niet kapot denk ik die nieuwe is volgens mij ook al kapot want
als je ze oplaad is ze na 2 dagen zonder ze te gebruike al direct weer plat.

Geplaatst: ma 27 dec, 2004 16:09
door Vincenzo
nee het is pas goed een batt regelmatig eens te ontladen en terug op te laden het probleem dat jij hebt denk ik is dat je met een te grote stroom laad en daar kunnen die kleine niet tegen

zeker niet groter nemen dan 1/10 van de capaciteit om te laden...

Geplaatst: ma 27 dec, 2004 16:11
door cooper_361
en nog iets m'n luchtfilter zit vol met rode olie
iemand die daar iets van weet???
der ligt een plas rode olie onder en de filter zelf hangt ook vol
en er zitten vreemde stoffen doekjes naast ook??
iemand die daar iets van weet??

Geplaatst: ma 27 dec, 2004 16:21
door Vincenzo
ja die moet vol olie hangen anders filtert hij niet wat die doekjes daar doen :?: :?: :?: en als je er teveel opdoet dan ligt er inderdaad olie beneden in dat bakje