Pagina 1 van 2
spoorverbreders zijn duur, heir heb je wat goedkopers!
Geplaatst: ma 27 dec, 2004 13:18
door quadfreakske
hoi vele onder jullie willen graag spoorverbreders? wel deze hebben een zeer positieve invloed op je quad maar ze zijn enorm duur! in plaats van spoorverbreders te kopen kan je ook je wielen omdraaien dan staat je quad ook breder. dit gaat wel niet bij alle quads, als je bij sommige de wielen omdraaid staan ze nog smaller. ik heb het bij mijn 50cc gedaan en vroeger staken de wielen +/-5cm buiten mijn spatborden en nu steken ze er bijna volledig buiten. het rijd veel beter en is goedkoop. als je dit doet moet je wel even je voorste vering wat harder zetten.
als je je wielen wil omdraaien plaats je gewoon je linker wiel onder je rechterkant en je rechter onder je linker natuurlijk zo blijft de tekening van je banden ook goed.
voordelen:
-stabieler op de baan
-afgesleten banden kunnen langer gebruikt worden
-minder modder in je nek (de modder vliegt verder van je weg)
-goedkoop
-snel gedaan
nadelen:
-ventielen staan langs de binnenkant
-vering is vooraan soms te licht
Geplaatst: ma 27 dec, 2004 13:25
door Vincenzo
er zijn maar weinig quads waarmee het tedoen is VB het vroegere type van blaster alleen vooraan dan! anders moet je al beginnen ventielen te verplaatsen want ze komen tegen remklauwen en van die ijle.
toch even een vraagje: -afgesleten banden kunnen langer gebruikt worden ??? dat versta ik toch niet hoor
Re: spoorverbreders zijn duur, heir heb je wat goedkopers!
Geplaatst: ma 27 dec, 2004 16:18
door cooper_361
[quote="quadfreakske"]hoi vele onder jullie willen graag spoorverbreders? wel deze hebben een zeer positieve invloed op je quad maar ze zijn enorm duur! in plaats van spoorverbreders te kopen kan je ook je wielen omdraaien dan staat je quad ook breder. dit gaat wel niet bij alle quads, als je bij sommige de wielen omdraaid staan ze nog smaller. ik heb het bij mijn 50cc gedaan en vroeger staken de wielen +/-5cm buiten mijn spatborden en nu steken ze er bijna volledig buiten. het rijd veel beter en is goedkoop. als je dit doet moet je wel even je voorste vering wat harder zetten.
als je je wielen wil omdraaien plaats je gewoon je linker wiel onder je rechterkant en je rechter onder je linker natuurlijk zo blijft de tekening van je banden ook goed.
best niet doen dan maak je je as veel kwetsbaarder
ik was aan het rijden en er vloog een achterwiel af van mijn 80 cc
ik las die er weer op en ga terug rijden 2 uur erna m'n 2 de wiel eraf terug opgelast allemaal geen probleem maar enkel als de as eraf moest
moest je ze doorzagen anders ging ze er niet meer uit ,later bleek dat de wielen omgekeerd zaten je bent beter met spoorverbreders denk ik of een andere as
Geplaatst: ma 27 dec, 2004 17:10
door Vyrena
Draai zelf blokken
Geplaatst: ma 27 dec, 2004 17:34
door Ralph
Oud truckje.
Maar ik vind 85 euro voor bijvoorbeeld een setje G-force verbreders nou niet zo heel erg veel.
Geplaatst: ma 27 dec, 2004 17:37
door Vyrena
Nee valt echt wel mee, hij doet of ze 500 euries zijn ofzo
Geplaatst: ma 27 dec, 2004 18:36
door Robby
ook een groot nadeel is dat je ball joints enorm afzien en je steer stems sneller het begeven, maar velgen omdraaien is wel een goed mod voor wijnig geld, kan vanvoor alsook vanachter bij de meeste types, achteras wordt er ook kwetsbaarder door.
greetz
Geplaatst: ma 27 dec, 2004 18:43
door Hanzie
ik heb spoorverbreders vanvoor nu, 3cm elke kant en voel geen extra kracht bij het sturen.
filip (flitser) heeft, als ik mij niet vergis, bijna een jaar endurance etc gereden met spoorverbreders en ook geen problemen gehad, denk ik.
Geplaatst: ma 27 dec, 2004 18:53
door Franky
hoelang mogen spoorverbreders zijn bij een Blaster(vanvoor en vanachter)
en hoeveel langer maak je je quad met zo'n Tusk achteras?
greetzzz
Geplaatst: ma 27 dec, 2004 18:55
door Hanzie
vanvoor bij blaster zou ik 2,5 nemen ofzo, achter mag je wel 5cm aan elke kant breder gaan.
achteras van tusk, g-force, maakt de quad zo'n 5cm breder aan allebei de kanten.
Geplaatst: ma 27 dec, 2004 18:58
door Franky
oh maakt die achteras maar 10cm breder
, dan kank beter spoorverbreders steken
maar 2.5cm vanvoor
dat verschil merk je toch niet, ofwel?
Geplaatst: ma 27 dec, 2004 18:59
door Hanzie
jawel, als je breder gaat vooraan, ga je loodzwaar sturen, beste is a-armen vanvoor maar is een stuk duurder.
5cm is goed. spoorvebreders als je veel op de baan rijdt en niet al teveel springt. een as als je niks anders dan mx rijdt.
Geplaatst: ma 27 dec, 2004 19:01
door Franky
Hans, hoeveel cm was uwe Z400 breder? allee, ik vindt dat dat in iedergeval wel meer lijken dan 10cm, niet?(uwe Z)
Geplaatst: ma 27 dec, 2004 19:29
door Hanzie
suzuki was achter 5cm aan elke kant breder, vanvoor ook 5cm elke kant.
maar de velgen komen ook 2,5cm meer naar buiten.
Geplaatst: ma 27 dec, 2004 21:33
door Franky
Hanzie schreef:
5cm is goed. spoorvebreders als je veel op de baan rijdt en niet al teveel springt. een as als je niks anders dan mx rijdt.
Heb je met een as met spoorverbreders meer kans dat je as buigt dan een as zonder spoorverbreders?
greetzzz