Pagina 1 van 1
plotseling doet ie het niet meer???
Geplaatst: wo 29 dec, 2004 22:02
door the old magician
Ik heb iets vreemds meegemaakt wat ik niet kan verklaren.
Mijn grizzly heb ik gestart en verzet in de werkplaats om er
aan te kunnen werken. Na wat poetswerk en zijkappen te hebben
verwijderd wilde ik hem weer starten om op te warmen voor
oliewissel. Alles deed 't dus Startmotor, ik rook benzine maar de
motor sloeg niet aan. Normaal hoef ik de startknop maar aan te raken
en hij loopt maar nu niet dus.
Ik m'n grijze cellen aan het werk gezet en kon niet veel anders verzinnen
dan een elektrisch probleem. Misschien een stekkertje los getrokken,
niet dus. Plots dacht ik aan de topic van een paar weken terug over
bougies. Ik heb de bougie er uit gedraaid en die was zwart en een kool-
laag erover. Niet echt dramatisch dacht ik, toch een nieuwe proberen.
En aantikken en lopen. Die oude bougie was echt naar de kloten.
800 km oud. zero-vonk.Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Heb ik misschien
iets fout gedaan of moet ik voortaan een reservebougie meenemen
omdat dit vaker voorkomt.
Heeft iemand ook zo'n ervaring en kan ik nog een andere verrassing
verwachten?
T.O.M. alvast bedankt
Geplaatst: wo 29 dec, 2004 22:41
door mitchen
bougie van mij kodiak is pas kapot gegaan na 2,5 jaar
Geplaatst: wo 29 dec, 2004 23:13
door Robby
als je dat voor hebt zou ik 1st en vooral is rejetten, en dampt ie hard? en heb het vooral over witte rook dan, anders bestaat de kans groot dat er een pakking stuk is of kleppengeleiders of teen oft ander die olie doorlaat.
want 800km is echt ni normaal, maar rejetten zou je al kunnen helpen en luchtfilter is propermaken moest die vuil zijn.
greetz
Geplaatst: do 30 dec, 2004 09:25
door the old magician
blast Racer AKA sdsracer schreef:als je dat voor hebt zou ik 1st en vooral is rejetten, en dampt ie hard? en heb het vooral over witte rook dan, anders bestaat de kans groot dat er een pakking stuk is of kleppengeleiders of teen oft ander die olie doorlaat.
want 800km is echt ni normaal, maar rejetten zou je al kunnen helpen en luchtfilter is propermaken moest die vuil zijn.
greetz
Ik heb geen witte of zwarte rook en ook geen olieverbruik.
Luchtfilter al eens vervangen door twinair maar ook de oude was
nog brandschoon. En nog nooit terugslag of zoiets gehoord.
Dus

Geplaatst: do 30 dec, 2004 10:04
door Fré
zwarte bougie? was dat geen teken van een te rijk mengsel?
Geplaatst: do 30 dec, 2004 10:05
door Lewis
Was het een echte koek op u bougie ,of zwart aangeslagen ?? bij dit laatste is de kans groot dat hij de keer daarvoor gewoon even gedraaid heeft met choke op en motor ni totaal warm is geweest en dus zo , maar ist nen dikke koek ja dan moet je zeker verder zoeken ! een bougie is zoals een lamp de eene gaat 5 jaar mee de andere een maand

Geplaatst: do 30 dec, 2004 13:28
door the old magician
Lewis schreef:Was het een echte koek op u bougie ,of zwart aangeslagen ?? bij dit laatste is de kans groot dat hij de keer daarvoor gewoon even gedraaid heeft met choke op en motor ni totaal warm is geweest en dus zo , maar ist nen dikke koek ja dan moet je zeker verder zoeken ! een bougie is zoals een lamp de eene gaat 5 jaar mee de andere een maand

Klopt, hij heeft maar eventjes gelopen maar choken hoef ik nooit, loopt
altijd meteen. En kort laten lopen doe ik normaal nooit.
De bougie was zwart aangeslagen, misschien ietsje dikker als normaal.
Wel heb ik nog een keer of tien geprobeerd te starten zonder gevolg en
daarna pas de bougie uitgenomen. De motor is nu pas ingelopen 800km.
Maar ik neem wel steeds een nieuwe bougie mee, lijkt mij veiliger.
Zegt dit je misschien iets meer????
Grtz t.o.m.
Geplaatst: vr 31 dec, 2004 14:39
door dixie
@blast racer , Persoonlijk vind ik rejetten (wat je aanbeveelde) een vrij drastische conclusie .
Je gaat toch geen motor opnieuw gaan afstellen als hij niet meer start ?Als er daarvoor geen problemen waren kan het toch moeilijk daaraan liggen ?
Geplaatst: vr 31 dec, 2004 17:09
door Robby
dixie schreef:@blast racer , Persoonlijk vind ik rejetten (wat je aanbeveelde) een vrij drastische conclusie .
Je gaat toch geen motor opnieuw gaan afstellen als hij niet meer start ?Als er daarvoor geen problemen waren kan het toch moeilijk daaraan liggen ?
nee? nooit voorgehad van een losgetrilde luchtvijs? cirklips die herspringt?
ik anders wel hoor, en zolang je motor warmstaat is dit goed en wel, maar eens ie koud staat zijn er wel problemen.
Geplaatst: vr 31 dec, 2004 17:26
door dixie
ok , hoe moet ik het uitleggen ? Als de motor in die samenstelling goed draaide , moet hij voor mij ook in die samenstelling TERUG draaien .
Begrijp je ?
Geplaatst: za 01 jan, 2005 10:27
door Robby
neen toch niet, is een enorm verschil tusse warme en koude motor, en of je er nu ambetant blijft overdoen of niet, tis gewoon zo, heb het al is voorgehad, dat ie vrij goed reed als ie warm stond maar na afkuisen en dergelijke dat ie niet meer in gang te krijgen was door losgetrilde luchtvijs, en zelfs is voor gehad dat ze eruit was getrild.
Geplaatst: za 01 jan, 2005 15:57
door the old magician
Jongens, vandaag weg geweest met nieuwe bougie en hij loopt als
vanouds (misschien wel beter). Ik hoop dat da zo blijft, maar toch
bedankt voor de reacties
Thanks en the best wishes T.O.M.