Pagina 1 van 6

Teun sleutelt aan Honda

Geplaatst: ma 06 okt, 2003 09:45
door Teunie
Ja ik heb dit topic even geopend omdat ik mn blok uit elkaar heb liggen nu, en ik wel enkele vragen zal hebben over t een of ander.

Er zit bijvoorbeeld speling op de zuigerstang, kan hem van links naar rechts bewegen. Is dit normaal? In Y richting is er geen speling.

Bouten en dergelijke vast maken in t blok met loctite, moet je daar perse blauwe loctite voor gebruiken of mag dat ook met rode? (of krijg je t dan nooit meer los....)

Verder zijn tips natuurlijk altijd welkom!

Geplaatst: ma 06 okt, 2003 09:54
door Fré
Die speling volgens de as van het gewricht is geen probleem.

over die locktite:
dat vraag je best es na bij locktite en/of honda.

Geplaatst: ma 06 okt, 2003 10:22
door Hanzie
we hebben hier heel wat lock tite staan, zal straks even vragen of we die blauwe hebben die je vroeg.

Geplaatst: ma 06 okt, 2003 13:03
door Hanzie
maakt niet uit welke lictite, zolang hij maar sterk is, ik heb rode gebruikt bij m'n lampjes en ze zitten moer vast, loctite krijg je los als je de bouten warm maakt met bv een brander ofzo, daar geen loctite gebruiken bij bouten in plastic, tenzij je die echt nooit meer los wil maken, anders brandt je door de plastic. dus teun, het maakt niet uit, gewoon even naar de sterkte van de loctite kijken, voor ze los te krijgen gewoon even warm maken, hoe kom je eigenlijk bij blauwe loctite?

Geplaatst: ma 06 okt, 2003 17:34
door Teunie
Heb ik op Amerikaanse sites gelezen.

Heb idd ook gelezen dat er horizontale speling op de zuigeras moet zitten.

Geplaatst: ma 06 okt, 2003 17:35
door Hanzie
Teunie schreef:Heb ik op Amerikaanse sites gelezen.
maakt niet zoveel uit denk ik zo.

Geplaatst: ma 06 okt, 2003 18:15
door B@ckBone
teun ,

Loctite is belangrijk welke samenstelling , niet de kleur .

Je hebt vast en moervast . Gebruik loctite 271 , dit is de loctite die je nodig hebt .

Zuigerspeling op de X as is normaal , anders kan de piston zich niet aanpassen aan de cilinderwand .

Y speling mag er niet zijn omdat anders met de druk op de piston je hele wand en zuigerpen naar de klote zou gaan .

Geplaatst: di 07 okt, 2003 08:37
door Teunie
Nog even een vraagje, hoe haal ik de aanslag van de zuiger?

En koolaanslag, wil zeggen dat ie te rijk staat neem ik aan?

Geplaatst: di 07 okt, 2003 12:56
door B@ckBone
neen ,

Koolaanslag verwijderen doe je met remmenreiniger of een zacht schuursponsje

Geplaatst: di 07 okt, 2003 20:59
door Teunie
Ok.

Iemand al tips over hoe ik de zuiger weer in de cilinder krijg of is dat gewoon een kwestie van priegelen, priegelen en nog eens priegelen?

Geplaatst: di 07 okt, 2003 21:48
door ger
eerst een beetje 2 taktolie op je cilinderwand en zuiger smeren
zuigerveer indrukken en vast blijven houden en dan je cilinder op je zuiger laten zakken
(niet je pakking vergeten )

Geplaatst: di 07 okt, 2003 22:04
door Teunie
henkie schreef:eerst een beetje 2 taktolie op je cilinderwand en zuiger smeren
zuigerveer indrukken en vast blijven houden en dan je cilinder op je zuiger laten zakken
(niet je pakking vergeten )
Lol @ pakking vergeten ;)

Henkie, wat er niet in zit kan niet kapot gaan he :P

Geplaatst: di 07 okt, 2003 23:25
door B@ckBone
wel oppassen dat je geen krassen maakt en de zuigerveren dienen 1/3 van mekaar verdraaid te zijn omwille van compressie !

Enne geen 2 - Takt olie !! Viertakt olie bij teun zijne quad !!!

Geplaatst: wo 08 okt, 2003 08:27
door Teunie
Kan ik daar gewoon 10w40 voor gebruiken, en ook om de nokkenas te smeren bij de eerste start?

Geplaatst: wo 08 okt, 2003 09:18
door B@ckBone
De nokkenas , dient in een co molybeen oplossing te liggen om te vermijden dat hij bij het starten geen olie genoeg krijgt en zou verbranden ..