advies

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
jurgen
Toeschouwer
Toeschouwer

advies

Bericht door jurgen »

Hallo,

ik ben hier nog maar net nieuw dus als ik iets verkeerds zeg ofzo of wat dan ook neem het me dan niet kwalijk.
Maargoed, ik heb net een quad gekocht, een Unilli 50 cc. daar ga ik dan mee naar school, maar dan had ik een vraag. is het verstandig om zo'n quad op te voeren of wat dan ook, zo ja, en dan wat zou ik er aan moeten doen om hem harder te laten lopen. :) Er zit nu gewoon een standaard uitlaat op. Alvast bedankt.

groeten Jurgen
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

valt niet mee om op te voeren zijn wel wat spullen voor te krijgen maar helpt niet heel veel behalve misschien 70 cc maar das op zich onverstandig om te nemen ivm met je verzekering kijk maar eens op http://www.quad-atv-becon.nl/ die heeft wel wat spullen voor je niet echt in de buurt van markelo maar hij stuurt ook zo op dus.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Volgens mij kan je alles van scooters eropzetten. Koppeling, variateur, koppelingsveer (of hoe je dat ook noemt), uitlaat enzv.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
kimo

Bericht door kimo »

jurgen,

Ik ben ook nieuw op het forum hier heb er ook niet zo veel verstand van maar, ik heb pas een nieuwe acces 50cc quad gekocht en die liep ook niet zo lekker , hij trok slecht op en hield erg in, maar als ik me choke uit trok onder het rijden liep die opeens een stuk beter. Heb er een andere sproeier in gezet en hij trekt nou een stuk beter en gaat wat harder ook (zat 71 in heb er nou een 78 in zitten) .

Hoop dat je er wat aan heb.
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Wat voor blok zit daar in ?
jurgen
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door jurgen »

volgens de fietsemaker is het een marinelli, alleen volgens mij is dat voor scooters. kep vanmiddag ook naar de varioring gezoch, na een uur kloten kwam ik er achter dat die er niet in zat :lol: heeft er misschien iemand hier op het forum ook een Unilli quad.

Kimo. opzich loopt mun quad echt supper. en hij start ook goed.
maar je had er een grotere sproeier op gedaan? vertel me daar ff wat meer over als je wil, alvast bedankt.

laterzz
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

Wie is de importeur van unilli dan weet je snel genoeg wat voor blok erin hangt.
jurgen
Toeschouwer
Toeschouwer

hmm

Bericht door jurgen »

zou ik zo niet weten. hoe bedoel je met importeur?
kimo

Bericht door kimo »

jurgen,

ik wilde er eerst een 70cc op zetten omdat hij slecht optrok en inhield .(dus ik was ook niet tevreden over de snelheid)
Wat ik zei van als ik me shoke uit trok reed hij een stuk harder , daarom kwam ik bij de sproeier uit omdat hij dan meer benzine te verbranden krijgt . Zeg al heb er zelf ook niet veel verstand van is voor mij ook allemaal nieuw , maar kwam op het idee via een scooterforum .

P.S , Als ik er niet goed aan gedaan heb zou ik het ook willen weten van de mensen hier , bij mij werkte het goed .....
jurgen
Toeschouwer
Toeschouwer

hey

Bericht door jurgen »

ik zal ff kijken, iedergaval bedankt.
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Als het een minarelli is, valt er genoeg voor te krijgen want dat merk maakt scooter motoren en waarschijnlijk is jou motor ook uit een scooter afkomstig dus is het heel makkelijk om aan onderdelen te geraken, zoals cilinder, uitlaat, vario, koppeling, ontsteking

Maar dan moet je eerst weten hoe snel je ongeveer wil gaan
Tegazo
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tegazo »

Ik heb ook een Unilli CX 50. Er zit een minerelli horizontaal onder, gewoon een scooterblok dus. Ik heb er zelf een 70cc onder zitten en daarmee trek hij veel harder op en de top licht (met wind mee) rond de 60. Maar als je wind tegen hebt nog maar 48 ofzo. Ze hebben nu speciaal voor deze quad opvoersets bij www.quadparadijs.nl hier heb ik ook zelf me 70cc eronder laten zetten.

Ze hebben daar de volgende kits:
Kit1
70cc
handmade uitlaat
Vario tuning

Kit2
70cc pro
Handmade uitlaat
vario tuning
Carburateur + spruitstuk

Maar ze zijn wel prijzig, alleen de uitlaat kost al 220 euro ofzo.
Helaas zijn er voor deze quad geen andere uitlaten op de markt.
(en een varioring zit er idd niet in :wink: )
Suzuki Z400
jurgen
Toeschouwer
Toeschouwer

hey

Bericht door jurgen »

haha, bedankt alsnog voor dat gedoe met die vario ring.
maar ik heb nou ff mun uitlaat er af liggen. Om te kijken of er soms een begrenzer op zit, als die er opzit zou iemand mij soms zeggen hoe die er uiziet?

alvast nog een x bedankt,

jurgen
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

Of er zit op je uitlaat een pijpje die op niets eindigt en gewoon afgeknepen is, of er zit een ring ergens in je uitlaat gelast.
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Meestal helemaal aan het uiteinde dat op je cilinder komt zit er een rondel gelast, klop je er uit met een schroevendraaier en hamer 8)
Plaats reactie