Pagina 1 van 2

bombardier of yfz450

Geplaatst: za 29 jan, 2005 19:47
door chrisn
ik heb nu voor de moment een bombardier ds650
kheb hier super tevreden van maar ik haar toch soms dat die yamaha yfz450 toch beter is: van prestaties en van veringen,...
is dit werkelijk zo?

een bombardier is meer voor op straat te rijden? en yfz voor cross?

greetz

Re: bombardier of yfz450

Geplaatst: za 29 jan, 2005 19:49
door Vincenzo
chrisn schreef:
een bombardier is meer voor op straat te rijden? en yfz voor cross?

greetz
da is inderdaad zo ma de vraag is dan wa wil je het liefst en is het het waard om in een YFZ te inversteren als ge daar uit zijt is de beslissing vlug gemaakt :wink:

Geplaatst: za 29 jan, 2005 19:52
door chrisn
wel ik doe baan en cross
maar is deze 450 nu eigenlijk beter van motor?
omdat dit mar 450cc is en bombardier 650cc?

Geplaatst: za 29 jan, 2005 20:40
door SlOoT
chrisn schreef:wel ik doe baan en cross
maar is deze 450 nu eigenlijk beter van motor?
omdat dit mar 450cc is en bombardier 650cc?
cc zegt helemaal niets, gaat erom hoe het benut wordt.

Geplaatst: za 29 jan, 2005 21:37
door Bartie
SlOoT schreef:
chrisn schreef:wel ik doe baan en cross
maar is deze 450 nu eigenlijk beter van motor?
omdat dit mar 450cc is en bombardier 650cc?
cc zegt helemaal niets, gaat erom hoe het benut wordt.
Klopt is like the size of your dick :wink:

Geplaatst: za 29 jan, 2005 23:17
door Schupie94
Voor de cross is een 450 beter maar je kan je Ds aanpassen om op het parcour te rijden.
Vering vooraan omhoog brengen bv:
Iets meer pöwer geven om het verlies dat je hebt van het gewicht weer goed te maken.

Geplaatst: zo 30 jan, 2005 02:26
door Rik350
Bartie schreef:
SlOoT schreef:
chrisn schreef:wel ik doe baan en cross
maar is deze 450 nu eigenlijk beter van motor?
omdat dit mar 450cc is en bombardier 650cc?
cc zegt helemaal niets, gaat erom hoe het benut wordt.
Klopt is like the size of your dick :wink:
no replacement for displacement

Geplaatst: wo 02 feb, 2005 13:55
door Red King
De keuze zal natuurlijk beïnvloed worden door wat je uiteindelijk van de quad verwacht.

Maar ik zou toch even de topic in "werkplaats" lezen.

Daar spreekt men voor YFZ om alle 30 uren de segmenten te vervangen, alle 90 uren de piston.
Als je dat zelf doet zal het al niet goedkoop zijn, laat staan dat je dit telkens moet laten doen.

Dus ik zou zeggen kijk niet alleen naar de aankoopprijs, maar ook naar de kosten achteraf.

De bombardier is echt een oersterke machine, maar dat heeft dan weer zijn weerslag op crossparcours.

ivo

Geplaatst: wo 02 feb, 2005 15:24
door Blasty
Segmenten wat is dat dan? En dat van die 90 uur de zuiger vervangen dat is eigenlijk wel een beetje logisch, om zeker te zijn is dit misschien wel verstandig om bij elke sport quad te doen. Valt best wel mee voor een recreatie rijder die alleen af en toe de zondag in totaal 2 of 3 uur rijd :) Dan is het na een jaar ofzo. En dat deed ik met me Blaster ook.

Geplaatst: wo 02 feb, 2005 15:48
door Frank MB
Blasty schreef:Segmenten wat is dat dan? En dat van die 90 uur de zuiger vervangen dat is eigenlijk wel een beetje logisch, om zeker te zijn is dit misschien wel verstandig om bij elke sport quad te doen. Valt best wel mee voor een recreatie rijder die alleen af en toe de zondag in totaal 2 of 3 uur rijd :) Dan is het na een jaar ofzo. En dat deed ik met me Blaster ook.
segmenten zijn zuigerveren, maar als ik iets nutteloos vind om te vervangen dan is het de segmenten wel. Ik doe altijd meteen de zuiger. Liever iets te vroeg, dan te laat, want dan kan je diep in je portomonnee duiken :wink:

Geplaatst: wo 02 feb, 2005 17:23
door Blasty
Ja als tie toch open ligt, dan maar gelijk alles.

Geplaatst: wo 02 feb, 2005 17:46
door Ralph
Bombardier voor trial, YFZ450 voor MX.

Geplaatst: do 03 feb, 2005 01:29
door Rik350
ja een 250 kg zware quad voor trial :shock: of bedeoel je trail is een heel groot verschil

Geplaatst: do 03 feb, 2005 06:01
door Ralph
Ik bedoel de trial bosritjes :) Maar nu je het zegt, er zit natuurlijk geen achteruit op...meer iets voor XC dan eigenlijk.

Geplaatst: do 03 feb, 2005 07:23
door L.D.
Moest ik van jou zijn, ik zou m' Bombardier houden, en het geld dat je uitspaart door je een YFZ te kopen en je huidige te verkopen zou ik gebruiken voor een andere uitlaat, andere veren (als je vindt dat ze beter kunnen) en mss wat verbreden.