The Raptor PoWeR KIT ~ Full Fp / dynojet (met pics)
Geplaatst: ma 07 feb, 2005 20:28
Voila mensen, na dit weekende men voorbocht gestoken te hebben kwam ik al snel tot de constatatie dat men raptorke snel aan een jetting toe was.
Velen praten erover zoals specialisten maar woord bij daad voegen is er heelas niet bij....
Ik heb dan maar zelf de koe bij de horens gevat en eraan begonnen, , vroeger hebben we genoeg carbu's gejet...maar geen dubbele zoals bij een raptor...alhoewel...men TTR 350 - DR350 - Wr400 heb ik destijds ook zelf gejet. Maar dat deze zitten veel gemakkelijker.
DUS...hup met de geit en jetten maar
Eerst zaterdag voorbochtje gemonteerd, das natuurlijk een werkske van niks
Door de perfecte kwaliteit en afwerking past deze zoals een fluitje van een cent...we leveren goe materiaal ....
Zoals gezegd; zaterdag na een testritje voelde ik het direkt...power genoeg maar geen drinken genoeg
Dus vandaag dagje verlof en n'geluk dat we verleden week al een kitje gekocht hebben.
Standaard had ik in men linkse carbu een sproeier 140 zitten en rechts had ik 145 ik dacht dat dit niet echt klopt.
Ik heb bij de jetting beide naalden vervangen + clipsen + veren.
Nadien heb ik de standaard sproeiers vervangen met links 144 en rechts 146.
Waar men moet op letten is wanneer je de naald vervangt dat je het dopje dat door middel van een veer de naald gespannen doet zitten van dit gedeelte 100% mooi op zen plaats te zetten, dit wil wel eens niet van de eerste keer lukken.
Vervolgens de mengselschroef afstellen en alles terug in elkaar zetten.
en dan .......
Oh YeeeeAAAAAA full POWER
Mensen wat een verschil....k'heb wel nog effe men mengselschroef (x2) wat bijgedraaid...kwestie van wat te ondervinden...en wat feeling
Jaja, nu loopt hij PeRfEcT
Dadelijk deze week gebruik van maken van alle onder de plastiek eens een mooie poetbeurt te geven en wat extra smeringen toe te passen.
Vroeger enkel met demper lichte hij zen snuit al vrij goed....
NU
In eerste moet je doseren of je trekt hem direkt over.......vervolgens 2 de daar gaat hij nu even snel omhoog als daarvoor in 1ste vitesse
Ongelooflijk zelfs met een trekje aan het stuur gaat hij zonder enige twijfel in 3de omhoog
Mja de Z'ters zullen hun beste beentje moeten voorzetten!!!
Ja ze zullen (men geburen) het geweten hebben dat ik vandaag een jettingske gedaan heb....paar keer straat + omgeving in Full Power sound gezet!
Na grodige test zijn we even een snelheidstest gaan maken...
Lekker verlaten veldbanen...even vriendin achter me doen rijden....we hadden maar één probleem, haar saxo'ke(15diesel) kon me spijtig genoeg niet volgen
Dan maar naar huis om mijnen auto te halen
Met men 136 diesel pk's kon ze me wel bijhouden .....Twas verdomd gas geven hoorde ik nadien....en nu ....hou jullie vast
TOP van 140 km/h (op mijn teller was het 147 km/h(deze zal niet zo just gaan)
Op teller van auto (BMW) denk ik wel dat deze Lekker just zal gaan!!
Een echte aanrader voor diegenen die reeds een tijdje met quad rijden en al wat meer power gewoon zijn, anders....echt moordmachien
Velen praten erover zoals specialisten maar woord bij daad voegen is er heelas niet bij....
Ik heb dan maar zelf de koe bij de horens gevat en eraan begonnen, , vroeger hebben we genoeg carbu's gejet...maar geen dubbele zoals bij een raptor...alhoewel...men TTR 350 - DR350 - Wr400 heb ik destijds ook zelf gejet. Maar dat deze zitten veel gemakkelijker.
DUS...hup met de geit en jetten maar
Eerst zaterdag voorbochtje gemonteerd, das natuurlijk een werkske van niks
Door de perfecte kwaliteit en afwerking past deze zoals een fluitje van een cent...we leveren goe materiaal ....
Zoals gezegd; zaterdag na een testritje voelde ik het direkt...power genoeg maar geen drinken genoeg
Dus vandaag dagje verlof en n'geluk dat we verleden week al een kitje gekocht hebben.
Standaard had ik in men linkse carbu een sproeier 140 zitten en rechts had ik 145 ik dacht dat dit niet echt klopt.
Ik heb bij de jetting beide naalden vervangen + clipsen + veren.
Nadien heb ik de standaard sproeiers vervangen met links 144 en rechts 146.
Waar men moet op letten is wanneer je de naald vervangt dat je het dopje dat door middel van een veer de naald gespannen doet zitten van dit gedeelte 100% mooi op zen plaats te zetten, dit wil wel eens niet van de eerste keer lukken.
Vervolgens de mengselschroef afstellen en alles terug in elkaar zetten.
en dan .......
Oh YeeeeAAAAAA full POWER
Mensen wat een verschil....k'heb wel nog effe men mengselschroef (x2) wat bijgedraaid...kwestie van wat te ondervinden...en wat feeling
Jaja, nu loopt hij PeRfEcT
Dadelijk deze week gebruik van maken van alle onder de plastiek eens een mooie poetbeurt te geven en wat extra smeringen toe te passen.
Vroeger enkel met demper lichte hij zen snuit al vrij goed....
NU
In eerste moet je doseren of je trekt hem direkt over.......vervolgens 2 de daar gaat hij nu even snel omhoog als daarvoor in 1ste vitesse
Ongelooflijk zelfs met een trekje aan het stuur gaat hij zonder enige twijfel in 3de omhoog
Mja de Z'ters zullen hun beste beentje moeten voorzetten!!!
Ja ze zullen (men geburen) het geweten hebben dat ik vandaag een jettingske gedaan heb....paar keer straat + omgeving in Full Power sound gezet!
Na grodige test zijn we even een snelheidstest gaan maken...
Lekker verlaten veldbanen...even vriendin achter me doen rijden....we hadden maar één probleem, haar saxo'ke(15diesel) kon me spijtig genoeg niet volgen
Dan maar naar huis om mijnen auto te halen
Met men 136 diesel pk's kon ze me wel bijhouden .....Twas verdomd gas geven hoorde ik nadien....en nu ....hou jullie vast
TOP van 140 km/h (op mijn teller was het 147 km/h(deze zal niet zo just gaan)
Op teller van auto (BMW) denk ik wel dat deze Lekker just zal gaan!!
Een echte aanrader voor diegenen die reeds een tijdje met quad rijden en al wat meer power gewoon zijn, anders....echt moordmachien