Pagina 1 van 2

The Raptor PoWeR KIT ~ Full Fp / dynojet (met pics)

Geplaatst: ma 07 feb, 2005 20:28
door Ad
Voila mensen, na dit weekende men voorbocht gestoken te hebben :D kwam ik al snel tot de constatatie dat men raptorke snel aan een jetting toe was. :lol:

Velen praten erover zoals specialisten maar woord bij daad voegen is er heelas niet bij.... :evil:
Ik heb dan maar zelf de koe bij de horens gevat en eraan begonnen, :o , vroeger hebben we genoeg carbu's gejet...maar geen dubbele zoals bij een raptor...alhoewel...men TTR 350 - DR350 - Wr400 heb ik destijds ook zelf gejet. Maar dat deze zitten veel gemakkelijker.

DUS...hup met de geit en jetten maar :o :o :!:

Eerst zaterdag voorbochtje gemonteerd, das natuurlijk een werkske van niks :!:

Afbeelding

Door de perfecte kwaliteit en afwerking past deze zoals een fluitje van een cent...we leveren goe materiaal .... :wink:

Afbeelding

Zoals gezegd; zaterdag na een testritje voelde ik het direkt...power genoeg maar geen drinken genoeg :)
Dus vandaag dagje verlof en n'geluk dat we verleden week al een kitje gekocht hebben.

Afbeelding

Standaard had ik in men linkse carbu een sproeier 140 zitten en rechts had ik 145 :idea: :roll: ik dacht dat dit niet echt klopt.
Ik heb bij de jetting beide naalden vervangen + clipsen + veren.
Nadien heb ik de standaard sproeiers vervangen met links 144 en rechts 146.
Waar men moet op letten is wanneer je de naald vervangt dat je het dopje dat door middel van een veer de naald gespannen doet zitten van dit gedeelte 100% mooi op zen plaats te zetten, dit wil wel eens niet van de eerste keer lukken.
Vervolgens de mengselschroef afstellen en alles terug in elkaar zetten.

en dan ....... :?

Oh YeeeeAAAAAA full POWER :twisted: :twisted: :twisted:

Mensen wat een verschil....k'heb wel nog effe men mengselschroef (x2) wat bijgedraaid...kwestie van wat te ondervinden...en wat feeling :wink:

Jaja, nu loopt hij PeRfEcT :!:

Dadelijk deze week gebruik van maken van alle onder de plastiek eens een mooie poetbeurt te geven en wat extra smeringen toe te passen.

Vroeger enkel met demper lichte hij zen snuit al vrij goed....

NU :arrow: :arrow: :arrow:

In eerste moet je doseren of je trekt hem direkt over.......vervolgens 2 de daar gaat hij nu even snel omhoog als daarvoor in 1ste vitesse :!:
Ongelooflijk zelfs met een trekje aan het stuur gaat hij zonder enige twijfel in 3de omhoog :shock: :shock:

Mja de Z'ters zullen hun beste beentje moeten voorzetten!!! :wink:

Ja ze zullen (men geburen) het geweten hebben dat ik vandaag een jettingske gedaan heb....paar keer straat + omgeving in Full Power sound gezet!

Na grodige test zijn we even een snelheidstest gaan maken...
Lekker verlaten veldbanen...even vriendin achter me doen rijden....we hadden maar één probleem, haar saxo'ke(15diesel) kon me spijtig genoeg niet volgen :shock:
Dan maar naar huis om mijnen auto te halen :D :D
Met men 136 diesel pk's kon ze me wel bijhouden 8) .....Twas verdomd gas geven hoorde ik nadien....en nu ....hou jullie vast :arrow:
:arrow: TOP van 140 km/h :shock: :shock: :!: (op mijn teller was het 147 km/h(deze zal niet zo just gaan)
Op teller van auto (BMW) denk ik wel dat deze Lekker just zal gaan!!

Een echte aanrader voor diegenen die reeds een tijdje met quad rijden en al wat meer power gewoon zijn, anders....echt moordmachien :!: :!:

Geplaatst: ma 07 feb, 2005 21:08
door stefan00
wo!, klinkt goed.. 8)

Geplaatst: ma 07 feb, 2005 21:10
door Teunie
Vind het super, ook supervette quad.

Veel plezier ermee!

Bent trouwens niet veel hoger gegaan met de mainjets, waren ze groot genoeg zo?

Geplaatst: ma 07 feb, 2005 21:21
door Vincenzo
ferm gaat lekker gaan die quad

Geplaatst: ma 07 feb, 2005 21:55
door Ad
Teunie schreef:Vind het super, ook supervette quad.

Veel plezier ermee!

Bent trouwens niet veel hoger gegaan met de mainjets, waren ze groot genoeg zo?
Ik had standaard, een 140 links en 145 rechts, wat ik nu wel een groot verschil vind.
Nu is het 144 L en 146 R, hierbij mengselschroeven tss 3 a 4 toeren open

Mja met dergelijke sproeiers is het genoeg... Luchtfilter is nog standaard...deze mss nog es vervangen door een K&N.

Indien je sproeier niet echt groot genoeg is kan jeje naald ook een tandje hoger zetten hé, dat lost vaak veel probs op... :wink:

Geplaatst: ma 07 feb, 2005 23:15
door Bartie
Knap werk Ad :wink:

Je gaat nog een afstel specialist worden :D

Geplaatst: di 08 feb, 2005 15:40
door Mika
Heerlijk ! 8) Mooie kleur ook van die uitlaat

Geplaatst: di 08 feb, 2005 17:54
door Teunie
Naald hoger helpt inderdaad ja, maar bij volgas staat hij dan misschien nog te arm ;)

Geplaatst: di 08 feb, 2005 18:42
door Ad
Teunie schreef:Naald hoger helpt inderdaad ja, maar bij volgas staat hij dan misschien nog te arm ;)
Klopt :)

Geplaatst: do 10 feb, 2005 21:11
door Willems David
Weer iemand die van de FP kracht geniet !!! :wink:
Na een tijdje gaat je uitlaatje nog meer brullen als de wol wat is verstorven !!! :twisted: :twisted:
Scheelt toch een pak hé met die jetkit ?
Ben er ook van geschrokken !! Zo'n verschil !!!
En zuipen dat hij doet nu !! :? :wink:

Geplaatst: do 10 feb, 2005 22:01
door Ad
Willems David schreef:Weer iemand die van de FP kracht geniet !!! :wink:
Na een tijdje gaat je uitlaatje nog meer brullen als de wol wat is verstorven !!! :twisted: :twisted:
Scheelt toch een pak hé met die jetkit ?
Ben er ook van geschrokken !! Zo'n verschil !!!
En zuipen dat hij doet nu !! :? :wink:
Wat betreft dat lawaai heb ik nog niet echt iets ondervonden, terwijl men demper er al enkele maanden opzit.
Het vermogen had ik reeds eerder bij een andere Raptor in het verleden kunnen testen.
Natuurlijk scheelt dit enorm, vooral de mijne stond van in de beginne al wat arm(standaard) volgens een quadshop u wel gekend was dit niet het geval.... :evil: , terwijl er toch 3 uur voor gerekend is geweest voor een zogezegde afstelling :o :!: Een afstelling zonder iets te demonteren, dat wil zeggen dat er enkel aan de mengselvijs wat geprutst kan worden....hiervoor 3 uur nodig :?: :!: Misschien aan een leek in het vak kan men dit wijsmaken maar niet met den deze zenne :!: :!: :x

Vandaar...wat je zelf doet, doe je meestal beter :wink: (heb ik nog maar eens ondervonden)

Om even terug te komen tot de jetkit, idd het scheelt me ook een pak, is megabangelijk nu.
Wat uw verbruik betreft, waarschijnlijk zal er bij u nog een andere combinatie van sproeiers inzitten, of mss een andere afregeling wat betreft lucht/bezine....want de mijne verbruik niet echt zoveel meer.... :arrow: pas op daarvoor kon ik 140km doen met een tank terwijl het er nu mss 100 of 110km zullen zijn. Maar dat is niet meer dan normaal.

Eén ding staat vast, Fp is gewoonweg een super produkt, zeer prijselijk en perfect, dat zal jij ook kunnen beamen! :wink: :wink:

Onze raptor zijn echte beesten hé :wink: 8)

Geplaatst: za 05 mar, 2005 19:17
door Willems David
peet schreef:volgens mij heb je er geen verstand van da jetten eerst maak je topic en dan kan je eneens alles super goe ???????????
heb daar mijn bedenkingen bij
Waar ergeren mensen zich soms aan !!! :roll:
Ad hoe bezig !!! :wink:
Heb mijn originele opgestoken dit weekend om wat in het bos te rijden hier.
Al die wandelaars in de sneeuw. Met die FP is dat soms niet verantwoord meer.
Maar volgende week zit die erweer op hoor :wink: !!

Geplaatst: za 05 mar, 2005 20:38
door Ad
Willems David schreef:
peet schreef:volgens mij heb je er geen verstand van da jetten eerst maak je topic en dan kan je eneens alles super goe ???????????
heb daar mijn bedenkingen bij
Waar ergeren mensen zich soms aan !!! :roll:
Ad hoe bezig !!! :wink:
Heb mijn originele opgestoken dit weekend om wat in het bos te rijden hier.
Al die wandelaars in de sneeuw. Met die FP is dat soms niet verantwoord meer.
Maar volgende week zit die erweer op hoor :wink: !!
Thx David !!

Ja soms maakt hij wel wat veel lawaai.
Wat dat verbruik betreft, weet je nog....ik haal nu +-100km met een tank en voordien gemakkelijk +-125km.
Met de uitkomende moeten we tesaam eens gaan rijden hé, tzal nogal knallen :wink:

Geplaatst: za 05 mar, 2005 21:09
door Willems David
Zullen we zeker eens doen!!!
Morgen gaan we terug de hele namiddag rijden met de quads hier
in Brugge.
Mijn nieuwe baanbandjes testen. Douglas red label velgen met Maxxis streettires laag profiel.
Zal weer de moeite zijn. We zullen weer overal zitten !!!
Hopelijk blijft het droog morgen. :?
Foto's zullen morgenavond op de forum staan. :wink:

Geplaatst: za 05 mar, 2005 21:13
door Willems David
Wat mijn verbruik betreft... als hij dorst eeft krijgt hij een lekkere pint !!!
Nee grapje... kweetnie hoeveel kilometer per tank alhoewel ik wel een trailtech heb word die enkel gebruikt om de snelheid af te lezen !! :lol:
Zakt gewoon iets sneller of vroeger !!! Neem ik erbij want heb nu meer power ook !! :wink: