Pagina 1 van 2
Inrijden nieuwe Z400
Geplaatst: vr 11 feb, 2005 22:16
door Skicks
hoi, ik heb mn Z400 binnengekrege, maar heb totaal geen gedacht hoe ik hem zou moeten roderen (inrijden)...
ik heb wel al naar een paar goede topics gezocht, maar heb er nog nooit een echt concreet antwoord gekregen op mijn vraag, alleen maar een paar gissen...
zouden jullie me kunnen helpen met een chronologische planning?
tnx allesinds!
greetz, Sam
Geplaatst: vr 11 feb, 2005 23:05
door Sg6
nie moeilijk,
veel switchen van versnellingen en geen grote toeren doen. eens je iets meer dan 400 km hebt ofzo moogde ne keer goei gas geven en dan terug. Doe dit dan meerdere malen verspreidt over de inrij periode.
Ieder heeft zo zijn eigen methode om hem in te rijden.
Geplaatst: vr 11 feb, 2005 23:08
door Skicks
en euh wanneer nieuwe olie?
Geplaatst: vr 11 feb, 2005 23:14
door Hanzie
na 1 week, oliefilter ook vervangen, dan na 2-3weken en dan na een maand nog eens, en dan regelmatig.
Geplaatst: za 12 feb, 2005 09:18
door Rearwheel driv'in
Ook van belang is om de motor meerdere malen warm te laten worden en weer te laten afkoelen. met warmer worden zet alles een beetje uit (in de motor) als je dit meerdere malen doet kan de motor zich een beetje "zetten"
Het heeft geen zin om bij wijze van spreken je hele tank op je eerste rit leeg te rijden. Beter 10x een klein stukkie, en dan weer af laten koelen.
Ik heb na 10 uur rijden, de (inrij)olie + filter vervangen. Toen zijn de kleppen ook weer opnieuw gesteld. Dit op advies van Maessen
Veel succes met je Z!!
Geplaatst: ma 14 feb, 2005 22:36
door Skicks
Wel ik ben vandaag begonnen met het roderen van me nieuwe Z, en ik moet zeggen: WAT EEN POWER!!!!!!!!!
mijn vorige quad was een blaster, die wel een paar goede mods had! Het beste resultaat dat ik daaruit kreeg was: 1 persoon, 2e vites, serieus achteruit leunen, en dan nam hij een wheelie! met 2 personen lukte helemaal geen wheelie!
De nieuwe Z: 2 personen (ik en soledad), 4e vites, laagste toeren (rodage) en nix vermoedend trok hij een ferme wheelie, terwij ik in LAGE TOEREN zat en gewoon rechtop zat! heb toch wel even met mn mond open staan gapen over de power dat deze quad heeft!
PS: MODEL 2005 VAN DE Z400 REMT MET DE VOETREM ALLEEN OP DE ACHTERBANDEN!!! NIET OP DE 4 WIELEN!!!
Geplaatst: ma 14 feb, 2005 22:40
door soledad
jajaah ik had de eer om de eerste toer
1 woord :
ZALEUG
Geplaatst: di 15 feb, 2005 10:15
door Teunie
In 4de versnelling is wel een heel erg sterk verhaal maar fijn dat je er tevreden mee bent
Geplaatst: di 15 feb, 2005 10:25
door andy
at sneeuwt kun je alles hé
Geplaatst: di 15 feb, 2005 18:07
door Teunie
Als ik een kerstmuts opzet gaat hij in 5de vertikaal staan, niet wijs!
Geplaatst: di 15 feb, 2005 19:34
door seatec
Dit is how ik al m'm 4 takt motors in breek. Noch nooit een probleem gehad en be meestal ietsjes sneller dan de traditionele breek in motor.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Geplaatst: di 15 feb, 2005 19:42
door keesie
yep, altijd zo gedaan, rijdt zeer goed en snel.
originele olie er uit voordat hij voor het eerst gestart is, meteen halfsynth. erin, half uur rijden en verversen....super.
yfz heeft er al aardig wat uren opzitten, en olie blijft nog steeds schoon.
"langzaam inrijden sucks ! metaal is niet te trainen"
doei doei
Geplaatst: di 15 feb, 2005 22:49
door Skicks
Dus laag in toeren blijven, maar hard doortrekken (pin gas) tot half je toeren, en véél schakelen... ni?
in mn Z, welke olie moet ik derin gooien (heb nu 50km) en waar vind ik dat reservoir
??
Geplaatst: wo 16 feb, 2005 23:36
door Bartie
Yep heb de mijne ook zo gedaan.
En zo snel mogelijk die standaard troep er uit.
Geplaatst: do 17 feb, 2005 14:20
door peet #77
IK heb niet gerodeerd en die van mij gaat ook goe veruit van da roderen kom ik zot