Pagina 1 van 3
CDI of nokkenassen?
Geplaatst: za 05 mar, 2005 16:36
door FOR FUN
Ben aan het overwegen om mijn Z400 nog iets meer op te peppen.Wat zou nu het meest resultaat geven,CDI of andere nokkenassen?En als recreatierijder heb ik dan niet genoeg aan alleen een intake nokkenas?
Geplaatst: za 05 mar, 2005 16:44
door Ralph
CDI lijkt mij makkelijker om mee te beginnen.
Geplaatst: za 05 mar, 2005 17:07
door Vincenzo
CDItje moet al een heel pak vraag eens aan teun die heeft er op zen standaard kfx een gehad of nog altijd weet het niet
Geplaatst: za 05 mar, 2005 17:07
door Fré
een CDI heeft volgens mij enkel zijn volle nut als ie standaard al makkelijk tot de begrenzer te trekken is. Een van de hoofdredenen dat mensen een andere CDI steken is volgens mij nog altijd de verhoogde toerental limiet. Als je nog niet eens tot aan de standaard limiet geraakt, dan is een CDI volgens mij minder nuttig.
Persoonlijk zou ik voor de nokkenassen gaan.
Enkel intake of beide: weet ik niet, Hanzie moet dit weten aangezien die volgens mij in het begin enkel met intake reed, en later met alletwee.
Hotcams zegt hierover het volgende: "for trail & recreational riding: intake only, MX racing: In & Ex"
Geplaatst: za 05 mar, 2005 17:13
door Ralph
De Hotcams doen het niet goed op de Z400 had ik Hansie ooit horen zeggen. Die van hem waren naar Yoshimura geweest als ik het goed heb.
Geplaatst: za 05 mar, 2005 17:16
door Fré
Hanzie heeft inderdaad af en toe serieuze aanvallen van schizofrenie in dat geval
Ik begrijp dat verhaal trouwens nog altijd niet, zo vaag...
Yoshi maakt cams, Hotcams maakt cams, Webcams zijn er ook nog, maar Hotcams die naar yoshi geweest zijn om ze aan te passen?
Als je de lobes op een cam affreest is er imho weinig verbetering mogelijk.
Op z400central blijken de hotcams de nummer 1 mod te zijn, na uitlaat en inlaat mods.
Geplaatst: za 05 mar, 2005 17:17
door No Limit W-tec
Joachim heeft net hotcams gestoken en zeer tevreden schijnt het.
Geplaatst: za 05 mar, 2005 17:18
door danny4x4
kan een stomme vraag zijn maar wat is CDI
Geplaatst: za 05 mar, 2005 17:20
door Vincenzo
in da ding staat de curve bepaald van de ontsteking en ook het punt waar het toerental begrenst is (om het simpel te houden
)
Geplaatst: za 05 mar, 2005 17:29
door FOR FUN
Ja dat was mij ook al opgevallen op z400central dat ze eerder spreken over cams dan over CDI's..En ik denk ook dat een CDI enkel het moet hebben volgens mij van hoger toerental dat je ermee bereikt maar ben nu niet van plan om mijn motor constant in de hoge toeren te jagen.Volgens de info die ik hier en daar al gelezen heb zouden de nokkenassen hun werk doen vanaf de middentoeren tot aan de begrenzer.
Geplaatst: za 05 mar, 2005 17:52
door Hanzie
http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?t=1541
hier staat een beetje over de nokkenassen in.
hier gaan we
persoonlijk zou IK eerder naar de nokkenassen gaan dan naar de cdi. waarom? omdat je met de cdi nog altijd alle kanten op kunt. de meeste doen het zo dat wanneer ze ongeveer klaar zijn met hun motorische veranderingen, ze een cdi steken en deze mooi laten afstellen op hun huidig vermogen, een mooie curve (heb er eentje op de pc, zal hem morgen online zetten.) die al een pak meer vermogen geeft bovenop je huidige set-up.
ik ben zeer tevreden van die nokkenassen, op het begin niet, we kregen ze maar niet aan het lopen, 1 hotcam erin, andere standaard, toen allebei hotcam etc... maar toen had ik ook nog geen pro flow kit. hierna hebben we ze opgestuurd naar yoshimura, we hadden hun eerder gecontacteerd en deze bleken ze te kunnen aanpassen. na 3weken terug ontvangen, (wat ze precies gedaan hebben wil marco mij niet vertellen. lichter gemaakt enzoiets...) ondertussen ook een pro flow kit erop gezet en dan de rino demper die er al op zat, het verschil was echt reusachtig, ik heb hierna kopstart gehad voor een raptor, gasgas300, standaard yfz en banshee... liep echt bloedhard met die assen. ik had totaal geen problemen met de standaard cdi. hierna hebben we een andere cdi gestopt en het verschil werd NOG groter. toen hebben we de nokkenassen er eens uit gehaald en opnieuw getest met de cdi, de cdi deed het ook goed maar net niet dat ietsje meer dan met de nokkenassen.
met deze setup: rino demper, pro flow kit, cdi en nokkenassen heb ik zeer lang gereden, vbm wedstrijd gereden, quaddag in lille etc en het ging echt goed, heb er veel achter gelaten met een bijna "standaard" Z... motorisch dan wel te verstaan.
zijn ze betrouwbaar?
jazeker, het enige dat niet op de hotcams zit is de decompressie maar daar hebben we nooit problemen mee gemerkt met het starten. het installeren is ook heel easy, heb het op een zondag gedaan met teunie, 2.5uurtjes waren we klaar en al aan het testen.
cdi is ook mooi maar dit beschrijf ik liever als het toetje op de taart.
Geplaatst: za 05 mar, 2005 18:01
door Hanzie
ff voor de verduidelijking bij "we kregen ze niet aan het lopen..."
hiermee bedoel ik dat we de quad niet goed aan het rijden kregen, ging niet zoals we het verwacht hadden en een gewone andere Z/KFX met dezelfde mods maar zonder nokkenassen was beter dan onze suzu...
marco heeft hier 2-3 dagen aan gewerkt om hem goed te doen lopen.
Geplaatst: za 05 mar, 2005 18:01
door Fré
aha, tnx voor de hele uitleg Hanzie
Maar daarmee weten we nu nog altijd niet wat er mis is met die Hotcams, als er dan al iets niet helemaal in orde is.
Misschien bij de montage iets verkloot? Tandje mis? Tandwielen door de fabriek niet op de goede hoek getimed? Dat laatste daar kan ik nog inkomen.
Strange...
Nuja, de meesten zijn dus heel content van Hotcams!
Geplaatst: za 05 mar, 2005 18:08
door Hanzie
daarom vonden wij het heel raar dat die het niet zo goed deden, de timing was helemaal juist, marco heeft alles geprobeert en deed niets, misschien van het frabriek uit iets niet goed gegaan... maargoed, ze zijn nu beter dan de standaard hotcams dus, heeft wel wat gekost
Geplaatst: za 05 mar, 2005 18:15
door FOR FUN
Hans,als ik nu jou cams in de mijne leg dan moet hij zonder problemen gaan of moet er weeral drie dagen aan gewerkt worden?het is toch zo dat je de cams gewoon in je motor moet steken,of moet er dan weeral aan de carb gewerkt worden?