Pagina 1 van 5
Maximumsnelheid Z400 en Raptor660,...
Geplaatst: zo 06 mar, 2005 21:26
door Stefan
Welk is de maximumsnelheid van een standaard:
Z400?
Raptor660?
YZF450?
Waarom dit zo belangrijk is, wel ik heb altijd met een moto gereden, en al mijn maten doen dat nog, dus zou ik af en toe nog een toerke met mijne quad willen meetoeren... maar dan moet mijne quad vlotjes 90 à 100km:u lopen zonder hem daarmee in de verdoemenis te rijden.
Ben dan ook van plan om er een extra setje baanbanden met velgen aan te schaffen.
Dank je voor jullie info
Stefan
Geplaatst: zo 06 mar, 2005 21:33
door Bartje 400
z400 130 yfz zal rond 130 140 zitte en de raptor denk ik et zelfste
Geplaatst: zo 06 mar, 2005 21:43
door R rider
zal allemaal ongeveer gelijk liggen, kunt nog altijd tandwiel aanpassen
Geplaatst: zo 06 mar, 2005 21:49
door Skicks
jups, je kan je quad 200 laten rijden, maar dan is het niet meer veilig...
standaard kunnen ze met gemak 110 blijven lopen voor een paar kilometers!
steek een hoger tandwiel, en laat ze veel langer 130 lopen, maar dan ben je wel een deel acceleratie kwijt!
z heeft toch power genoeg, van de anderen heb ik geen ervaring, sorry!
Geplaatst: zo 06 mar, 2005 21:52
door Ludovic 250
yfz ging 120 heb ik gelezen in de dirt quad
Geplaatst: zo 06 mar, 2005 21:57
door FOR FUN
Z400 standaard 130?daar wil ik wel eens komen met rijden.Bedenk ook wanneer je baanbandjes gaat opleggen Stefan dat die niet zo hoog zijn als de standaardbanden die erop zitten dwz je omtrek verminderd en dat gaat dan weer ten koste van je snelheid.Als je zinnes bent om de baan op te gaan dan kan je, om je motor wat te sparen,je tandwielen beginnen te veranderen,dan zit je ookweeral met het probleem wanneer je vanachter veel kleiner gaat gaan je ketting moet inkorten, en weer niet snel even een groter tandwiel wil zetten vanachter want dan is je ketting tekort.
Geplaatst: zo 06 mar, 2005 22:35
door Skicks
FOR FUN schreef:Z400 standaard 130?daar wil ik wel eens komen met rijden.Bedenk ook wanneer je baanbandjes gaat opleggen Stefan dat die niet zo hoog zijn als de standaardbanden die erop zitten dwz je omtrek verminderd en dat gaat dan weer ten koste van je snelheid.Als je zinnes bent om de baan op te gaan dan kan je, om je motor wat te sparen,je tandwielen beginnen te veranderen,dan zit je ookweeral met het probleem wanneer je vanachter veel kleiner gaat gaan je ketting moet inkorten, en weer niet snel even een groter tandwiel wil zetten vanachter want dan is je ketting tekort.
dan ben je wel al serieus aant veranderen zenne, om 90 te rijden moet je mss juist een nieuw tandwiel zette, maar ketting nog niet hoor!
Geplaatst: zo 06 mar, 2005 22:59
door FOR FUN
Opletten,Stefan zegt dat hij af en toe is met de quad met zijn vrienden wil meerijden.Je weet toch ook wel wat een baanmoto kan.Wanneer hij dan die manne toch wil volgen kan hij dat wel maar hij gaat zijn quad goed moeten opendraaien om snelheid te maken.Wil hij nu zijn motor niet constant in zijn hoge toeren houden dan is er maar één oplossing en dat is om te beginnen serieus aan zijn tandwielen veranderen,en geloof me dat is niet opgelost met vanvoor een tandje groter te steken want daar doe hij geen 10 km winst mee,hij gaat vanachter serieus moeten verkleinen.Ik ben voor 1 tand hoger gegaan en achter 5 tanden kleiner en daarmee was mijn ketting te lang.Ik heb het hier over een Z400.Komt er ook nog bij wanneer je met je tandwielen begint te veranderen je mischien ,afhankelijk van welke quad, met je ketting te kort tegen je achterbrug komt te liggen.
Geplaatst: ma 07 mar, 2005 00:00
door Sharky #3
ben je dan niet beter met een kfx 700
tis een vlotte jongen hoor
weet wel zijn juist topsnelheid niet
Geplaatst: ma 07 mar, 2005 08:59
door Lewis
met een raptor met wat kleine veranderingen aan te doen gaat hij vlotjes 130 lopen !
Geplaatst: ma 07 mar, 2005 09:36
door Rik350
Met je motormaten rijden wordt het toch niet echt denk ik 130 zit je op de echte top van welke quad ook is niet comfortabel. Ik weet niet wat voor motors je maten hebben maar als het gewone toermotoren zijn en geen offroads dan rijd je heel makkelijk 140 150 en das met een quad wel mogelijk maar gaat nergens over dus als je echt met je maten wilt rijden en zij rijden geen offroaders dan zal ik het bij een motor houden. Je bent op een quad echt een beetje gehandicapt dan
Geplaatst: ma 07 mar, 2005 09:43
door Teunie
Inderdaad, zij rijden op hun gemak en jij op de grens.
Is niet lang vol te houden.
Heb zo eens door de Ardennen gereden, 260km gas open. Hele weg ongeveer 120 gereden en op het einde kon ik het bijna niet meer volhouden om de duimgas vol open te houden zo vermoeid was mn duim.....om nog maar te zwijgen over het effect op de quad.
Je maten zullen dan nergens last van hebben op hun motoren.
Toeren met een snelheid van 100km/h met af en toe uitschieters is wel te doen, maar dan wel met de standaardhoogte banden of je moet je vertanding aanpassen.
Geplaatst: ma 07 mar, 2005 12:01
door Fré
Teunie schreef:Inderdaad, zij rijden op hun gemak en jij op de grens.
Is niet lang vol te houden.
Heb zo eens door de Ardennen gereden, 260km gas open. Hele weg ongeveer 120 gereden en op het einde kon ik het bijna niet meer volhouden om de duimgas vol open te houden zo vermoeid was mn duim.....om nog maar te zwijgen over het effect op de quad.
Je maten zullen dan nergens last van hebben op hun motoren.
lol, was dat nog met je 400 ex?
Had je gedronken?
Geplaatst: ma 07 mar, 2005 16:35
door Sook
Blaster boy 13 schreef:z400 130 yfz zal rond 130 140 zitte en de raptor denk ik et zelfste
Standaard?? een z400 haalt zo'n 120 en een raptor ook, kzou eigenlijk wel willen dat de mijne 140 liep hoor.
stefan, ik heb ook al een paar keer met vrienden meegereden die met de moto waren en dat is eigenlijk niet zo tof hoor, je moet veel te lang volle gas geven en in te hoge toeren draaien.
groetjes
Geplaatst: ma 07 mar, 2005 18:45
door SlOoT
Is de DS650 Baja-X dan geen optie ?