Pagina 1 van 2

Laten afstellen

Geplaatst: do 10 mar, 2005 19:41
door riddler71
Ik zit dus in de knoei.
Ik heb mijn raptor laten jetten bij Deliege.
Hij heeft dus een K&N filter en Jetkit geplaatst.
Ik ben hem zonet gaan testen en als ik volg gas geef sputtert hem waarna hij na één seconde ik zen toeren komt.
Als ik gas los dan knalt/sputtert hij en en mijn maat zegt dat er vlammen te zien zijn in m'n uitlaat (spark arestor is eruit)
Mijn uitlaat is een Volledige Krieger uitlaat.
Als ik mijn luchtdeksel eraf haal trekt hij totaal nietmeer op !?

ls ik mijn gas volledig loslaat en tot stilstand kom dan duurt het even voor hij goed stationeer draait.
Dit heb ik wel kunnen bijstellen met de (luchtschroef) aan de zijkant.
Komt hij op termijn vanzelf los of moet ik hem nog eens laten afstellen


Ik heb hier dus 318 € voor moeten betalen en ben niet tevreden over
deze tuning.

Wat is jullie mening hierover en wat kan ik best ondernemen ?

Groeten,

Geplaatst: do 10 mar, 2005 20:06
door wessen
ten eerste zo'n dingen moet je over laten aan iemand die er toch verstand van heeft, ik zeg natuurlijk ni dat deliege er geen heeft ee maar ik zou tenminste ergens gaan dat geen nevenimport is en waar er deftig aan zulkse machines gewerkt kan worden...

je moet er ook mee terug tot het in orde is...

is tessenderlo niet dichter voor jou?

Geplaatst: do 10 mar, 2005 20:11
door MC_Orie
:? Hoort zo niet!Ik zou zeker terug gaan wanr 318 € :shock: is veel geld eh!!Ik zou es van men voete gaan maken, die quadhandelaars ge moet der mee oppassen ( niet allemaal , want seffes heel het forum tegen mij :wink: ).Maar zeker alles optijd int oog houden!Ik hoop dat het goed komt!

Geplaatst: do 10 mar, 2005 20:12
door Robby
er zijn nog enkele die er niet tevreden over waren over het afstellen,ook van een raptor. Maar als ik jou was zou ik dus gewoon terug gaan tot het goed is en ga anders bij sds in ternat,is maar een paar km van deliege en ik ben er zeker van dat hij het wel kan.
greetz

Geplaatst: do 10 mar, 2005 20:28
door Mika
Staat die dan niet gewoon te arm ?

Geplaatst: do 10 mar, 2005 21:31
door Ad
wessen schreef:ten eerste zo'n dingen moet je over laten aan iemand die er toch verstand van heeft, ik zeg natuurlijk ni dat deliege er geen heeft ee maar ik zou tenminste ergens gaan dat geen nevenimport is en waar er deftig aan zulkse machines gewerkt kan worden...

je moet er ook mee terug tot het in orde is...

is tessenderlo niet dichter voor jou?
Ben ik volledig mee eens.... :evil:

Geplaatst: do 10 mar, 2005 21:36
door Ad
Geeft me precies de indruk dat hij ergens valse lucht trekt....dat stationair toerental dat niet 100% goed komt.

Ja man, eenmaal aan geprutst...trek het dan maar recht, kan soms een fluitje van een cent zijn...maar kan evengoed een zoekwerkje zijn. :?

Als hij origineel stond, met andere uitlaat hoe bolde hij dan?

Is vervelende situatie....zeker reclameren ...maar dat lost niks aan de quad direkt op.

Valse lucht...naald op verkeerde hoogte...naald niet goed terug geplaatst...verkeerde combi van sproeiers...

Heb jeje originele spullen mee gekregen??
:?

Geplaatst: do 10 mar, 2005 22:00
door riddler71
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik heb m'n originele stukken dus niet terug meegekregen.
Het stationeer draaien heb ik terug in orde gekregen door aan die meng schroef te draaien.
Ik ben hier in ieder geval niet content van.
Ik heb gebeld en mijn probleem uitgelegd.
Hij staat volgens hem te rijk en moet maybe aangepast worden.
Knallen jullie uitlaten ook als je gas mindert ?
Wat moet ik doen als hij te rijk staat ?

In t'vervolg doe ik alles zelf !!! :evil:

Geplaatst: do 10 mar, 2005 22:59
door Dutje#82
anders passeer ff bij AD !! die kan nu al perfect jetten :wink: !!

grtz

Geplaatst: do 10 mar, 2005 23:26
door Ad
riddler71 schreef:Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik heb m'n originele stukken dus niet terug meegekregen.
Het stationeer draaien heb ik terug in orde gekregen door aan die meng schroef te draaien.
Ik ben hier in ieder geval niet content van.
Ik heb gebeld en mijn probleem uitgelegd.
Hij staat volgens hem te rijk en moet maybe aangepast worden.
Knallen jullie uitlaten ook als je gas mindert ?
Wat moet ik doen als hij te rijk staat ?

In t'vervolg doe ik alles zelf !!! :evil:
Gemakkelijke uitleg zo ik zeggen, kon hij dat niet testen voordat je der achter ging??
Idd die vlammen uit je pijp kunnen van het teveel aan naft komen valt te zien wanneer hij dit doet.
Eerst en vooral mijn uitlaat geeft bij terugschakelen ook een soort van knal...MAAR dit zijn de normale ploffen van een viertakt. Als je van hoge toeren terug komt.
Ik weet nu niet in welke mate het bij u is, maar één ding is zeker vlammen mogen er zeker niet bijzijn!!!!!

Zoals gewoonlijk bij de meesten het geval is heb jeje originele stukken niet mee....daar moet je achter :!: Het zijn en blijven uw stukken die je laters indien je terug standaard wil staan voor bv verkoop nodig gaat hebben!!

Wanner je het zelf doet zou ik voor te beginnen je boeltje openmaken, kijken of alles correct geplaatst zit.
Controleren welke sproeiers erin zitten en volgende instantie je hoogte van de clipsen nakijken van je naald.

By the way, in een dyno kit zitten er meerdere sproeiers...dze heb je dan ook niet gehad :x tjonge jongens toch....

Kzou het volgende ondernemen.

1. Vraag maar achter je originele spullen
2. Alsook de extra sproeiers uit de dyno kit
3. Ijver op een herafstelling kosteloos...daar het niet afgesteld is volgens het boekje moet dit herafgesteld worden. Maw geef hem de kans zen fouten recht te zetten. (kzen weer veel te goed) :roll:

Mocht je graag zelf ondernemen wil ik je steeds met raad en daad bijstaan :wink: Quadters helpen elkaar!!

Geplaatst: vr 11 mar, 2005 09:22
door Lewis
man man, waarom orginele stukken ni gevraagd ? volgens mij staat hij te arm ! dat geeft ook vlammen, en dan gaat hij totaal niet zonder deksel ,enfin das moeilijk zo op afstand te zeggen wat de oorzaak is ! gewoon terug gaan he', hij lost dat zeker op, :D

Geplaatst: vr 11 mar, 2005 16:37
door tekie
Ik heb een volledige Fp lijn en bij mij knalt het ook en er komen soms ook vlammen uit de uitlaat.
Maar toch is die van mij heel goed afgesteld.
Ik zou zeggen ga tot bij Reytec in Paal - Beringen.
Daar weten ze wat afstellen is.

Geplaatst: vr 11 mar, 2005 18:51
door riddler71
Hey Ad bedankt voor je raad.
T'is nu toch klote weer om te rijden.
Ik zal hem echter wel eens bellen om mijn stukken.
K'hou jullie op de hoogte
Groeten ,

Geplaatst: vr 11 mar, 2005 19:56
door No Limit W-tec
Jetting van Raptor is met de twee carbs niet simpel.

Ben ervan overtuigd dat slechts een beperkt aantal quaddealers het kan, en is heus niet zo dat het enkel nevenimport verkopers zijn, integendeel zelfs.

Wie het doet zonder CO meter zijn volgens mij prutsers.

Wie is aan te raden :

www.tovami.com in Nederland, net over de Schelde in Goes, heeft trouwens ook testbank, is importeur van K&N filters en maakt jet kits, veel kans dat de kit bij Deliege zelfs van daar komt

www.powerwheels.be heeft co meter gekocht bij tovami

www.wim-motors.com heeft sinds kort een testbank

Geplaatst: vr 11 mar, 2005 20:05
door peet #77
tekie schreef:Ik heb een volledige Fp lijn en bij mij knalt het ook en er komen soms ook vlammen uit de uitlaat.
Maar toch is die van mij heel goed afgesteld.
Ik zou zeggen ga tot bij Reytec in Paal - Beringen.
Daar weten ze wat afstellen is.
ik heb ook FP maar die van mij doet da niet heb hem zelf afgesteld en ben zeker kontent