Pagina 1 van 4
High Compr. Pistons voor in 660R
Geplaatst: vr 25 mar, 2005 23:06
door Willems David
Mannen hebben jullie ervaring met High Compress Pistons ??
Voor op mijn Raptor !!
Deliége zou er èèn steken binnenkort.
Die originele piston zit er in April 2 jaar in.
Ofwel uitmeten en terug een nieuw origineel erin.
Heb horen zeggen dat je ermee moet oppassen.
Met het feit dat ze dichter bij de kleppen komen !?
De kleppen moeten ook eens bijgeregeld worden.
Wil wel het onderste uit de kan halen met dat blok.
Heren der quads laat uw antwoorden op mij los.

Geplaatst: vr 25 mar, 2005 23:10
door Robby
hey, wiseco ben ik zelf zeer blij van, best is als je hem toch openhaalt een kleine overmaat neemt en laat boren, ook best kleppen is laten herslijpen, ondertussen kan je cilinderkop laten vlakken, Ook zeker krukas chekken,en indien speling zeker reviseren,anders draait de boel binnenste keren om zeep.
greetz Robby
Geplaatst: za 26 mar, 2005 09:42
door Dutje#82
david: zou je niet beter een WB big Bore kit steken dan ???
Dan Haal je er Alles uit , uit je blok!!!!!
grtzzzzzzzz
Geplaatst: za 26 mar, 2005 12:55
door Teunie
Door hogere compressie komt hij echt niet dichter bij je kleppen!
Geplaatst: za 26 mar, 2005 13:16
door Robby
valt te zien wat je doet voor hogere compressie he, gewone zuiger kan geen kwaad, maar als je daarbij dan nog is ne nokkenas steekt met hogere kammen en cilinder wat afvlakt dan moet je wel oppassen.
greetz
Geplaatst: za 26 mar, 2005 18:13
door Willems David
Dus enkel piston vervangen door high compr. piston is volgens jullie meer dan genoeg ?
Tja die Big Bore zal ook weer een pakske kosten !!
Voor € 200 zit die high compres piston erop.
Jetkit en volledige FP heb ik al en geeft zo ook al veel power.
Moet je dan véél roderen of valt da nog allemaal goed mee?
Grtz
Geplaatst: za 26 mar, 2005 18:21
door Willems David
Teunie schreef:Door hogere compressie komt hij echt niet dichter bij je kleppen!
Voor wat zijn die inkepingen dan op die kop van de piston ?
Heb gehoord dat hij iets hoger komt dan de originele.

[/URL]
Geplaatst: za 26 mar, 2005 18:26
door Lewis
heb je al andere nokkenassen ? zo dat niet intersanter zijn ?

Geplaatst: za 26 mar, 2005 18:35
door Willems David
Ben niet echt van plan om de nokkenassen te vernieuwen enkel de piston om te beginnen. Daarna afwachten of het resultaat voldoende is.
Als er iemand ook enkel een high compres piston geeft laat dan weten wat het resultaat is tegenover de originele piston.
Geplaatst: za 26 mar, 2005 18:44
door Lewis
ik zo het net andersom aanpakken,

ma ja wie ben ik he'
Geplaatst: za 26 mar, 2005 19:37
door Frank MB
Hij zal hoogstwaarschijnlijk wat harder trekken met een hoge compressie piston en misschien wat beter lopen, maar ik denk dat je misschien eerst beter toch voor de nokkenassen kan gaan.
Geplaatst: za 26 mar, 2005 19:47
door Robby
ja wat lewis zegt is niet zo dom, nokkenassen hale veel meer uit dan juist die hogedrukzuiger. Die uitfrezingen zijn daar waar je kleppen invallen.
en voor 200€ heb je denk ik hotcams en die steek je met gemak zelf. En voor 200€ je hogedrukzuiger steken??? dat is dan zonder boorkosten,dichtingen en eventuele revisie van de krukas gerekend.
Je mag niet vergeten als je die steekt dat elke trilling die je hebt eens zo hard aankomt in je lagers en drijfstang en dergelijke door de grotere compressie. Dus minste speling is in mum van tijd een grote ramp, en dan spreken we niet meer over juist andere zuiger steken, dan gaat het over cilinder,cilinderkop zuiger,kleppen, kortom gans de boel, met veel pech de krukas en de karters aan diggelen,opletten wat je doet als ik je een goede raad mag geven.
Het is geen 50cc die blijft draaien no mather what.
Als je mods aan je motor gaat doen zou ik 1st dan nog wat sparen en complete revisie doen,je quad was dan toch al 2jaar oud zeker? of heb ik me mislezen?
greetz
Geplaatst: za 26 mar, 2005 20:17
door ~JoAcHiM~
voor 200€ heb je geen 2 nokkenassen van hotcam.
Reken bijna het dubbele voor de 2.
Geplaatst: zo 27 mar, 2005 09:09
door Willems David
Dus nieuwe originele piston met nokkenas ?
Zal nog eens goed informeren want zoals blast racer als zei ben ik niet van plan om de boel aan frieten te rijden na verloop van tijd.
Dat is natuurlijk het nadeel aan tunen van de blok als je het ene veranderd moet je het ander ook veranderen.
Alvast bedankt voor jullie reacties mannen.

Geplaatst: zo 27 mar, 2005 09:50
door No Limit W-tec
Persoonlijk zou ik voor andere nokkenassen, samen met hardere klepveren gaan ipv hoge druk piston. Raptor is al gevoelig aan olieverbruik en met het boren en hogedrukpiston zal het er zeker niet op beteren.