Pagina 1 van 2
tandwielen??
Geplaatst: di 24 mei, 2005 20:35
door peterrrrr
ik wil hem sneller laten trekken mijn blaster
voor hoeveel tanden ?en de prijs
of achter hoeveel tanden en prijs ?
[/quote]
Geplaatst: di 24 mei, 2005 20:37
door peet #77
prbeer met één tand groter vooraan en zie wat het heeft
Geplaatst: di 24 mei, 2005 20:38
door peterrrrr
kun je het goed merken dat hij harder trekt
Geplaatst: di 24 mei, 2005 20:39
door peet #77
hij zal rapper rijden maar harder trekken
Geplaatst: di 24 mei, 2005 20:42
door peterrrrr
het gaat om de trekkracht topsnelheid haal je tog niet op een cross baan
wat is het best voor ofachter
Geplaatst: di 24 mei, 2005 20:55
door peet #77
vooraan een tand minder dat voel je het meest volgens mij
voorbeeld nu 14 tanden en daar steek je nu een 13 tanden onder da ga je zeker voelen meer trekkracht
Geplaatst: di 24 mei, 2005 20:58
door peterrrrr
wat is ongever de prijs van zon tandwiel
Geplaatst: di 24 mei, 2005 21:00
door peet #77
weet ik niet juist maar vraag het eens aan NO LIMITS die weet da wel
Geplaatst: di 24 mei, 2005 21:18
door rippeke
niet zo heel veel hoor ..
dacht 13 euro ofzo
Geplaatst: vr 27 mei, 2005 08:03
door Racer'ken
Ik heb om mijn 660 vooraan een nieuw tandwiel gestoken.
Een 12 ipv een 13.
Verschil was dat hij inderdaad veel sneller trekt ! Nu krijk ik hem in 3e puur op power op z'n achter wielen, dat kon voordien enkel in 2e. Dus verschil op de raptor was echt wel goed voelbaar.
Ik vermoed dat het dus op een blaster ook wel goedvoelbaar moet zijn, het gaat tenslotte over een principe en niet over de cc's in je motor.
Ik heb ervoor gekozen om vooraan te veranderen. Simpelweg omdat als je achteraan verandert je ook ketting moet langer maken (dus nieuwe kopen!) en als je vooraan doet moet ze korter worden. Korter maken is geen probleem.
Op mijn raptor had men gezegt dat 1 tand vooraan +/- overeenstemt met 3 tanden achteraan.
De prijs, voor mijn voorste tandwiel heb ik (ongeplaatst) 8,75euro betaald.
grtz,
Geplaatst: vr 27 mei, 2005 16:44
door Vyrena
Voor sneller trekken moet je achter een grotere steken.
Standaard is het 13 - 40
Ga maar eens naar 13 - 43 dan merk je het al.
Voor de zware zandbanen rijd ik altijd met 45 achterop. Ik heb zelfs wel met 46 gereden.
Of vooraan 12 maar dat heb ik nog nooit gehad.
Als ik wissel van 40 naar 43 dan hoef ik geen andere ketting erop te leggen, die ruimte kun je met spannen weer goed krijgen.
Geplaatst: za 28 mei, 2005 00:17
door Rik350
Zoals altijd gezegd kan je het gewoon uitrekenen als je bijvoorbeld nu 14 tanden hebt en je rijd daar 100 kmpu mee t en je gaat naar 13 tands maakt dat ongeveer 8 % verschil je zou dan dus 8 % beter trekken en 92 kmpu halen. Maar dit is weer theoretisch je motor moet dit ook trekken qua toeren maar ik denk dat dit bij een blaster wel klopt.
Geplaatst: za 28 mei, 2005 08:24
door Sebastien
Rik350 schreef:Zoals altijd gezegd kan je het gewoon uitrekenen als je bijvoorbeld nu 14 tanden hebt en je rijd daar 100 kmpu mee t en je gaat naar 13 tands maakt dat ongeveer 8 % verschil je zou dan dus 8 % beter trekken en 92 kmpu halen. Maar dit is weer theoretisch je motor moet dit ook trekken qua toeren maar ik denk dat dit bij een blaster wel klopt.
dus als ik het goed begrijp zul je meer kunnen trekken maar minder rap kunnen rijden
Geplaatst: za 28 mei, 2005 08:25
door spidey
inderdaad ja! wat ergens ook logisch is!
greetz
Geplaatst: za 28 mei, 2005 09:52
door Sebastien
maar hoe doe je het dan om rapper te gaan een tandwiel bij of zo