Pagina 1 van 1

raar geluid in buurt van ketting bij banshee

Geplaatst: di 07 jun, 2005 19:06
door bartdejongh
Hmm, mijn banshee maakt sinds korte tijd een aanlopen geluid in de buurt van ketting en tandwielen, als ik op snelheid ben en me koppeling inknijp en uit rol hoor je echt een aanlopen geluid van de ketting, nu heb ik de ketting laatst vervangen maar tandwielen niet, kan het daar aan liggen, of zou ik mijn kettinggeleiders eens moeten vervangen?
graag raad....

Re: raar geluid in buurt van ketting bij banshee

Geplaatst: di 07 jun, 2005 19:31
door epix no-fear
je moet eens aan de onder kant van je achterbrug kijken want daar loopt hij aan naar mijn mening teminste als jou beschrijving van de omstandigheden klopt
dat komt omdat als je gas geeft het stuk ketting boven de achterbrug strak staat en aan de onderkant slap maar als je afremt is het precies omgekeerd.
dus staat de onderkant van de ketting strak en de bovenkant slap

Geplaatst: di 07 jun, 2005 19:48
door bartdejongh
ik den niet dat het komt doordat mijn ketting mischien iets te slap staat, spanning heb ik gecontroleerd en die staat niet te slap...heb eerlijk gezegt het idee dat het door de tandwielen en ketting komen die neit op elkaar zijn ingesleten?

Geplaatst: di 07 jun, 2005 20:31
door RoBiN
Niet te veel spel op de achteras ?

Geplaatst: di 07 jun, 2005 20:42
door raptorke
zit de ketting langs de juiste kanten van de kettingrolletjes?
mijn broer had dit tegengekomen nadat ze zijn ketting hadden afgehaald en ipv onder een rolletje er boven en dit maakte ook een aanstekelijk geluid

Geplaatst: di 07 jun, 2005 23:02
door Rik350
weet niet of de herrie er door komt maar als je je tandwielen of ketting appart vervangt heeft het totaal geen zin maargoed

Geplaatst: wo 08 jun, 2005 12:32
door blasterke27
die schroef op je as die vastzit met je achterbrug die is toch niet losgekomen eh ? anders rij je je hele achterbrug kapot... en dat kan ook een geluidje maken omdat het los staat dan... zijn vele mogelijkheden die het kunnen zijn hoor..

Geplaatst: wo 08 jun, 2005 15:39
door Robby
is doodnormaal als je de ketting vervangt maar de tandwielen niet,de ketting draagt nu op een heel klein vlak en zal binnen de korste kerennaar de botte zijn.
greetz

Geplaatst: do 09 jun, 2005 20:16
door kawa-freak
Inderdaad, als je ketting vervangt is het beter de tandwielen mee te vervangen.
Kost niet zoveel en bespaart je veel miserie.

Geplaatst: do 09 jun, 2005 22:13
door Toine
Ketting en tandwielen idd samen vervangen. Door het slijten zal de ketting uitrekken en gaan de tandwielen afslijten in de draairichting. Ketting en tandwielen groeien zo als het waren in elkaar.

Als je dan één van beide gaat veranderen, moeten deze zich terug aanpassen. Iets versleten en iets nieuw zorgt er meestal voor dat het allebei snel kapot is.

Best zo snel mogelijk tandwielen veranderen, dan zal het stukken beter gaan.

Zelfde is bij de remmen het geval. Als je de remschijven verandert, moet je de remblokken ook veranderen, anders gaan je oude remblokken je nieuwe remschijven vormen, ipv omgekeerd zodat je nieuwe remschijf ook snel om zeep zal gehoplen zijn.

Geplaatst: di 12 jul, 2005 21:04
door Jeroen Wiering
ik neem aan dat zo'n ding 1 schijfrem heeft achter? zijn je blokken
toevallig niet op en dat er dus ijzer tegen ijzer ligt te ramelen (remschijf
tegen grondplaat van remblok)

je zou niet de eerste zijn die een complete achterbrug revisie uitvoerd
terwijl dat niet nodig is