Pagina 1 van 4

nerfbars of niet

Geplaatst: za 11 jun, 2005 12:12
door Steffen
ik heb mij een blaster gekocht en ik twijfel of ik er nerfbars zou opsteken of niet, waarom zou ik dit wel moeten doen?. of waarom juist niet? is het nie lastig als je er achteruit mee wilt stappen? moet je dan niet altijd afstappen? wie kan mij helpen

alvast bedankt, greetz

Geplaatst: za 11 jun, 2005 12:16
door Teunie
Nerfbars zijn onmisbaar!!!
Vlieg maar eens met je voet langs de steun dan heb je een probleem!

Bovendien ziet het er goed uit.
Nerfbars zijn eerste uitbreiding!!!

Geplaatst: za 11 jun, 2005 12:17
door Sebastien
Ik zou er nerfbars op doen omdat da toch bescherming biet want als je quad op de zijwielen rijd dan kan je je voeten nie op de grond doen waardoor je voet niet onder het wiel geraakt doen zou ik zeggen

Geplaatst: za 11 jun, 2005 12:19
door Steffen
welke uitbreidingen raden jullie nog aan voor op een blaster? ik ben nog maar een beginneling. hoeveel kosten die nerfbars zo ongeveer?

Geplaatst: za 11 jun, 2005 12:24
door Sebastien
ik denk dat die rond 200-250€ kosten tis te zien welk merk (goldspeed, tusk...)

Geplaatst: za 11 jun, 2005 12:29
door Steffen
alvast bedankt voor jullie antwoorden, alsek om mijn quad ga, dan ga ik eens vragen wat dat zo moet kosten. ik zal dan ook foto's posten van mijn blaster, ik vind hem best wel mooi, het is nen zwarten :twisted: model 2005 :D ik kijk er echt naar uit, kheb al enkele keren met blaster gereden, maar vooral met grizzly, maar ik beleef toch veel meer plezier aan blaster (schakelgevoel en veel speelser) maar ik ben bang dat ik de kracht ga misse van iets zwaarders, kan ik dat nie compenseren door één of andere uitbreiding?

Geplaatst: za 11 jun, 2005 12:33
door Sebastien
een uitlaat (FPe, FMF, White Borthers, Rino ...) luchtfiltertje K&N en rejetten

Geplaatst: za 11 jun, 2005 12:41
door Vyrena
Een goede FMF steken, gewoon met Twin Ari luchtfilter blijven rijden maar wel anders afstellen nadat je de uitlaat erop hebt gezet.
FMF bied goede power onderin maar ook op top.

Geplaatst: za 11 jun, 2005 12:43
door Steffen
ok, maar zou het niet beter zijn als ik eerst de quad wat beter leer kennen? en moet ik die uitlaat dan roderen ofzo? of hoe gaat dat juist in zijn werk? sorry voor deze vragen maar ben nogal noob op dat vlak, dit forum heeft mij wel al pak wijzer gemaakt.

Geplaatst: za 11 jun, 2005 12:45
door Vyrena
Ja, ik zou eerst een tijdje rondrijden, tunen kan altijd nog. Gewoon je quad leren kennen en leren rijden.
Uitlaat eropzetten, ff rijden, en de bougie controleren of die grijs, zwart of bruin is.
Maar zoals je al zegt over nerfbars ik zou inderdaad eerst voor de veiligheidsopties gaan zoals nerfbars, killswitch en dergelijke en wanneer je zegt van: ik zou wel wat meer vermogen willen dan pas beginnen met tunen.

Geplaatst: za 11 jun, 2005 12:51
door Steffen
ik heb al een paar keer met een blaster gereden maar daar zatte nooit nerfbars op, en als ik vroeg waarom dan antwoorden die mij steeds dat dat lastig is om steeds af je quad te moeten stappen om hem een paar meter achteruit te zetten, en daar zit wel iets in, of gaat dit nog steeds gaan met nerfbars erop? de veiligheid gaat voor zeker?

Geplaatst: za 11 jun, 2005 12:54
door Ralph
Tusk nerfbars koop je al voor 130 euro.

Geplaatst: za 11 jun, 2005 12:54
door Vyrena
Nee, dat valt mee, ik zou niet mijn voeten willen breken omdat ik te lui ben om af te stappen.
Ik zou er echt voor gaan, wat Teun al zegt is het puur voor de veiligheid.
Bij onze wedstrijden is het zelfs verplicht.

Geplaatst: za 11 jun, 2005 12:59
door Steffen
ok, nerfbars komen er al zeker op, zijn er nog dingen die onmisbaar zijn?

Geplaatst: za 11 jun, 2005 13:00
door Steffen
Ralph schreef:Tusk nerfbars koop je al voor 130 euro.
waar kan je die dan juist kopen? is dat ook goede kwaliteit? kan ik daar mss een foto van bekijken?