Pagina 1 van 2
Nieuwe Sym quadlander
Geplaatst: vr 01 jul, 2005 10:53
door brumm
Heb gisteren de nieuwe quadlander mogen bewonderen. Mooie quad. stukje op gereden maar nog niet serieus. kwam net uit de verpakking. showroom model. Is geen cross quad wel met kenteken. Lijkt een beetje op een yup model. Vakje voor de telefoon. Wel heel mooi afgewerkt. Zag ook onderdelen van E-ton. Mooi blok om te zien.
www.symscooters.nl en dan bij modellen kijken.
Geplaatst: vr 01 jul, 2005 10:56
door Jockey
heb je soms geen foto's
Geplaatst: vr 01 jul, 2005 11:28
door Ralph
Die is daar uit zichzelf heen komen rijden want er staan geen voetsporen
Geplaatst: vr 01 jul, 2005 11:39
door Steffen
hoeveel cc is dat?
is het raar dat ik daar nog nooit van gehoord heb?
250.6cc
Geplaatst: ma 04 jul, 2005 11:18
door brumm
Het is dus een 250cc vloeistofgekoelde motor met 4 kleppen.
Het geheel ziet er zeer afgewerkt uit. Momenteel wordt er gekeken waar de quad geknepen wordt. levert slecht 14 kw. Moet dubbel kunnen.
Geplaatst: ma 04 jul, 2005 11:39
door Ralph
Nee dat lukt nooit, 14kW is al bijna 19 pk. Als je 28kW hebt dan heb je meer dan een Z400
4 takt crosser
Geplaatst: ma 04 jul, 2005 20:33
door brumm
De 250cc 4 takt crossers zitten momenteel wel op 40pk standaard.
Dus moet het wel mogelijk zijn. Maar ik denk dat er uit een 4 kleps motor 250cc toch zonder al te veel moeite 30pk te halen moet zijn zonder dat de betrouwbaarheid veel minder wordt.
Maar nu standaard getest (nog aan het inrijden) rijdt de Quadlander ruim 80 km/h. En accelaratie is ok.
De quad stuurt heel licht en ook zeer makkelijk te duwen. Is echter niet nodig heeft ook een achteruit.
Geplaatst: ma 04 jul, 2005 21:06
door Ralph
Dat zal dan wel op de motor gerekend zijn. Het kan nooit zo zijn dat je 10 pk meer haalt uit een 250cc dan uit een 400cc. Anders zou iedere Z400 of KFX400 rijder zijn blok vervangen door dit 250cc blok.
Kawa of suzuki 250cc 4 takt Crosser
Geplaatst: di 05 jul, 2005 18:33
door brumm
Ralph het standaard vermogen van deze machine is 43,1 pk.
Het blok van de LTZ is afkomstig van de DRZ 400 echter heeft deze in de motorvorm ook meer vermogen. Quad motorblokken worden op bepaalde punt gewijzigd.
Maar het is zeker geen dom idee om een 250cc 4 takt blok in een quad te zetten. Echter kun je dan beter een TRX 450 of YFZ 450 gebruiken. dan heb je nog meer vermogen.
Kijk anders maar op site van suzuki of Kawasaki voor de vermogens opgaven van de crossers.
Geplaatst: di 05 jul, 2005 19:43
door Ralph
Je rekent vanaf het blok, dat zegt niet veel. Er gaat bij elke quad enorm veel vermogen verloren door de overbrenging, veel meer dan bij crossmotors.
Vanaf het blok
Geplaatst: wo 06 jul, 2005 07:42
door brumm
Alle gegevens die vermeld staan in brochures en merken sites is het vermogen vanaf het blok gemeten. Door een ketting aandrijving gelijk crosser als quad gaat er bijn evenveel verloren. Quad iets meer doordat deze een gehele as heeft en meer lagers wat nog weerstand geeft en dus vermogen verlies. maar gekoof me dat is geen 10 pk
Geplaatst: wo 06 jul, 2005 07:51
door Ralph
Ik moet het eerst zien dat je 33 pk op de wielen gaat krijgen uit een 250cc 4 takt motor, dan pas geloof ik het
sceptisch
Geplaatst: wo 06 jul, 2005 08:15
door brumm
Ik werk bij Theo Eggens Auto's. die heeft een race team Eggens Racing.
begin dit jaar hadden we een rijder op 250cc 4 takt.
die haalde met gemak de 33 pk waar jij het overhad op de testbank voordat deze werd getuned.
Maar je hoeft me niet te geloven.
Geplaatst: wo 06 jul, 2005 08:31
door Ralph
Ik wil het testresultaat wel eens zien, kan je het scannen?
Re: sceptisch
Geplaatst: wo 06 jul, 2005 17:41
door Frank MB
brumm schreef:Ik werk bij Theo Eggens Auto's. die heeft een race team Eggens Racing.
begin dit jaar hadden we een rijder op 250cc 4 takt.
die haalde met gemak de 33 pk waar jij het overhad op de testbank voordat deze werd getuned.
Maar je hoeft me niet te geloven.
Geloof jij nou echt dat zo'n sym 40 pk op het achterwiel heeft als een professioneel getunede honda 250 4 takt iets meer als 40 heeft. En 30 pk haalt die sym ook niet. Maarja blijf vooral dromen.