Pagina 1 van 1

the all-new 2006 Raptor 700R exclusive video conversations

Geplaatst: za 02 jul, 2005 16:24
door Ivoman #7
Afbeelding .mov 6.95MB Afbeelding .mov 10.5MB
Afbeelding .mov 6.47MB Afbeelding .wmv 16.7MB

http://www.atvscene.com/machines/yamaha ... 700-06.htm#


Afbeelding

Afbeelding
Yamaha saved weight by using aluminum on half the frame.

Afbeelding
Gauges include a high temperature light.

Afbeelding
Front A-arms are taken directly from the race proven YFZ450.

Afbeelding
This might be the sexiest looking rear end of a quad we've ever seen.
Check out the oval silencer turned sideways and the one piece plastic tail light cowling.


Afbeelding
Another look at the rear tail light and assembly.

Afbeelding
Another look at the two-into-one pipe and oval shape silencer.

Afbeelding
Here is the Raptor in the new White/Silver color scheme.

Afbeelding
You'll have to wait for an aftermarket company to design, fabricate and mass produce a bolt on pipe for your new Raptor... WRONG!
The GYTR team works hand in hand with Yamaha to make sure you're ready to go right from the dealer.


Afbeelding
GYTR heal guards and nerf bars are also already available for the new Raptor.

Afbeelding
The new Raptor 700 has a lower center of gravity than the older Raptor 660.
It is also wider. Yamaha claims it offers excellent flat cornering and performs extremely well in all types of terrain.


Afbeelding
This cut away shot shows the high tech engine.
This powerplant defines modern day four strole technolgy.


Afbeelding

Afbeelding
The air filter design is borrowed from the fool proof YFZ system.

Afbeelding
Here's a cut away of the rear silencer.

Afbeelding
What's that in the gas tank? Introducing YFI "Yamaha Fuel Injection"! That's right the new Raptor is fuel injected. A first in the currently available sport ATV segment.

Afbeelding


Afbeelding
The Yamaha Raptor uses an all-aluminum cylinder with ceramic coposite coating.

Afbeelding
Yamaha sees big potential in the sport performance ATV market place.
The all new Raptor is bulging at the seems with new and innovative modern day technology.


Afbeelding
One of Yamaha's proudest achievements on the new Raptor is its fuel injection system (YFI).
Seven sensors constantly monitor the situation in order to provide the engine's optimum performance.
Bill Ballance, Keith Little and Kory Ellis all agreed that the fuel injection system works excellent.


Afbeelding
The 2006 Raptor frame is a whopping seven pounds lighter than the old Raptor.

Afbeelding

Afbeelding
The new Raptor 700 will be available in July of 2005, but expect to get on a list.
We predict this quad will be extremely popular.


Afbeelding
The next few pages describe the technology behind the new Raptor and compare it to the one of old....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
The new Raptor features two counter balancers.
With this Yamaha claims the Raptor is the smoothing and less fatiguing ATV you can buy.


Afbeelding
The duel piston front brakes and A-arms (complete with their upper square tube aluminum members) are straight from the YFZ.

Afbeelding
The auto decompression cam.

Afbeelding
The Raptor 700's new five speed transmission with reverse is completly new
with a very much improved gear ratio from the Raptor of old.


Afbeelding
The Raptor 700's cylinder head is 21% lighter than the Raptor 660R.

Afbeelding
The Raptor 700's cylinder is 24% lighter than the Raptor 660R. At 102mm, it's 2mm bigger than the 660R.

Afbeelding
This is Yamaha's Cam Adjust drive chain adjuster.
The new eccentric shaft-type design makes for quick and easy chain adjustments.


Afbeelding
Here the light weight forged alumimun piston is visible.

Afbeelding
The flywheel.

Afbeelding
Here is the front steel portion of the all-new Aluminum/Steel hybrid chassis.

Afbeelding
Front shocks offer a 5mm larger piston than the Raptor 660. The Kayaba shocks offer five-way adjustable preload with dual rate springs. They provide 9.1” of travel.

Afbeelding
Roller bearing rocker arms reduce friction by 50%.

Afbeelding
Here's the rear half of the all-new Aluminum/Steel hybrid frame.
No longer does the dirt bike industry hog all the new innovative design.


Afbeelding
The piggy back remote reservoir rear shockfeatures a 10mm longer stroke than the Raptor 660.
The shock offers 10.1” of travel, but still lets the quad sit almost two inches lower than the Raptor of old.


Afbeelding
Here's a closer look at the roller bearing rocker arms.

Afbeelding

Afbeelding
The starter clutch

Afbeelding
The one piece cast aluminum swingarm comes complete with the same duel row axle bearing found on the YFZ.
The chain adjustment couldn't be any easier thanks to its eccentric hub system.


Afbeelding
Here's a closer look at the fool proof 250R type chain adjustment system.

Afbeelding
The all new throttle body system works hand in hand with Yamaha's YFI system to provide what Yamaha refers to as "the smoothest feel available.

Afbeelding
The five speed wide ratio transmission has been revised from the Raptor of old. Reverse is also re-geared for easier operation.
Current Raptor owners will love the fact that the Raptor 700 comes with a new direct-type ratchet shifter.
This gives a more dominant shift feeling.


Afbeelding

'k wist niet dat er zoveel foto's gingen zijn. Maar waar je aan begint moet je afmaken, he :lol:
En hierbij trek ik dus mijn woorden terug, de Raptor 700r is geen verkoopstunt, maar heeel wat!

Geplaatst: za 02 jul, 2005 16:34
door Sharky #3
:shock:

zware concurrentie voor de kfx700 :?

Geplaatst: za 02 jul, 2005 17:47
door yamahakodiak
ziet er mooi uit

Geplaatst: ma 04 jul, 2005 18:36
door Steffen
dat lichtje en die uitlaat zien er echt vet uit !

kdacht ook dat yamaha gewoon een nieuwe, 'iets zwaardere' raptor uitbracht (motorisch gezien dan) maar het lijkt er op dat sommige stukke van de yfz kome :D
kben eens benieuwd hoe dat beestje zal rijden...

Geplaatst: ma 04 jul, 2005 19:35
door DJTermlnator
Wanneer komt de Raptor 700 in Nederland uit [omgeving Rotterdam] ?

Geplaatst: do 07 jul, 2005 18:30
door DJTermlnator
De Raptor gaat 12 duizend nog wat euro kosten...

Geplaatst: do 07 jul, 2005 19:18
door jenzie
DJTermlnator schreef:De Raptor gaat 12 duizend nog wat euro kosten...
In belgie kost die 9000 euro,over enkele weken zijn ze
al bij enkele dealers te verkrijgen!

Geplaatst: wo 13 jul, 2005 10:59
door doubletracing
injectie?dan gaan je die blokken gewoon kunnen chiptunen??

Geplaatst: wo 27 jul, 2005 01:30
door Skicks
doubletracing schreef:injectie?dan gaan je die blokken gewoon kunnen chiptunen??
daar lijkt het zo wel op!
ferm beestje, ik wil het zz wel eens zien bewijzen! op parcours en zo ook!

greetz, S

Geplaatst: wo 27 jul, 2005 07:03
door Teunie
Ik wil hem hebben! Kwijl Kwijl!