Pagina 1 van 6
Nest nog niet in orde !! Hangt mijn keel uit !!
Geplaatst: di 12 jul, 2005 18:59
door see093
Nu staat mijn machien al 5 weken binnen bij Phirana racing in Tessenderlo !! In normaal geval mag geen enkel discutie zijn over de garantie die ik heb .Maar Phirana steekt de schuld op Reytec en D'ieteren en D'ieteren zegt dan weer dat zij Phirana prutsers vinden en geen zaken met hun wil doen . De ene zegt alles optijd verstuurd te hebben voor de aanvraag tot hestelling de andere zegt alles pas vorige week ontvangen te hebben .
Het komt er eigenlijk opneer dat zij met hun drieen in discutie zitten , de ene kan den andere zijne kop niet meer zien en andersom is het al niet veel beter !! En ik zit daar tussen ! Ik vind het een rot service dat Phirana mij levert !!!!Een simpel garantie geval blijken ze daar niet in staat te zijn op te lossen op een normale manier . Ik moet nu al 5 weken wachten op mijn quad ....Qua reclame zal niemand nog mij nog veel goed horen zeggen over hun . 3 kameraden kochten er hun quad , deze lieten mij al weten dat het zeker hun laatste is dat ze daar halen !!
Re: Nest nog niet in orde !! Hangt mijn keel uit !!
Geplaatst: di 12 jul, 2005 19:07
door Drive a Z
Och die quaddealers... allemaal afzetters stuk voor stuk

Geplaatst: di 12 jul, 2005 19:45
door Ivoman #7
Je moet ze niet allemaal over dezelfde boeg scheren. Het zijn niet allemaal afzetters. Iedereen heeft gewoon een andere service. Zo is het en zo zal het altijd zijn.
Moet toegeven, ik zou toch momenteel niet graag in je schoenen staan, see093. Ik hoop dat alles goed komt. En rap!

Geplaatst: di 12 jul, 2005 19:50
door team green mcm
da klopt niet iedereen is het zelfde he man kzie eigenlijk totaal nie in zenne waarom het zolang duurt ...

greetz
Geplaatst: di 12 jul, 2005 19:52
door L.D.
Het gaat altijd om geld...
Geplaatst: di 12 jul, 2005 20:08
door team green mcm
das nu oo knie waar he da het altijd om geld gaat ... er bestaat ook nog zoiets als klantvriendelijkheid en moeitte wille doen voor uwe klant dat is mijn gedacht erover en ik vindt garantie is garantie dus ze moeten hem eens stillekes aan gaan verder helpen want da is echt nie normaal zo lang en dan voor een merk nu als yamaha met zo een groote verkoopcijferkes en zo als ze nu nog geen garantiegevalleke kunne oplossen amaai greetz
Geplaatst: di 12 jul, 2005 20:14
door Steffen
ik geef L.D. ook wel gelijk, ik denk dat het er eerder omgaat over wie dat gaat betalen, het ligt nog steeds aan Yamaha om dat dan op te lossen, anders moeten ze maar geen garantie geven, de ruzie tussen anderen valt in het nadeel van diegene die wil rijden!
greetz
Geplaatst: di 12 jul, 2005 20:18
door tim slijkpaling
ze moeten dat gewoon maken in garantieen ze worden ervoor betaald door yamaha dit is natuurlijk wel een vastgelegde forfaitdat ze ervoor betaald krijgen
en dan kunnen ze er ook niet voor doorrekenen he want die beslisen hoe lang je er pongeveer over doet

Geplaatst: di 12 jul, 2005 21:32
door jefke78
Ze kunnen de quad toch al maken. En dan erna over de garantie discussieren. Dan kan jij tenminste rijden .
Wat maakt pihrana het uit of ze nu één quadje maken waar ze even zelf geld in de reparatie moeten steken.
Geplaatst: di 12 jul, 2005 22:00
door Toine
jefke78 schreef:Ze kunnen de quad toch al maken. En dan erna over de garantie discussieren. Dan kan jij tenminste rijden .
Wat maakt pihrana het uit of ze nu één quadje maken waar ze even zelf geld in de reparatie moeten steken.
Als achteraf de garantie door yamaha niet wordt goedgekeurd, kan de dealer fluiten naar zijn centen en kan hij het geld niet recupereren. Daarom wacht men eerst tot er zekerheid is over wie de kosten voor zijn rekening gaat nemen, wat al is kan aanslepen omdat niemand graag betaald.
Heb geweten dat bij een gekende Renault garage een garantiegeval van rond de 3500€ niet werd terugbetaald door Renault zelf, omdat de concessiehouder een verkeerde diagnose zou gesteld hebben en het probleem goedkoper zou kunnen opgelost zijn. Wellicht zit het hier bij yamaha hetzelfde. De klant heeft hiervan echter wel geen hinder ondervonden, wat veel zegt over de service.
Ben je soms aangesloten bij Test Aankoop? Informeer daar anders eens bij de juridische dienst wat de opties zijn, want je moet ergens wel een stok hebben om is mee in dat hondenkot te rammelen.
Geplaatst: di 12 jul, 2005 22:07
door see093
weet niet of dat wel degelijk het grote probleem is ... ik heb eerder de indruk dat het om een onderling dispuut gaat die al veel langer bezig is tussen yamaha belgie reytec en phirana . ze zijn daar elkaar om ter hartst aan "kloten" (sorry voor taal gebruik maar lijkt mij het meest correcte hier van toepassing) en ik ben daar de duppe van !!!
Geplaatst: wo 13 jul, 2005 10:40
door doubletracing
wat scheelt er eigenlijk aan de quad??
Geplaatst: wo 13 jul, 2005 11:14
door Steffen
Geplaatst: wo 13 jul, 2005 11:35
door Skicks
met phirana heb ik ook geen goede ervaringen...
ik raad nog altijd jumpingjet aan!
greetz, Sam
Geplaatst: wo 13 jul, 2005 11:55
door Domi
Quaddelers zijn wel afzetters! Daar kun je niet buiten. Het enige waar verschil in zit, is de service die ze aanbieden. En daar zitten SERIEUZE verschillen in!