Pagina 1 van 2
knallen uitlaat
Geplaatst: wo 27 jul, 2005 21:01
door Yamaha boy
kan iemand hier mij misschien iets wijzer maken? ken zelf echt niets van quads.
wanneer ik met mijne quad rij komt er soms plots een zeer luide knal uit mijn uitlaat dak mijn eigen ne bult verschiet, is dit erg? kan dit gemakkelijk opgelost worden?
merci he
a ja ik heb ne yamaha bruin 4x4
Geplaatst: wo 27 jul, 2005 21:10
door Sebastien
heb je er mss een andere uitlaat op gedaan?
Het zal waarschijnlijk zijn doordat de benzine niet helemaal verbrand en komt het in de uitlaat terecht en maakt het zo knallende geluiden
Geplaatst: do 28 jul, 2005 15:56
door team green mcm
jep jep dat is et das benzine die eigenlijk verbarand in de uitlaat das de knal
of mss platte band gereje
Geplaatst: do 28 jul, 2005 15:58
door yamaha king
4tak klappen meestal hoor hoef je niet van teschrikken
Geplaatst: do 28 jul, 2005 17:20
door Yamaha boy
dus is het eigenlijk ni erg? of moet ik er iets aan doen? ik dacht da het redelijk serieus was en ik heb de quad nog maar een half jaar
Geplaatst: do 28 jul, 2005 22:11
door Robby
je jetting is nakijken als het te erg is en als je je luchtfilter nog niet gekuist hebt kan dit ook de oorzaak zijn.
groetjes
Geplaatst: do 28 jul, 2005 23:12
door team green mcm
of mss eens toe aan een nieuwe bougie ... zou kunnen zijn
Geplaatst: vr 29 jul, 2005 15:38
door Yamaha boy
ik kan mijn ketting ni na kijken want ik heb geen!
is da moeilijk om zelf te doen voor een bougie en ne luchtfilter?
ik heb nog maar een goei 500 kilometer, is da normaal?
Geplaatst: vr 29 jul, 2005 15:41
door Robby
wie sprak er over een ketting?
Geplaatst: vr 29 jul, 2005 18:33
door koeke
ketting
JETTING is geen typefout hoor
Weet ook niet goed hoe je het naziet, heeft iets te maken met je bezine toevoer in je carburateur
, dus moet je ff op het forum zoeken anders ff vrage aan iemand hier, aan je ketting moet je in ieder geval niets doen
Geplaatst: vr 29 jul, 2005 18:55
door doubletracing
jetting is de afstelling van je carburator.
kan zijn dat de benzine/luchtverhouding niet goed is en terug moet worden afgesteld.
Geplaatst: vr 29 jul, 2005 19:27
door Robby
en de oorzaken daarvan kunnen zijn=> vuile luchtfilter,andere uitlaat, slechte ontsteking...
Geplaatst: di 02 aug, 2005 17:56
door Yamaha boy
ze zijn hier precies allemaal ni zo lomp als ik!!!
al maar goe!!!
Geplaatst: za 13 aug, 2005 01:45
door tbpot
Robby schreef:en de oorzaken daarvan kunnen zijn=> vuile luchtfilter,andere uitlaat, slechte ontsteking...
allemaal waarheid, echter wel bij het begin beginnen.
als de quad nog "standaard" is kunnen er maar enkele oorzaken zijn die moeten worden gecontroleerd, deze zijn;
1 valse lucht in het uitlaatsysteem (niet luchtdicht over de hele lengte en op diverse aansluitingen)2 valse lucht in het inlaatsysteem, en dan vooral tussen carburateur en spruitstuk/cilinderkop,3 luchtfilter sterk vervuild / vuil in de carburateur,4 klepspeling niet correct,5 powervalve niet goed,6 vervuilde bougie(koolkorrel op of tussen isolatorneus en massa tip)7 benzine luchtverhouding niet goed (alleen te controleren door iemand met zicht op het geheel en/of co meting)
De ontsteking kan een oorzaak zijn maar dan vaak alleen bij contactpunt uitvoeringen (oeps was dá
), bij moderne cdi ontstekingen heb ik het nog nooit meegemaakt.
als zich bij deze symptomen tevens een vermogensverlies voordoet kunnen alle punten zoals hierboven beschreven van toepassing zijn, het is echter gewoon een kwestie van afvinken en je komt vanzelf bij de oplossing terecht.
Geplaatst: za 13 aug, 2005 21:57
door L.D.
Mij hebben ze altijd verteld dat dit compleet normaal is.
Ik heb het meestal als ik mijn quad stilleg, of een tijd volgas heb gegeven, eventjes ingehouden heb en dan weer volgas.