Pagina 1 van 7

YFZ carburateur op KFX400 - iemand jetting advies?

Geplaatst: wo 10 aug, 2005 11:41
door Teunie
Ik ben van plan een YFZ carb (FCR39) op mijn KFX400 te zetten.
Heeft iemand hier ervaring mee of gewoon nuttige info?

Ik overweeg ook om de duimgas en kabel van een YFZ over te zetten, heb op internet gelezen (z400central) dat dit de conversie een stuk handiger maakt.

Ik vraag me af in hoeverre er verder aanpassingen nodig zijn om hem passend te maken.

Hou jullie in ieder geval op de hoogte van de vorderingen!

Geplaatst: wo 10 aug, 2005 12:38
door Blasty
Ik denk dat als je de goeie flenzen heb, het best wel te doen is. Maar je moet natuurlijk ook de TPS en de TORS aan sluiten dus dan moet je ook weer met kabels werken, tenzij je het er natuurlijk afhaalt :) :)

Geplaatst: wo 10 aug, 2005 13:19
door Fré

Geplaatst: wo 10 aug, 2005 13:29
door Dutje#82
Fré schreef:www.z400central.com :mrgreen:
frè zijn leerschool 8) 8)

grtzzzzzzzzzz

Geplaatst: di 16 aug, 2005 16:01
door Teunie
Ok, ik ben eraan begonnen.
Heb gisteren de carb en duimgas opgehaald.

De carb is echt GROOT!
Bijna 2x zo groot als de originele, als je hem ziet denk je: dit gaat nooit passen!

Vanmorgen vroeg opgestaan om de boel alvast te demonteren en dat ging eigenlijk zonder problemen.
Ook het vervangen van de duimgas was kinderspel.

Het probleem is echter dat het rubber verloopstuk van cilinder naar carb te klein is aangezien dit is bestemd voor de kleinere standaard 36mm carb.
Dit had ik al verwacht maar ik hoopte dat ik 1 van bijgeleverde adapters kon gebruiken om het geheel te laten werken.
Helaas was dit niet het geval.

Ik ben naar de plaatselijke Suzuki dealer gereden voor een standaard verloopstuk van de DRZ400-E (deze past wel!), maar waren niet op voorraad.
Als alles goed gaat komt het morgen binnen en kan ik dan verder, uiteraard met nieuwe foto's!

Afbeelding
Duimgas van YFZ op KFX :P

Afbeelding
De FCR39 carb met duimgas

Afbeelding
Nogmaals de FCR, wat issie groot he :D

Afbeelding
Links FCR rechts de originele carb...


To be continued....

Geplaatst: di 16 aug, 2005 16:05
door Sebastien
Wat is eigenlijk het nut van een YFZ carburator op uwen Z te doen??

Greetz,

Geplaatst: di 16 aug, 2005 16:07
door Robby
heb die ook op men warrior gestoken,geeft inderdaad heel veel power meer.

Geplaatst: di 16 aug, 2005 16:11
door Teunie
Er was eens een DRZ400-E.
Een populaire crosser, maar om hem ook op de weg toe te laten kwam er een minder aggressief (en minder vervuilend) model, de DRZ400-S.

De S staat voor Street en deze versie kenmerkt zich o.a. door:

Minder aggressieve nokkenassen
Minder harde klepveren
Dikkere voetpakking
Kleinere carb, 36mm vacuumcarb ipv 39mm FCR carb
Andere demper met meer restrictie
...

Het resultaat; dik 10pk minder dan de E versie en toegelaten voor straat.

Het blok van deze DRZ400-S werd letterlijk overgeplaatst in het quadframe, natuurlijk werd wel de versnellingsbak aangepast.

Dus wat is de beste manier om je Z400 te tunen?
De onderdelen erop zetten van een DRZ400-E, die allemaal 100% passen. (mits je de juiste verloopstukken erbij koopt die ook voor de DRZ400-E verkrijgbaar zijn)

Waar komt de YFZcarb nu kijken?
Dit is identiek dezelfde carb als de FCR39 die oorspronkelijk op de DRZ400-E zat.

Aangezien ik de aggressieve nokkenassen al heb is de carb voor mij de volgende stap, als ik de verhalen op internet mag geloven levert de carb een winst van ca. 6pk op.

Geplaatst: di 16 aug, 2005 16:26
door Alfredo
Wanneer ga je hem kunnen testen? Moet je de klepveren ook nog aanpassen, of hou je die wel standaard?

Geplaatst: di 16 aug, 2005 16:47
door SlOoT
Die carb gaat zeer zeker meer PK's geven. Op mijn KTM had ik eerst een 40mm VACUUM carb, nu zit daar een 40mm vlakschuif op met acc. pomp, het verschil is echt enorm. :shock: :shock: :shock:

Geplaatst: di 16 aug, 2005 16:49
door Teunie
Alfredo schreef:Wanneer ga je hem kunnen testen? Moet je de klepveren ook nog aanpassen, of hou je die wel standaard?
Klepveren moeten in de toekomst wel aangepast worden want met CDI heb ik hem nu ingesteld op 10500 rpm dus dan kom je wel in het risicogebied denk ik.
Dit staat verder los van de andere carb.

Geplaatst: di 16 aug, 2005 16:50
door Teunie
SlOoT schreef:Die carb gaat zeer zeker meer PK's geven. Op mijn KTM had ik eerst een 40mm VACUUM carb, nu zit daar een 40mm vlakschuif op met acc. pomp, het verschil is echt enorm. :shock: :shock: :shock:
Sloot, als je interesse hebt in een nog grotere carb, buurman heeft een geloof 42mm Mikuni TM Vlakschuif liggen (nieuw).

Geplaatst: di 16 aug, 2005 16:53
door Blasty
Hey die carburateur zit er bij mij ook op :lol:

Geplaatst: di 16 aug, 2005 16:56
door Dutje#82
wat wilt ge eigenlijk teun :o u kfx omtoverne tot YFZ 8) 8)


grtzzzzzzzzzz

Geplaatst: di 16 aug, 2005 17:00
door Teunie
banshee--lover schreef:wat wilt ge eigenlijk teun :o u kfx omtoverne tot YFZ 8) 8)


grtzzzzzzzzzz
Wannabe YFZjuh!

Hehe kleur van de YFZ bevalt me niet dus ik bouw hem na, in het groen! 8)