Pagina 1 van 1
wat is een homologatiekit?
Geplaatst: za 13 aug, 2005 15:41
door wally
wat is zo'n kit? ik had begrepen dat als ik bijv. een predator koop en hem volgend jaar op kenteken wil hebben dat het een heel gedoe is. als ik bijv. een raptor koop is het een stuk makkelijker een kenteken aan te vragen. sommige hebben bij de koop een homologatiekit. Wat is dit nu?????
Geplaatst: za 13 aug, 2005 16:08
door tuumke
Zo'n kit bestaat uit pinkers en de nodige lichten voor op de baan, dubbel achterlicht, remlicht enz..
Grtzz.
Geplaatst: za 13 aug, 2005 16:17
door wally
dus that's it, geen papierwinkel of registratiepapieren? is dan ook wel makkelijk zelf te maken. dubbel achterlicht, knippers en km teller. voordat je je quad op kenteken zet. waarom is het dan dat de polaris predator zo moeilijk op kenteken te zetten is?
Geplaatst: za 13 aug, 2005 16:51
door Alfredo
Het is niet omdat je een homologatiekit hebt, dat je je quad automatisch op kenteken kunt laten zetten. Hij moet eerst gekeurd worden, en daar wringt het schoentje...
Geplaatst: za 13 aug, 2005 16:54
door Teunie
Homologatiekit is een aanvulling op je papieren (gelijkvormigheidsattest).
Is meestal niet verplicht maar wel handig.
Geplaatst: za 13 aug, 2005 17:23
door wally
Alfredo schreef:Het is niet omdat je een homologatiekit hebt, dat je je quad automatisch op kenteken kunt laten zetten. Hij moet eerst gekeurd worden, en daar wringt het schoentje...
wat moet er wringen dan? als er op je papieren wordt aangetekend voor een kit, en de benodigde spullen zitten erop, en er is een gelijkvormingsattest, dan kan ie gewoon door de keuring toch? bpm aftikken en kentekenplaat ophalen, of sla ik nu een paar stappen over.
Ik vraag dit omdat ik eerst de quad wil kopen ( predator of yfz) zonder kenteken en na mei 2006 er een kenteken op wil hebben. scheelt in de bpm en ik ga toch eerst crossen met dat ding
Geplaatst: za 13 aug, 2005 17:36
door Alfredo
wally schreef:Alfredo schreef:Het is niet omdat je een homologatiekit hebt, dat je je quad automatisch op kenteken kunt laten zetten. Hij moet eerst gekeurd worden, en daar wringt het schoentje...
wat moet er wringen dan? als er op je papieren wordt aangetekend voor een kit, en de benodigde spullen zitten erop, en er is een gelijkvormingsattest, dan kan ie gewoon door de keuring toch? bpm aftikken en kentekenplaat ophalen, of sla ik nu een paar stappen over.
Ik vraag dit omdat ik eerst de quad wil kopen ( predator of yfz) zonder kenteken en na mei 2006 er een kenteken op wil hebben. scheelt in de bpm en ik ga toch eerst crossen met dat ding
Ik dacht altijd dat je quad op kenteken laten zetten redelijk duur was (in Duitsland naar de keuring enzo)...
Geplaatst: vr 23 sep, 2005 10:56
door Owen
Kijk hier zit em bij mij ook de kneep:
Ik woon in nederland en wil een Suzuki KingQuad gaan kopen (2005 of 2006)
In belgie zijn ze goedkoper dan in Nederland,
In nederland kan ik em kopen met alles er op en er aan, kenteken voor op de weg, nummerbord, en ale andere rommel die er nodig is.
Maar als ik em nou koop in Belgie en dit allemaal zelf doe, importeren en dergelijke. Ze stunten nu in Belgie met een KingQuad inclusief gratis homologatiekit. wat moet ik dan nog doen om em in nederland op de weg te krijgen? is dat alleen BPM aftikken en registreren op kenteken en kenteken ophalen? of wat? wie heeft hier directe ervaring mee?
Quad van belgie naar nederland (nieuw) voor op de weg.