Pagina 1 van 1

YFZ450 Eigenaars - Hoe u YFZ meer HP geven zonder kosten !

Geplaatst: wo 29 okt, 2003 10:19
door B@ckBone
Wil je je YFZ450 die extra performance geven , zonder er kosten aan te doen ? Wel dan volgt hier de oplossing . Je wint er ongeveer 5 pk mee ...

Eerst en vooral gaan we eens naar de luchtfilterbehuizing kijken en wat zien we daar ? Juist ! Een heel kleine instroomopening ... Aangezien een nieuwe luchtfilterdeksel 30 € kost kan je rustig met de dremel aan de slag ! Wat ik gedaan heb is een ovaal gat boven de luchtfilterdeksel gesneden en daar een outerwears filter erop geplaatst met een gaatjesrooster ... Ik post hier later foto's van ! Wat je ook kan doen is een setje van 6 uni-vents kopen en deze erin plaatsen , maar persoonlijk slechte ervaringen qwa airflow !

In een volgende fase gaan we eens naar de uitlaat kijken , we merken op dat deze demper net dezelfde is als deze van de raptor ! We draaien de 3 vijzen los en halen het binnenste stuk eraf . We kunnen nu een tube zien met hele fijne gaatjes wat ze de " spark arrestor noemen " . Deze kan verwijderd worden en geeft een betere airflow van 35 a 40 % . Natuurlijk gaat het geluid er ook mee omhoog , maar dit bekom je ook met een aftermaket uitlaat . Schroef nu het binnenste stuk terug op de demper .

Nudat de 2 aanpassingen gemaakt zijn , draait je quad natuurlijk te ARM ! Dus op naar de carburator ! Ik raadt je zowieso aan om er een :

- Main jet van 168 i.p.v 158 in te steken
- Pilot jet van 45 i.p.v 42 erin te steken
- Naald op clip 4 te plaatsen i.p.v 3 of koop een standaard YZ450F ( dirtbike ) naald en plaats deze op clip 4

Voila !

Nu heb je voor weinig of geen geld ( 25 € ) een motor die veel levendiger is en dit met een aanwinst van ongeveer 5 pk !

Geplaatst: di 23 dec, 2003 14:24
door mx jake
ik heb bij die van mij ook het binenste gaatjes rooster achter het lucht filter weg gehaald
en het deksel van de luchtbak gehaald

Geplaatst: di 23 dec, 2003 14:49
door Fré
mx jake schreef:ik heb bij die van mij ook het binenste gaatjes rooster achter het lucht filter weg gehaald
en het deksel van de luchtbak gehaald
zorg ervoor dat je rejet, anders draait hij slecht (kan zelfs schadelijke gevolgen hebben)

Geplaatst: di 23 dec, 2003 19:46
door Rocky
Ja, ik spreek uit ervaring :
Als hij te arm afgesteld staat loopt ie op een keer vast, en kan je hem laten boren.

Geplaatst: di 23 dec, 2003 20:31
door B@ckBone
zorg ervoor dat je rejet, anders draait hij slecht (kan zelfs schadelijke gevolgen hebben)
Fré , dat roostertje gaat het echt nie maken als je al gerejet hebt . Maar wil je echt een goede flow , dan ga je voor de k&n oplossing met billet ring !

Geplaatst: di 23 dec, 2003 20:39
door Fré
B@ckBone schreef:
zorg ervoor dat je rejet, anders draait hij slecht (kan zelfs schadelijke gevolgen hebben)
Fré , dat roostertje gaat het echt nie maken als je al gerejet hebt . Maar wil je echt een goede flow , dan ga je voor de k&n oplossing met billet ring !
hiervoor toch wel he:
mx jake schreef: ... en het deksel van de luchtbak gehaald

Geplaatst: di 23 dec, 2003 22:37
door stefan00
ik vat er eigenlijk geen hol van van die luchtfilter..

bij mijn badger zit er een zwarte kap(helemaal dicht) voorop, nou daarachter zit zo'n lucht inlaat. dus als ik nou die kap weg haal, staat hij vrij met filter, gaat ie dan sneller ofzo..

ik denk dat ik het niet egt heb begrepen...wahha lach me uit :wink:

Geplaatst: di 23 dec, 2003 22:45
door Ralph
Heeft meer zin als je er een andere filter op hebt zoals een K&N en die heeft weer meer zin als je er een andere uitlaat onder hebt. Dus laat die deksel maar lekker dicht.

Geplaatst: di 23 dec, 2003 22:46
door stefan00
maar hoezo zit er een lucht-dichte kap ervoor??
want als je kijkt bij een raptor, banshee, jfz, enz kijkt
zit er altijd een opening

Geplaatst: di 23 dec, 2003 22:50
door Ralph
Lucht gaat normaal door een 'klein' buisje, die meestal op een plek zit waar water niet makkelijk bij kan. Maar als je gaat tunen kan dat 'kleine' buisje de luchtaanvoer niet meer aan en zul je dus je filter deksel er af moeten halen.

Geplaatst: wo 24 dec, 2003 07:41
door No Limit W-tec
Rocky schreef:Ja, ik spreek uit ervaring :
Als hij te arm afgesteld staat loopt ie op een keer vast, en kan je hem laten boren.
Ik heb andere nokkenas, K&N filter en Yoshi uitlaat gestoken en start gewoon niet meer ! Zo arm staat ie. Vandaag naar Fredriks om op de rollen te zetten en caburator te regelen en mijn baby is klaar ! Enkel de achtas moet nog veranderd worden en de vering geregeld. Wie weet koop ik nog wel eens bredere voorarmen.

Geplaatst: wo 24 dec, 2003 15:02
door mx jake
mensen wees gerust
ik rij al zolang, erzitten echt wel andere sproeiers in