Pagina 1 van 1
lucht filterdeksel
Geplaatst: do 18 aug, 2005 16:13
door blaster_Horst
wat gebeurt er als ik zonder luchtfilterkap ga rijden op een blaster? krijg k dan meer trekkracht ofzow? als k dat doe moet ik dan nog andere dingen veranderen???
Geplaatst: do 18 aug, 2005 16:36
door Ralph
Zijn enorm veel topics over, eerst even kijken of zoeken met de zoekfunctie voordat je een vraag plaatst.
Geplaatst: do 18 aug, 2005 17:44
door Teunie
1: zoekfunctie
2: ja je krijgt meer vermogen als je de sproeier aanpast!
3: let wel op voor meer vuil in je filter!
Geplaatst: do 18 aug, 2005 20:20
door peterrrrr
ik heb het ook krijg je mer vermogen. je krijgt idd meer vuil op je luchtfilter ik heb er een andere deksel op gemaakt met fijn gaas eronder
en niet in plassen rijden !!!

Geplaatst: do 18 aug, 2005 20:56
door Ad
mooi werk

Geplaatst: do 18 aug, 2005 21:16
door Franky
als je zonder luchtfilterdeksel rijd...en je past je sproeier niet aan (laat ons zeggen, dat 't maar 'ns is voor te testen is...) ga je dan ook verschil in power voelen, of zal je quad juist slechter rijden???
Geplaatst: do 18 aug, 2005 21:45
door Ad
Franky schreef:als je zonder luchtfilterdeksel rijd...en je past je sproeier niet aan (laat ons zeggen, dat 't maar 'ns is voor te testen is...) ga je dan ook verschil in power voelen, of zal je quad juist slechter rijden???
ALs je bij een 4-takt enkel je luchtdeksel eraf neemt( bij een stadaard) dan verslikt hij zich, maw teveel lucht
Bij een blaster zal dit hetzelfde zijn, natuurlijk is dit véél gemakkelijker af te stellen dan bv een raptor(dubbele carbu)
Geplaatst: vr 19 aug, 2005 17:45
door Franky
kheb nu men luchtfilterdeksel er af gedaan bij m'n blaster...en 'm maakt een dieper en mooiere sound, maar hij trekt wel trager op,
hij blijft ff steken persies, en dan trekt ie door...
maar, moet ik m'n jetting aanpassen? want zelf begin ik ni te prullen aan men carbu, en die quaddealers vragen te veel geld...voor zo'n klein prullen
en als ik nu een nylonkous of iets dergelijks over dat "open gat" trek, mag ik dan in stof rijden, of gaat dat er door zoals niets???
maar vooral --> MOET ik rejetten, of ga ik m'n cilinder mischien vastrijden???
Geplaatst: vr 19 aug, 2005 17:55
door AlfA
je moet zeker rejetten, dat ie zo inhoud wil zeggen dat je mengsel niet goed staat en dat je zo op termijn je motor vast rijd
Dealers vragen er veel geld voor zeg je? misschien al eens aan gedacht wat het je kost als je zo blijft door rijden en 't blok vastrijd?
en zoveel zullen ze nu ook niet vragen om de jetting eens na te kijken denk ik...
Zelf experimenteren kan je beter niet doen als je niet weet waar je me bezig bent.
Geplaatst: vr 19 aug, 2005 18:03
door peterrrrr
bij mijn was ievast gelopen omdat hij te weinig bezine kreeg dus beter een te grote sproeier dan te klein

Geplaatst: vr 19 aug, 2005 21:35
door Franky
een grotere sproeier dus ... is een sproeier = Main Jet??
origineel steekt er een #230 in, dus een hoeveel, zou ik dan best nemen nu?
grtz
Geplaatst: vr 19 aug, 2005 23:08
door AlfA
met andere uitlaat, andere luchtfilter & open luchtfilterbak 290-320 ergens, maar juist kan je dat niet zeggen, dat verschilt
Geplaatst: vr 19 aug, 2005 23:22
door Ad
Vergeet die nylon kous maar

Die houd enkel het grote vuil tegen en niet stof !!
Geplaatst: zo 21 aug, 2005 14:59
door Sebastien
dit is mss een oplossing

Geplaatst: zo 21 aug, 2005 20:52
door Skicks
Sebastien schreef:dit is mss een oplossing

The filter is also made from a water resistant material, so it will keep almost all water out of your airbox
looks nice denkik hoor!