Pagina 1 van 2

landbouw of moto inschrijving????

Geplaatst: za 20 aug, 2005 10:46
door tim slijkpaling
wat is nu het beste?

ingeschreven als landbouwvoertuig of met motoplaat :?:

de ene zegt dit de andere zegt dat ik denk dat ze gewoon allemaal willen verkopen :?

ik dacht er eerst aan om een utillity te kopen op motoplaat ( is veel goedkoper geen homologatiekit en niet naar de kut keuring )
maar dan heb ik gehoord dat dieteren dit niet invoerd zo en dat het dan ingevoerde quads zijn
en diegene die deze zo verkopen zijn geen oficiele dealers dan ; dus hoe zit het dan als je een garantie gevaletje hebt :shock:

en als je een dodelijk accident veroorzaakt ben je zowiezo niet in orde zeiden ze :evil:

maar wat als je een dodelijk accident hebt met een landbouwvoertuig dan kunnen ze ook zeggen dat de quad maar 40 km/uur mag en dat ze veel harder ging ( ze zouden er mee bezig zijn om alle landbouwquads te begrenzen op 40 km/uur en dit zouden ze op de keuring nagaan :(

dan heb je er niks meer aan als je je een grote quad aanschaft he

dan kun je je beter een bromquadje kopen de power is toch hetzelfde dan 8) 8)

ik hoop een beetje wijzer te worden ( de flikken beginnen het toch net een hobby te vinden om ons te kloten en tegen te houden dan hebben ze veel aandacht want naar een combi naast een quad op de baan geeft zowiezo aandacht :x

als ze een normale job zoeken en ook eentje aanschafen dan kunnen ze het ook eens meemaken dat ze worden gevizeerd terwijl ze hun hobby uitoefenen ( die zo al duur genoeg is zonder al die smerige rotboeten)

graag jullie menning :?:

Geplaatst: za 20 aug, 2005 21:45
door tim slijkpaling
niemand met een mening? :? :cry:

Geplaatst: za 20 aug, 2005 21:51
door Bartje 400
meschien iets langer wachte ,;) de meeste zijn aant bekome van het rije van vandaag :P

Geplaatst: zo 21 aug, 2005 07:53
door toet
He slijkpaling. Die schouwing is maar één keer he en normaal doet de dealer dat en dan is die vrijgesteld tot ge hem terug verkoopt en dan is het voor de koper.
De mijne staat op landbouw en betaal €247 verzekering, taks heb ik nie gehad en ik ga er niet zelf achter lopen.
Wa betreft de flikken ik rij er nu een jaar mee en ben nog niet tegen gehouden, ik hou mij wel ongeveer aan de snelheid van 50 en 70km/u en ik denk als ge geen zotte dingen doet dat die uw gerust laten.
Die snelheid en een dodelijk ongeval, hoeveel snotneuzen met hun bromertjes rijden hun snelheid die ze mogen?
Da plakkaatje van 40per/u heb ik er af gedaan maar heb da altijd wel bij dus ja daar kunnen ze een boete voor geven.

Geplaatst: vr 26 aug, 2005 18:50
door L.D.
Toet, ik betaal nog een stuk minder zelfs.
Gewoon inschrijven als landbouw, geen enkel nadeel, en kost minder.

Geplaatst: vr 26 aug, 2005 19:03
door toet
L D. nog minder en mijn verzekering beweerde dak al weinig betaalde omdat ik al 3 voertuig ingeschreven heb.
En taks?

Geplaatst: za 27 aug, 2005 10:32
door Wild cat
Ik heb mijne Brute onder een moto plaat ingeschreven en ben daar achteraf gezien blij om.
Wat ze zeggen over een ingevoerde met een dodelijk ongeval is dikke zever.
Ik heb toch een Belgische PVG nummer gekregen dus alles is in orde om hier in belgie te mogen rijden.
En inschrijven als landbouw voertuig heeft 1 voordeel je hoeft geen helm te dragen.
Verder vind ik alleen maar nadelen.
Want heb da probleem al eens uitgezocht voordat ik mijne Brute kocht en alles kwam erop neer dat een motoplaat het voordeeligste is en het beste.
Er zitten namelijk nergens beperkingen op en ik kan hem voor de belasting nog aftrekken ook op 3 jaar.
Dus verdien zo weer een stuk terug via de Belgische staat.
Dus als ik zou mogen kiezen laat hem op een motoplaat zetten.
En laat d'ieteren zeveren wa ze willen in deze vind ik dat ze niet gelijk hebben.

Geplaatst: za 27 aug, 2005 14:21
door joanki
afrekken van de belastingen?
via zaak of gewoon particulier?

Zou ik graag willen weten..

Geplaatst: za 27 aug, 2005 18:00
door Wild cat
Is gewoon particulier.
Alles wat rond rijd met een motorplaat in Belgie kun je aftrekken van de belasting.
En ook kleding , helm en alle benodigheden.
Maar moet er wel bij zeggen dat het normaal bij mij wordt omschreven dat ik er altijd mee naar men werk rijd.
Je kunt en keuze maken tussen 3 en 5 jaar.
Maar het scheelt altijd he da ge nie zoveel aan vadertje staat moet betalen.
En zelfs nieuwe handschoenen kunde inbrengen.

Geplaatst: za 27 aug, 2005 22:29
door Sebastien
Dus wss ook een andere uitlaat, luchtfilter => alles wat met tuning te maken heeft??

Geplaatst: za 27 aug, 2005 22:55
door Wild cat
Ja maar moet wel met origenele factuur kunnen voor leggen.

Geplaatst: za 27 aug, 2005 22:56
door Sebastien
Ja maar dat krijg je toch normaal altijd bij he

Geplaatst: wo 11 jan, 2006 15:29
door kovadest
Dus blijkbaar alleen maar voordelen indien ingeschreven als moto...
je moet je niet aan de snelheidsbeperking houden van 40km/u...

hoeveel rijtaks betaal je dan jaarlijks???

Geplaatst: do 12 jan, 2006 02:21
door brutus32
motoplaat is idd het beste en aangezien op het roze formulier vierwieler met motor staat is motorijbewijs niet van toepassing (vanaf 14,8kw is motorijbewijs voor 2wielers d8 k)

en met het gewone rijbewijs
mijn verzekering combineer ik met mijn bestelwagen ( g kunt of met de quad rijden OF met de bestelwagen) taks ? ik betaal 105 voor de 250 en 95 voor de 200's die ik verhuur

@big brut btw volg week komen de BF uitlaten binnen :twisted:

Geplaatst: do 12 jan, 2006 18:45
door L.D.
Niet mee akkoord dat een motoplaat goedkoper komt.
Als ik het uitrekende véél duurder, verzekering van een landbouwvoertuig is bijna niks.
Enige nadeel mss die 40 per uur, maar welke politieagent weet dat?
Als je niet vlugger rijdt dan je mag, geen probleem volgens mij.