Pagina 1 van 1

Verschil Rino / Fp

Geplaatst: zo 11 sep, 2005 13:21
door jefke78
Weet er iemand of er veel verschil quad geluid is ?
Ik vind Fp nog altijd iets te luid .
Heeft er misschien iemand en geluidsfragmentje van rino?

Geplaatst: zo 11 sep, 2005 13:25
door Vincenzo
als je fp beetje te leud vind moet je voor een rino gaan goeie maat heeft er een en ik een fp

als je ze alle 2 zonder roostertje neemt dan maakt een fp niet echt VEEL meer lawaai alleen een fp zijn geluid draagt verder dus ga je verder horen
en knalt feller rino is heel goeie uitlaat ga je zeker tevreden van zijn!

dat is onze ervaring

Geplaatst: zo 11 sep, 2005 14:33
door jefke78
ik rijd nu met Fp zonder rooster, maar ik heb deze week mijn originele uitlaat eens gemonteerd , wat een verschil.
Ik dacht dat Rino veel stiller was

Geplaatst: zo 11 sep, 2005 20:12
door Vincenzo
ja hij is stiller maar zeker niet zo stil als je orriginele uitlaat

Geplaatst: ma 12 sep, 2005 11:56
door doubletracing
bij hanzie zijn rino is me opgevallen dat in power niet zoveel scheelt maar geluid echt minder is,veel doffer dan bij fp.

Geplaatst: ma 12 sep, 2005 12:23
door AlfA
doubletracing schreef:bij hanzie zijn rino is me opgevallen dat in power niet zoveel scheelt maar geluid echt minder is,veel doffer dan bij fp.
Dat klopt, als je een Rino neemt met dubbele kamer, valt het geluid héél goed mee ! En eigenlijk bijna geen verlies in power, dus zeker een aanrader !

Geplaatst: ma 12 sep, 2005 16:18
door Franky
srry voor de off-topic, maar wat is fijtelijk DE luidste uitlaat op de markt?
dacht altijd dat dit één van CT racing was... niet?

Geplaatst: ma 12 sep, 2005 18:11
door AlfA
Franky schreef:srry voor de off-topic, maar wat is fijtelijk DE luidste uitlaat op de markt?
dacht altijd dat dit één van CT racing was... niet?
de Yoshimure zonder TEC kit zit op 101 db, ik weet nie wa die andere doen?

Geplaatst: ma 12 sep, 2005 18:40
door Ivoman #7
Is't geen 96dB, Alfa? :roll:

EDIT:
  • The TRC Comp Series pipe is the most versatile pipe on the market.
    Of course, the Comp Series pipe makes great horsepower gains and greatly improve throttle response.
    Full Systems include stainless steel headers and tri-oval muffler.
    Installed with every Comp Series system is the removable USFS approved 92-98dB Low Volume Insert.
    With the KFX/KSV700 models, they come in a dual exhaust package.

    bron
Misschien is het bij de andere series anders. Dit stond allesinds zo aangegeven bij de Yoshimura Comp Series uitlaten (carbon, stainless steel & aluminium)

Geplaatst: ma 12 sep, 2005 18:46
door Hanzie
rino is idd een erg goede uitlaat. met FP heb ik helaas geen ervaring. ik heb altijd rino gehad en zal er altijd bij blijven. pk's genoeg want ik merkte tot mijn grootste verbazing geen verschil tussen mijn yfz en een van de yfz's van nikolas zijn team met yoshimura enzo... op de rechte stukken en uit de bochten had ik geen moeite om te volgen dus maakt allemaal niet zoveel uit, geluid doet veel bij het "lijken alsof je meer pk's hebt".

Geplaatst: ma 12 sep, 2005 18:48
door Skicks
Heeft rino ook een dubbele uitlaat voor de Z als FP heeft?
btw geeft een dubbele uitlaat iets meer pk als een enkele?

greetz,S

Geplaatst: ma 12 sep, 2005 19:23
door AlfA
@Ivoman : ik had het over de TRS (die heb ik besteld)
What is the TEC-KIT and what does it do?
A: The TEC-KIT (Tunable Endcap) consists of two inserts that help reduce dB levels or sound levels. All of our off-road exhausts are approx. 101 dB and the TEC inserts help to reduce dB's to legal limits depending on your riding area. The Medium volume insert reduces sound to 96 dB and the Low volume insert reduces sound to 93dB.

Geplaatst: ma 12 sep, 2005 19:30
door cbrreke
iemand een idee hoe veel een rino kost voor een 660?

Geplaatst: ma 12 sep, 2005 19:57
door Ivoman #7
AlfA schreef:@Ivoman : ik had het over de TRS (die heb ik besteld)
What is the TEC-KIT and what does it do?
A: The TEC-KIT (Tunable Endcap) consists of two inserts that help reduce dB levels or sound levels. All of our off-road exhausts are approx. 101 dB and the TEC inserts help to reduce dB's to legal limits depending on your riding area. The Medium volume insert reduces sound to 96 dB and the Low volume insert reduces sound to 93dB.
Ok, 't was om vergissingen te vermijden he :)
Maar "k was fout.

al ik het goed voor heb:
- standaard zonder insert 101 dB
- met Medium insert 96 dB
- met Low insert 93 dB

Ik dacht dat uitlaatlijn met Medium insert (totaal 96 dB) = standaard was :oops:

Dus al bij al vermoed ik dat qua dB's TRS en TRC vrij gelijkaardig zijn. Dan heb ik het niet over pk winst, he :lol: ;)

EDIT: sorry voor het off-topic gaan :oops: