Pagina 1 van 2

Homologatiekit Raptor 700!

Geplaatst: di 13 sep, 2005 14:49
door jenzie
Ik heb vanmorgen naar mn verdeler gebeld,hij had gisteren vergadering gehad bij D'ieteren!Het probleem waarom Yamaha de papieren niet direct kon leveren is omdat een ander merk van quads(hij zei niet welk merk)
Yamaha een proces had aangespannen omdat Yamaha quads van origine niet gehomologeerd verkocht worden,zonder pinkers,claxon,km-teller,...
Hierdoor is alles enkele weken stopgezet omdat het ministerie met een oplossing moest komen!
Nu hebben ze met Yamaha geregeld dat ALLE quads die verkocht worden met homologatie dat die VERPLICHT zijn een homologatie kit te KOPEN
twv 600 euro!!!!

Dat houd in, de papieren en een set met pinkers,snelheidsmeter,
kruislicht en claxon! Degene die dit niet betaald krijgt GEEN papieren om de quad voor op de weg in te schrijven!

Een bijkomende zaak is dat je de quad binnen de 7 dagen na ontvangst van je papieren moet inschrijven,daarna gaat het niet meer!

Zo vertelde de verdeler het dus,tja er is dus geen andere keus deze kit te kopen als je op de baan wil gaan rijden!

K heb pas zelf pinkers claxon en km-teller geplaatst op mn Raptor 700 ,misschien niet voor niets want ik denk dat de originele pinkers nogal groot gaan uitvallen!

Deze week zouden de homologatie kits verstuurd worden bij D'ieteren dus einde deze week of begin volgende week zou alles aankomen bij de verdelers, t zou tijd worden :?



Greetzzz

Geplaatst: di 13 sep, 2005 16:08
door wally
is dit alleen in belgie of ook in nederland. en wat als je een 700 al hebt. ga je dan door de mazen van de wet. En anders kan het altijd nog via duitsland.

Geplaatst: di 13 sep, 2005 16:28
door No Limit W-tec
Ze maken er weer een soepje van. Naar het schijnt moeten de kits ook geplaatst worden door de officiële dealers (dus niet doorverkopers).

Vraag me alleen af wie dat gaat controleren want motoplaat moet in tegenstelling tot landbouwplaat niet bij inverkeersstelling naar de keuring...

Tenzij een overijverige blauw klak de wetgeving van buiten geleerd heeft en je doet stoppen, maar hoe weet hij het verschil tussen oude en nieuwe regelgeving...

Man man man, tijd dat er treffelijk wetgeving komt !

Zullen idd waarschijnlijk van die afschuwelijk lichten en pinkers zijn... Dus mag je eerst kit kopen van 600 € en dan achteraf nog eens treffelijke lichten (opgelet met CE keurmerk!!!) plaatsen...

Geplaatst: di 13 sep, 2005 17:20
door wally
maar geld dit nu alleen voor belgie of ook voor nederland?

Geplaatst: di 13 sep, 2005 18:37
door jenzie
dit is enkel voor belgie!

Ik heb ook gehoord dat elke politie en rijkswachtzone een fax heeft gehad
van het ministerie ivm die reglementering,dus zij zullen er op toezien
of je quad wettelijk in orde,dus als ze je tegenhouden zonder pinkers en dergelijke halen ze je zo van de baan!

Geplaatst: di 13 sep, 2005 20:16
door DJR
Ik lees al enkele maanden zeer geïnteresseerd dit forum, nu wou ik niet langer meer wachten om me te registreren.
Dit jaar moet en zal ik opnieuw een quad kopen. Mijn voorkeur ging uit naar de YZF450 of de Raptor600. Daar er nu de Raptor700 is die ietwat de eigenschappen van beide heeft bestaat er geen twijfel meer. Dat ding moet ik hebben. Allerdings zijn er enkele zaken die me er totnutoe nog van weerhouden hebben, o.a. die homologatiekit. Ik had via de importeur al info gekregen daarover en blijkbaar is het nu officieel.
Ik woon in Bayern-Duitsland. Hier kost een quad stukken duurder en de homologatie is peperduur. Bovendien moeten extra pinkers, reflectoren, spiegels, km-teller, lichten, enz. monteerd worden om de quad op de baan te krijgen. Als dat in België ook zo is dan is dat goed fuck. Die dingen rij je er het eerste af als je offroad gaat en bovendien zien de originele onderdelen zeker en vast kakkig uit.

thanks

Geplaatst: wo 14 sep, 2005 10:56
door speedfreak
thanks No Limit YFZ
nu weet ik weer hoe het zit, maar heb echt geen goesting om die 600€ af te dokken... staan pas pinkers op men quad... echt weer iets belgisch nog meer uit de mensen hun zakken sleuren. mijn pinkers werken zoals het moet maar nee weer 600€ afdokken en voor wat??? voor prullen die er toch terug afvliegen alst me niet aan staat (grote van de pinkers enz...)

Geplaatst: wo 14 sep, 2005 11:48
door Ad
dat van verplicht pinkers te moeten hebben is niet echt in regel.
tussen de regels van het verkeers reglement staat er niet geschreven dat een motorfiets pinkers moet hebben.
Alle Harley's die van import komen hebben geen pinkers, in America is dat het stomste wat je er kan opzetten.
In het verleden heeft men peter meermaals dergelijke motoren de revue laten passeren en nooit zijn wij tegen gehouden. Mooi het armpje uitsteken en geen probleem.

Op men griz heb ik nu pinkers, het is blijft veiliger, maar dat daar NU ineens een wet op zou staan dat er dan juist op QUADS pinkers moeten staan is raar.

op een landbouw wel natuurlijk, staat op het keuringsformulier vermeld zelfs.

1 ding is zeker BELGIE is een apenland, dat zien we nu nog maar eens met dienen onozele kloot die ineens een wegen vignet wil uitvinden.
Voor wat betalen wij zoveel belastingen :evil:

Geplaatst: wo 14 sep, 2005 13:10
door quadfreaky
jenzie
Nu hebben ze met Yamaha geregeld dat ALLE quads die verkocht worden met homologatie dat die VERPLICHT zijn een homologatie kit te KOPEN
twv 600 euro!!!!
maar degene die ermee verkocht worde en een sportquad word er nie mee verkocht dus...

Geplaatst: wo 14 sep, 2005 13:48
door Verlintje
No Limit YFZ schreef: Tenzij een overijverige blauw klak de wetgeving van buiten geleerd heeft en je doet stoppen, maar hoe weet hij het verschil tussen oude en nieuwe regelgeving...
De inschrijvingsdatum van je quad zal wellicht een referentie zijn...?

Geplaatst: wo 14 sep, 2005 14:56
door jenzie
quadfreaky schreef:jenzie
Nu hebben ze met Yamaha geregeld dat ALLE quads die verkocht worden met homologatie dat die VERPLICHT zijn een homologatie kit te KOPEN
twv 600 euro!!!!
maar degene die ermee verkocht worde en een sportquad word er nie mee verkocht dus...
Als je nu nog met je quad de baan op wil ben je verplicht deze kit te kopen,willen of niet!Tenzij je er de kit bij krijgt natuurlijk!

Geplaatst: wo 14 sep, 2005 15:54
door Steffen
DJR schreef:Ik lees al enkele maanden zeer geïnteresseerd dit forum, nu wou ik niet langer meer wachten om me te registreren.
Dit jaar moet en zal ik opnieuw een quad kopen. Mijn voorkeur ging uit naar de YZF450 of de Raptor600. Daar er nu de Raptor700 is die ietwat de eigenschappen van beide heeft bestaat er geen twijfel meer. Dat ding moet ik hebben. Allerdings zijn er enkele zaken die me er totnutoe nog van weerhouden hebben, o.a. die homologatiekit. Ik had via de importeur al info gekregen daarover en blijkbaar is het nu officieel.
Ik woon in Bayern-Duitsland. Hier kost een quad stukken duurder en de homologatie is peperduur. Bovendien moeten extra pinkers, reflectoren, spiegels, km-teller, lichten, enz. monteerd worden om de quad op de baan te krijgen. Als dat in België ook zo is dan is dat goed fuck. Die dingen rij je er het eerste af als je offroad gaat en bovendien zien de originele onderdelen zeker en vast kakkig uit.
Welkom op het forum, je hebt gelijk, bij de eerste plas die je tegen komt, kan je je pinkers al vaarwel zeggen, een spiegel is goed om bij de eerste tak te verliezen, en kvind het toch niet mooi dusja...

greetz

Geplaatst: wo 14 sep, 2005 16:30
door Ivoman #7
Is het dus zo dat, als men je controlleerd op de baan (met Raptor700), dat je er alles op zal moeten staan hebben :?:
Niet enkel om papieren te verkrijgen, maar OOK om baanlegaal te blijven :?:

als dat zo is, voel ik echt mee met...

wat een *** regel :x

Geplaatst: wo 14 sep, 2005 16:39
door rippeke
ik had het zo een beetje zien aankomen .....

en veel ander landen staan ze daar al veel verder in! ( voor en achterkant geremt op 1 voetpedaal, nerfaars verplicht, km teller verplicht, andere voorlichten,.....)

nu komen ze er ook mee af maar denk wel dat het menes is hoor.

het is wel niet waar dat CE gekeurde pinkers lelijk moeten zijn.
de mijne zijn MET een CE keuring en zijn wel nog te doen vind ik.
Je kan er dan ook nog witte pinkglazen inplaatsen.(dan wel met oranje lampje)
Afbeelding


het probleem ligt er volgens mij in dat er een dashboard moet komen op de quads. met zelfs aparte indicator voor de 2 pinkers, km teller, ........

de voorlichten zullen ook een ander paar mouwen zijn....

Ik ben er wel zeker van dat ze al het mogelijke zullen doen om het estetisch zo goed mogelijk te doen.

bij yamaha weten zo ook wel als ze op elke quad moeten lichten zetten zoals bij een safari-jeep dat er veel mensen de stap zullen zetten naar een ander merk.

Geplaatst: wo 14 sep, 2005 17:17
door Dutje#82
kijk maar in frankrijk ! de utilyti's.... van yamaha de "MAGA" versie :shock: zo lelijk :shock: :shock: :shock:





gretzzzzzzz