Pagina 1 van 1
quad harder laten lopen.
Geplaatst: ma 24 okt, 2005 10:39
door peaceman
Hallo,
vraagje;
Ik heb een 110cc 4takt quad met cardan aandrijving die ongeveer 60 km/u max loopt.
Nu wil ik hem wat harder laten lopen 70 a 75 km/u het liefts.
Weet iemand misschien hoe ik dit op een makelijke manier kan doen.(ben zelf niet zo technische maar wil altijd leren)
Of misschien dat iemand een adresje bij mij in de buurt weet die mij hier bij kan helpen.
Ik kom zelf uit Steenbergen en dat ligt in Noordbrabant in Nederland.
(in de buurt van roosendaal)
Met vriendelijke groet,
Peaceman.
Geplaatst: ma 24 okt, 2005 11:45
door Domi
Probeer de zoekfunctie eens, hiermee vind je wel een aantal topics terug over de aanpassing van tandwielverhouding. Daar kan je al een stukje verder mee.
Geplaatst: ma 24 okt, 2005 14:55
door koeke
Domi schreef:Probeer de zoekfunctie eens, hiermee vind je wel een aantal topics terug over de aanpassing van tandwielverhouding. Daar kan je al een stukje verder mee.
met cardan is hij hier niet veel me hé

Geplaatst: ma 24 okt, 2005 15:24
door Domi
koeke schreef:Domi schreef:Probeer de zoekfunctie eens, hiermee vind je wel een aantal topics terug over de aanpassing van tandwielverhouding. Daar kan je al een stukje verder mee.
met cardan is hij hier niet veel me hé

Juist

Iets te rap geweest met posten. Probeer eens 'cardan' bij de zoekfunctie

Re: quad harder laten lopen.
Geplaatst: ma 24 okt, 2005 19:56
door SlOoT
peaceman schreef:Hallo,
vraagje;
Ik heb een 110cc 4takt quad met cardan aandrijving die ongeveer 60 km/u max loopt.
Nu wil ik hem wat harder laten lopen 70 a 75 km/u het liefts.
Weet iemand misschien hoe ik dit op een makelijke manier kan doen.(ben zelf niet zo technische maar wil altijd leren)
Of misschien dat iemand een adresje bij mij in de buurt weet die mij hier bij kan helpen.
Ik kom zelf uit Steenbergen en dat ligt in Noordbrabant in Nederland.
(in de buurt van roosendaal)
Met vriendelijke groet,
Peaceman.
er zijn 2 opties:
-grotere achterbanden erop
-Meer toeren laten draaien
Geplaatst: ma 24 okt, 2005 20:31
door Toine
Als de overbrenging van cardan naar as gebeurt dmv ring&pinion, kan je deze verhouding ook aanpassen om hem sneller te laten lopen.
Indien dit niet kan, is er niet veel marge buiten banden en meer toeren
Geplaatst: di 25 okt, 2005 23:22
door peaceman
Over die grotere/hogere banden heb ik al iets meer gehoord.
Dus dat helpt echt.
Meer toeren dit doe ik geloof ik met het schroefje wat bij de duimgas zit?
Groetjes,
Peaceman.
Geplaatst: wo 26 okt, 2005 22:11
door Rik350
Die banden werken goed voor de topsnelheid maar gaat ten koste van de trekkracht. Dat schroefje bij je gashendel is niet voor de toeren maar zorgt ervoor dat je je vlotter niet tegen het einde vd kabel trekt die gaat dan rekken en uiteindelijk breken. Ook blijft ie dan makkelijker hangen dat wil je dus niet. Soms kan hij nog wel een stukje uit maar zorg dat ie dus net niet tegen zijn einde aankomt. Gr
Geplaatst: do 27 okt, 2005 16:08
door peaceman
Oke van die banden is mij nu duidelijk.
Maar hoe kan ik hem meer toeren laten draaien? en is dit dan wel goed voor de motor?
Misschien allemaal domme

vragen maarja je moet ergens beginnen.
Groetjes,
Peaceman.
Geplaatst: do 27 okt, 2005 17:16
door SlOoT
peaceman schreef:Oke van die banden is mij nu duidelijk.
Maar hoe kan ik hem meer toeren laten draaien? en is dit dan wel goed voor de motor?
Misschien allemaal domme

vragen maarja je moet ergens beginnen.
Groetjes,
Peaceman.
andere uitlaat wil bij die dingen wel eens helpen. Die van mijn broertje draait nu ook meer toeren nu er een andere uitlaat op zit.
