Pagina 1 van 1

Suzuki King Quad Review

Geplaatst: ma 31 okt, 2005 12:01
door Red King
Steffen schreef : "ik vroeg me af, zou je eens je mening willen geven over je suzuki kingquad, die quad is nog niet zo bekend en ik vraag mij af waarom? zou je mss kunnen vergelijken met andere merke? een vriend van mij wil een utility kopen, maar hij twijfelt nog. al bedankt" greetz


Steffen, ik heb hem nog maar een paar weken, dus kan er niet veel over zeggen wat duurzaamheid betreft. Het is wel een krachtige machine en hij rijdt fantastisch.

In heb er 26" bearclaws onder zitten.

Wat ik als een voordeel zie (ondervonden in scalyn) dat is dat de radiator vrij beperkt is van hoogte en hoog gemonteerd is. In Scalyn waren er enkele Grizly's die warm liepen omdat de radiator vol modder zat.

Het is een injectie, dat zie ik ook als een voordeel. En verder heeft hij wat de andere in zijn klasse hebben, denk ik. Onafhankelijke geveerd, 2X4, 4X4, sperdifferentieel.

Nog iets speciaal zijn de achterremmen. Dat zijn schijven als een koppeling van een sportquad. Dit wil zeggen volledig dicht en zeer slijtvast.

Op Amerikaanse forum's is er sprake van slechte steekassen?
Die gasten rijden dan ook allemaal met 27 en 28 inch banden.
Ook de Grizly en de Brute force zouden daar problemen mee hebben (volgens onze Amerikaanse vrienden)
Ook zouden er problemen zijn met wat ze daar noemen BLUE SMOKE en dat zou komen door een slechte luchtfilter. Maar van stof hebben wij hier 51 weken per jaar toch geen last.

Ivo

Geplaatst: ma 31 okt, 2005 12:18
door Steffen
dank je wel! geeft al een beter, postiever beeld van de quad!
greetz en nog veel plezier ermee, en blijven fototjes posten he :lol:

Geplaatst: ma 31 okt, 2005 19:16
door ardman
Hoi Ivo,

Overgestapt van de sport naar de utillity zie ik!!
Gefeliciteerd met een mooie machine.

gr,
Ard

Geplaatst: wo 02 nov, 2005 08:35
door L.D.
Dat van die steekassen:
Dat ga je bij iedere quad hebben...
Standaard zijn die steekassen niet berekent op grotere banden, is hetzelfde bij 4x4's.

Geplaatst: wo 02 nov, 2005 16:58
door Toine
L.D. schreef:Dat van die steekassen:
Dat ga je bij iedere quad hebben...
Standaard zijn die steekassen niet berekent op grotere banden, is hetzelfde bij 4x4's.
Is idd zo en maar logisch ook. Die ingenieurs berekenen dat in functie van de eigenschappen waarmee de quad van den band rolt en bouwen hier een marge in. Zolang je hierbinnen blijft krijg je geen problemen, ne keer je 2 maten groter gaat is het meestal overkill.
Is bij de jeeps net hetzelfde: overstappen naar 33" en 34" zorgt doorgaans voor weinig problemen, maar als je 35" banden of groter wil monteren kunnen je assen best van goede huizen komen

Geplaatst: wo 02 nov, 2005 18:22
door L.D.
Heb dat al gehoort van die Jeeps, slechte steekassen.
Als je wilt 4x4en beter een LR kopen dus. :wink:

Geplaatst: do 17 nov, 2005 02:03
door Bart Noyelle
wat die kingquad betreft, mijn vriend heeft er één, trekt sneller op dan mijn grizzly 660, min punten, hangt dicht tegen de grond als je hem belast, en wat zeker een groot minpunt is dat hij, natdat u door vloeibare modder poelen hebt gereden de radiator vlug verstop die dan resulteert in oververhitting, zijn nu iets aan het zoeken zodat hij meer beschermt wordt. Greetz Bart

Geplaatst: do 17 nov, 2005 07:43
door Red King
Bart Noyelle schreef:wat die kingquad betreft, mijn vriend heeft er één, trekt sneller op dan mijn grizzly 660, min punten, hangt dicht tegen de grond als je hem belast, en wat zeker een groot minpunt is dat hij, natdat u door vloeibare modder poelen hebt gereden de radiator vlug verstop die dan resulteert in oververhitting, zijn nu iets aan het zoeken zodat hij meer beschermt wordt. Greetz Bart
Ik dacht dat de radiator van de grizzly veel lager komt dan deze van de kingquad. Is het dan niet andersom dat deze van de grizzly rapper vervuild zal zijn? In ieder geval ik heb daar nog geen last van gehad.