Pagina 1 van 2
tuning luchtfilterdeksel
Geplaatst: za 12 nov, 2005 00:02
door andy;
bestaat er eigenlijk iets om je orgineel deksel aantpassen zodat je meer lucht binnen krijgt
bvb uitboren en filterroostertjes inklikken of zoiets
Geplaatst: za 12 nov, 2005 01:07
door mikebike
een powerlid..
en nee,die zit niet in je broek..
Geplaatst: za 12 nov, 2005 07:48
door andy;
da ken ik ook maar kheb het over torigineel deksel
Geplaatst: za 12 nov, 2005 08:36
door Ralph
Airbox vents zou kunnen:
Geplaatst: za 12 nov, 2005 09:28
door andy;
wie helpt me daar aan
Geplaatst: za 12 nov, 2005 09:45
door Ralph
Ik had vroeger nog een setje liggen, maar ik denk dat ik die ooit verkocht of weggegeven heb. Kan wel een setje bestellen voor je, bestaat uit 12 stuks.
Geplaatst: za 12 nov, 2005 11:07
door Fré
benodigdheden:
- dremel, frees of een vijl en geduld
- boor
- luchtfilterdeksel
- 8 boutjes en borgmoertjes en 16 vlootjes
- 15x15 cm verluchtingsroostertje
dat roostertje haal je uit de Stalen Greep in Tielt, alsook de boutjes en borgmoeren.
- Pas dat roostertje op je luchtfilterdeksel (ongeveer centraal).
- Frees het plastiek van je deksel net onder de verluchtingssleufjes weg, terwijl je die goot die aan het deksel hangt laat hangen (voor water: dan valt het niet direct op je filter)
- boor gaatjes in het roostertje, en ook in je luchtfilterdeksel.
- neem boutjes en borgmoertjes en vijs vast
mijn sleufjes staan in de richting zoals op de foto voor beste aanzuigresultaat, mijn snorklebaffle is ook verwijderd.
Over die filterroostertjes zoals hierboven: kgeloof niet dat dat genoeg lucht zal doorlaten om een merkbaar verschil te geven.
Van een dubbele filter (bvb powerlid, die schuimroostertjes van hierboven, ...) denk ik het volgende: dubbel kuiswerk.
een goed geöliede filter zou moeten volstaan. Hij zal sneller vuil worden, dat wel, maar dat valt goed mee.
Wil je dan toch nog met dit roostertje zoals op de foto dubbel filteren, neem dan een lapje schuimrubber en vijs het mee vast onder dat roostertje.
Geplaatst: za 12 nov, 2005 11:24
door andy;
sjiek werk fré
kga je achterdoen
laat je je snorkelgat open of werk je het ook dicht
ps wanneer gan we eindelijk keer ne rit gan rijden
Geplaatst: za 12 nov, 2005 11:45
door Fré
Ja snorkelgat is open. Ttz, de snorkel hangt er nog aan, maar dat sifonneke op het einde is eraf.
ivm rit: wel in de toekomst zal ik niet veel thuis zijn in de normale weekends, wel tussen het werken door (normaalgezien 2 maand weg, 1 maand thuis). Dus dan horen we wel van mekaar!
tuning luchtfilter
Geplaatst: za 12 nov, 2005 12:06
door tim 01
Geplaatst: di 15 nov, 2005 19:36
door steefke
hoe slecht kan dit zijn voor de motor,aangezien ik dit ook heb,hebben ze mij gezegt dat dit slecht is voor de motor.
wie weet het.
greets stevo,steef
Geplaatst: di 15 nov, 2005 19:55
door tim 01
waarom denk je dat het slecht is voor de motor als de verbranden juist is kan het geen schade geven
Geplaatst: di 15 nov, 2005 20:13
door andy;
tim 01 schreef:waarom denk je dat het slecht is voor de motor als de verbranden juist is kan het geen schade geven
idd
zolang de hij nie te arm staat
Geplaatst: di 15 nov, 2005 20:46
door tim 01
daar moet je wel naar kijken. maar als een dynojet kit hebt en de juiste sproeier 135 of 136 en clips op gas naald op de tweede stand .
wel voor een raptor 350 dan zit je goe
Geplaatst: wo 16 nov, 2005 10:30
door andy;
voor mn kfx gaan we proberen zoals het op de handleiding staat van tovami
met gewijzigde luchtfilter zie FRéTUNING
en met complete vervang uitlaat word het
de jetnaald op 3e groef
sproeier mj150 en (of 146 ben der nog nie uit)
mengsel schroef indraaien en 3.5 toeren uitdraaien
we zuln zien