Pagina 1 van 2
DRZ-E pakking (with pictures)
Geplaatst: za 26 nov, 2005 22:41
door Sg6
Na lang nadenken heb ik mij een drz-e pakking besteld. Na 2 dagen had ik dit al in het bezit samen met de segmenten voor de cilinder. Dees namiddag eraan begonnen enja het begon al goed. Ik kreeg mijn kop bouten niet los en heb er mijn rakkejak op gebroken. Geen pb 1 nummer Fre to the rescue!! Ik naar zijn huis gereden achter een andere set potsleutels. Die van mij waren te klein om grote kracht (daardoor rakkejak gebroken) op te zetten en mijn grote set was te groot om aan de bout te kunnen.
Eens thuis heb ik die dan kunnen lossen maar met veel moeite.
dit zijn dus de onderdelen die derin moeten
motorblok volledig gekuist en ready voor te openen
cilinderkop verwijderd
cilinder verwijderd en tis nog gelijk een nieuwe
hier de piston die ook in goede conditie is (gemeten zoals aangegeven in manuel)
het instaleren van de nieuwe segmenten en oliedinges
En de mcct zit er ook op maar kem nu wel geen foto genomen ervan.
Ik heb de oude segmenten eens gemeten en die zijn ook nog in goede conditie. Kan er eigenlijk uit besluiten dat alles nog gelijk nieuw is. De speling op de krukas is ook binnen de normen en nog ver ver ver ver ver van versleten. Nu nog een eind wachten voor te testen tot alles weer in elkaar steekt.
Geplaatst: za 26 nov, 2005 22:45
door kane
mooi gedaan zene

Geplaatst: zo 27 nov, 2005 10:07
door Fré
good job Andries!

Geplaatst: zo 27 nov, 2005 10:40
door Teunie
Hehe zuiger ziet er nog mooi uit.
De vraag die wij ons allemaal stellen nu; hoe heb je hem ingereden?

Neem aan dat je veel met het gas hebt moeten
piemelen om de zuiger zo mooi te houden!
Verder, waarom heb je het blok uit het frame gehaald?
Kan natuurlijk maar het lijkt mij een beetje overkill....of was dit weinig extra werk?
Verder ben ik wel benieuwd naar het resultaat van de dunnere pakking!
Geplaatst: zo 27 nov, 2005 10:47
door Sg6
Teunie schreef:Hehe zuiger ziet er nog mooi uit.
De vraag die wij ons allemaal stellen nu; hoe heb je hem ingereden?

Neem aan dat je veel met het gas hebt moeten
piemelen om de zuiger zo mooi te houden!
Verder, waarom heb je het blok uit het frame gehaald?
Kan natuurlijk maar het lijkt mij een beetje overkill....of was dit weinig extra werk?
Verder ben ik wel benieuwd naar het resultaat van de dunnere pakking!
wel hoe ik hem ingereden heb? Ik heb ongeveer 1000 a 1500 km zitten piemelen met het gas en nooit in hoge toeren gegaan. Dan gedurende 5 min continu schakelen. 2 omhoog, 1 omlaag, 1 omlaag, terug optrekken op het gemak en weer schakelen. Piemelen met het gas tss de vitessen in. Dit deed ik hier en dan eens. Eens de 1000km bereikt heb ik een hoger toerental aangenomen enzo geleidelijk aan de agressieve stijl van rijden ingegaan.
Waarom motor uit chasis. Hehe ik ben met iets bezig

Geplaatst: zo 27 nov, 2005 10:51
door Sg6
Aja het resultaat van dit. Fre heeft al een drz-e pakking en ik moet zeggen dat dit extra iets aanvult in de lage toeren. Hopelijk scheelt dit nog net iets meer bij mij met de Yoshi.
Geplaatst: zo 27 nov, 2005 11:09
door Ralph
Sg6 schreef:Hehe ik ben met iets bezig

Port & polishing gok ik.
Geplaatst: zo 27 nov, 2005 11:16
door Fré
let op, ik zie korrelige viezigheid aka zand aan het TDC pluggetje op deze foto:

Geplaatst: zo 27 nov, 2005 11:52
door Ralph
Zit wel meer korrelige viezigheid op de motor zo te zien, eng hoor als alles open ligt

Geplaatst: zo 27 nov, 2005 12:27
door Sg6
goe gezien mannen

kem het erin gevaagd voor een betere smering.
Mijn TDC dopke heb ik dan wel afgevaagd en proper gemaakt da was zand die onder het TDC dopke zat. Aan de zijkant om je krukas te verdraaien was die zooo proper en ik deed da los hangde het vol met zand.
Nuja ik ben praktisch zeker dat er niets in zit dit zou je zien blinken en heb toch wel wat gekeken in het motorblok mocht ik iets zien liggen.
Aja en ook zou je denken dat je zand ziet maar op sommige plaatsen is dit corrosie van de alu waardoor je een mate plek krijgt of mate plekken van vuiligheid.
Geplaatst: zo 27 nov, 2005 13:09
door Sg6
Ralph schreef:Sg6 schreef:Hehe ik ben met iets bezig

Port & polishing gok ik.
dit is naar mijn gedacht een geldverspilling aangezien de Z400 blok al op zich heel goed gepoort is.
Geplaatst: zo 27 nov, 2005 13:29
door KrisZ400
Sg6 schreef:Ralph schreef:Sg6 schreef:Hehe ik ben met iets bezig

Port & polishing gok ik.
dit is naar mijn gedacht een geldverspilling aangezien de Z400 blok al op zich heel goed gepoort is.
Chassis poederlakken dan?

Geplaatst: zo 27 nov, 2005 13:35
door Sg6
bijna just

Geplaatst: zo 27 nov, 2005 17:28
door S.W.A.T.
het kader verstevigen en poederlakken

Geplaatst: zo 27 nov, 2005 18:58
door Sg6
S.W.A.T. schreef:het kader verstevigen en poederlakken

bijna just