Hallo allemaal.
ik heb zojuist een Blaster aangeschaft (nieuw zwart-rood).
wie kan mij vertellen na hoeveel rij-uren het verstandig is om een toomey uitlaat en dergelijke modificaties te monteren.
ik heb nu ong. 4 uur gereden, en ben een absolute leek op quad gebied
en heb geen zin om m'n blok nu al om zeep te helpen.
dus hoop ik hier wat hints en tips te krijgen.
bvd
Toomey b1
toomey helpt echt HEEL veel, als je die hebt, wil je niets anders, jammer geert, ik heb de mijne juist verkocht! doordat je een andere uitlaat neemt, krijg je echt een hoop pk's meer, als je hem dan juist jet, is het echt een vliegtuigje vraag maar aan ralph, mij, lsd... we hebben allemaal toomey gereden of rijden er nog steeds mee. toomey is het neusje van de zalm!
ik zou als eerste een ander uitlaatje nemen, en dit in verband brengen met een andere luchtfilter omdat je zonder luchtfilterkap moet gaan rijden, moet niet, maar dat is aangeraden, ik heb nog een deel spullen te koop, je kijkt maar, als je iets intresseert of je wil er wat info over, je vraagt het maar. ik maak wel een mooie prijs!
tevreden over de blaster?
oja, welkom op het forum!
ik zou als eerste een ander uitlaatje nemen, en dit in verband brengen met een andere luchtfilter omdat je zonder luchtfilterkap moet gaan rijden, moet niet, maar dat is aangeraden, ik heb nog een deel spullen te koop, je kijkt maar, als je iets intresseert of je wil er wat info over, je vraagt het maar. ik maak wel een mooie prijs!
tevreden over de blaster?
oja, welkom op het forum!
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
- Quadrunner
- Berichten: 873
- Lid geworden op: do 28 aug, 2003 16:06
- Locatie: grimbergen
- Contacteer:
Als ik jou was zou ik eerst nog even zo rijden en wachten tot je helemaal gewent bent aan het standaard vermogen. Net zo lang tot je denkt: he hij is wel erg langzaam. Dan wordt het tijd om te gaan modificeren. Uitlaat is wel een van de makkelijkste dingen (wel duur, Toomey B1 kost 320 dollar). Begin je aan een uitlaat dan moet je daar meteen ook een andere luchtfilter bij nemen, anders stikt hij zeker weten.
Hij krijgt inderdaad wel een hoop kracht meer vergeleken met het standaard vermogen. Dan kun je steeds verder geen -> V-force, kop vlakken, ontsteking vervroegen, poorten, enz...Maar voordat je aan het kopvlakken enzo begint kun je beter eerst andere banden nemen want dan sta je flink te spinnen voordat je er vandoor schiet. En daarna vering want je moet het vermogen natuurlijk wel op de baan houden
Hij krijgt inderdaad wel een hoop kracht meer vergeleken met het standaard vermogen. Dan kun je steeds verder geen -> V-force, kop vlakken, ontsteking vervroegen, poorten, enz...Maar voordat je aan het kopvlakken enzo begint kun je beter eerst andere banden nemen want dan sta je flink te spinnen voordat je er vandoor schiet. En daarna vering want je moet het vermogen natuurlijk wel op de baan houden
-
- Quadfanaat
- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2003 19:05
- Locatie: Omgeving Ede, Nederland
Ik zou wachten tot je de 'inrijd-periode' hebt gehad (ongeveer 20 uur). Na die 20 uur heb je waarschijnlijk je quad met het huidige vermogen ook al wel goed onder controle. Daarna is tuning geen enkel probleem, zolang je je jetting maar in de gaten houd. Ondanks dat rejetten relatief simpel is, wordt dit vaak vergeten / niet gedaan en dan gaat het mis. Zit je echter wel goed met je jetting dan zal je met een aftermarket uitlaat geen betrouwbaarheid verliezen.
En zoals al door Ralph gezegd, is het het meest verstandig om tegelijkertijd met de aftermarket uitlaat ook een aftermarket luchtfilter aan te schaffen. Anders zal hij nooit optimaal lopen.
En zoals al door Ralph gezegd, is het het meest verstandig om tegelijkertijd met de aftermarket uitlaat ook een aftermarket luchtfilter aan te schaffen. Anders zal hij nooit optimaal lopen.
Daan