compressie en pakking...

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

compressie en pakking...

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Mijn compressie is gemeten met een recent apparaat en het geeft 12:7 van m'n kfx. Dit is wel hoog naar mijn gedacht. :?
De drz-pakking is er in gestoken en terug de compressie gemeten: 13:1
Ik dacht dat het maar ergens 11.kweetniemeer was.

De drz zou een hogere compressie moeten geven doordat hij dunner is (1 laag minder naar men beweert); hoe komt het dan dat de pakkingen van beide motors exact dezelfde bestelnummer hebben?
Er is nu 0.3 bijgekomen maar dat is een beetje te verwaarlozen en zal door andere factoren zijn dan alleen van die pakking.

kort samengevat: is dat verhaaltje van meer compressie met de drz pakking verzonnen of hoe zit dat in elkaar?
KFX540
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

heb al alle uitleg gevonden die ik nodig had :)
zie:
http://www.z400central.com/invision/ind ... =cheap+drz
KFX540
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

I'm gonna put an end to the debate here...

Suzuki released the DRZ bike in 2000, in three models:

DRZ400Y - kickstart dirtbike
DRZ400E - electric start dirtbike
DRZ400S - electric start street/dirt

The 400Y designation changed to 400K in 2001.

The first two have 12.2:1 compression. The streetbike had 11.3:1 compression. Suzuki lowered the compression on the streetbike by modifying the "stock" (on two other models) base gasket.

The engine in the 400S is 100% identical to the engine in the LT-Z. The trannys are different, but the motor internals are twins. We have a 400S base gasket.

The 400K and 400E one piece, spring steel base gaskets have both those little holes in them. Suzuki made them that way because it's cheaper to make all the base gaskets the same. The 400S and LT-Z have the outer sandwich plates to drop compression.

Anyone wants to tell me my parts numbers are wrong, feel free:

DRZ400S GASKET,CYLINDER 476355-001

DRZ400K GASKET, CYLINDER 476353-001

DRZ400E GASKET, CYLINDER 476353-001

LT-Z400 GASKET,CYLINDER 476355-001
KFX540
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Het enigste wat ik nog niet begrijp is waarom ik aan zo een hoge compressie kom standaard??
KFX540
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Welke heb jij nu erin gestoken? Die van de Drz400E?
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Teunie schreef:Welke heb jij nu erin gestoken? Die van de Drz400E?
Ik denk dat het een drz-pakking is maar niet degene die maar 1 laag is. (dus infeite dezelfde)
Dus geen verschil in compressie.

Maar ik steek later toch nog een bigbore wiseco 440 en daar moet er zowiezo een 0.10" pakking=drzE-pakking in die maar 1 laag is.

Het zal nu niet zoveel uitmaken zeker dat die speciale pakking er in zit of nie...
KFX540
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Lijkt me stug dat je 13:1 hebt met originele quad...misschien klopt de meting niet helemaal?

Het verschil tussen de DRZ400S (orig) en DRZ400E zou volgens sommige mensen toch goed te merken moeten zijn, vooral onderin de toeren.

Maar als je later overstapt op 440 dan moet je toch weer alles veranderen inderdaad.

~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Teunie schreef:Lijkt me stug dat je 13:1 hebt met originele quad...misschien klopt de meting niet helemaal?

Het verschil tussen de DRZ400S (orig) en DRZ400E zou volgens sommige mensen toch goed te merken moeten zijn, vooral onderin de toeren.

Maar als je later overstapt op 440 dan moet je toch weer alles veranderen inderdaad.
Er moet wel iets zijn die niet klopt met die 13:1 ja.
KFX540
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

bij men wiseco zuiger zat zo een papiertje volgens mij waar het opstond,maar vind het niet meer, maar volgens mij zat het zo:
op je zuiger zitte oliekeerringen en als die versleten was dan ging de olie tussen de segmenten zitten waardoor de compressie hogerkomt,maar ben niet zeker, zal nog is goed moeten zoeken. Wat is reden dat je beginne meten bent?problemen?
greetz
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

reden dat we gemeten hebben is uit interesse wat de drze-pakking ons zou opleveren van bijkomende compressie, geen problemen en de motor moest toch open voor de hotcams.

Dus naargelang de zuiger meer verslijt krijg je meer compressie? das een goedkope mod :o
alles was goed bekeken en opgemeten geweest en hij was zeker niet versleten.
KFX540
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

tja volgens mij klopt da ook nie !! versleten zuiger en meer compressie ?? hij zou dus harder moeten trekken als de zuiger versleten is :shock: ik steek NOOIT meer ander zuigers :P :P

grtzzzzzzzzzzz
BERT'S RACING SHOP

For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Als de zuigerveren versleten zijn krijg je normaal juist minder en niet meer compressie. Zou nogal wat zijn anders!

Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

ja maar de zuiger is niet versleten in robby zijn verhaal over wiseco enkel de zuigerveren en als dit de onderste is (schraapveertje) komt er olie tegen de bovenste te zitten wat een hogere compressie als gevolg heeft en das niet beter maar gewoon meer en duurt niet lang
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

Rik350 schreef:ja maar de zuiger is niet versleten in robby zijn verhaal over wiseco enkel de zuigerveren en als dit de onderste is (schraapveertje) komt er olie tegen de bovenste te zitten wat een hogere compressie als gevolg heeft en das niet beter maar gewoon meer en duurt niet lang

voila,iemand die me begrijpt, maar dan zou je quad denk ik wat meer olie stoken ook denk ik, heb het nooit voorgehad,heb het juist gelezen.
greetz
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Heb er juist terug over gesproken: het lag aan nog andere factoren. Ik ken er te weinig van om dat nu juist uit te leggen maar het was ergens dat er nog enkele keren benzine werd ingespoten door op het gas te duwen met motor af om iets anders te controleren; daardoor ontstond er een hogere compressie tijdens het draaien van de motor door het overschot.
Normaal zou je eerst eens moeten warm gereden hebben en dan dat controleren.

Er is in ieder geval niks mis of versleten met m'n cilinder/zuiger en hij verbruikt ook geen olie.
Ben op mijn gemak. :)
KFX540
Plaats reactie