Sneller rijden ...
-
Team Green
Sneller rijden ...
Hello
aangezien ik op mijn KFX400 goldspeed banden heb gestoken rij ik wat trager.
Nu is mijn vraag de eenvoudigste manier om terug sneller te rijden is waarschijnlijk een ander tandwiel steken vooraan ....
Nu is mijn vraag wat is aan te raden 1 of 2 tandjes meer?
Greetz Armin
aangezien ik op mijn KFX400 goldspeed banden heb gestoken rij ik wat trager.
Nu is mijn vraag de eenvoudigste manier om terug sneller te rijden is waarschijnlijk een ander tandwiel steken vooraan ....
Nu is mijn vraag wat is aan te raden 1 of 2 tandjes meer?
Greetz Armin
-
Bartje 400
- Quadracer

- Berichten: 1337
- Lid geworden op: za 07 aug, 2004 22:42
- Locatie: limburg
op topsnelheid of optrekke?
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
-
Team Green
-
Bartje 400
- Quadracer

- Berichten: 1337
- Lid geworden op: za 07 aug, 2004 22:42
- Locatie: limburg
best 1 tand hoger zette vooraan dan 
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
-
Team Green
-
epix no-fear
- Quad Expert

- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
-
Rik350
- Quadracer

- Berichten: 1413
- Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
- Locatie: Hagestein
- Contacteer:
je wilt een 23.809% versnelling halen dus moet je een 23.809% zo groot tandwiel Stel je hebt nu 15 tandjes voor 15 x 1.23809 = 18.5 dat haal je dus nooit 18 a 19 tanden voor dan kan je achter nog kleiner gaan maar dan moet ik het aantal tanden weten.Team Green schreef:kan je me dan ongeveer zeggen hoe snel ik dan zou gaan? nu ga ik zo'n 105 ... wat zou het verschil geven?
Ik hoop zo tot aan 130
Greetz
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
hmmm Rik dat gaat enkel op als je veronderstelt dat zijn toerental bij die 105km/h gelijk is aan het toerental dat hij vroeger haalde aan zijn oude topsnelheid.
Waarschijnlijk niet dus.
Nog altijd heel simpel, het forum staat er waarschijnlijk stampvol van:
banden zijn factor x kleiner geworden (neme rekenmachientje)
dus voorste tandwiel moet factor x groter worden, of achterste tandwiel factor x kleiner.
pies of keek!
Waarschijnlijk niet dus.
Nog altijd heel simpel, het forum staat er waarschijnlijk stampvol van:
banden zijn factor x kleiner geworden (neme rekenmachientje)
dus voorste tandwiel moet factor x groter worden, of achterste tandwiel factor x kleiner.
pies of keek!
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
dat gaat slechts in een beperkte mate op.
Je vermogen is de beperkende factor
Je zal op een bepaald moment zo'n danig groot tandwiel steken hebben dat je 4e versnelling net zoals je 5e vroeger aanvoelde. Om maar een voorbeeldje te geven.
Dat is dezelfde vraag als: stel ik heb nog 30 versnellingen extra bij in plaats van enkel 5, ga ik dan gigantisch veel sneller?
Waarschijnlijk niet
Je vermogen is de beperkende factor
Je zal op een bepaald moment zo'n danig groot tandwiel steken hebben dat je 4e versnelling net zoals je 5e vroeger aanvoelde. Om maar een voorbeeldje te geven.
Dat is dezelfde vraag als: stel ik heb nog 30 versnellingen extra bij in plaats van enkel 5, ga ik dan gigantisch veel sneller?
Waarschijnlijk niet
White LTZ-450 - powered by MSD -
