Hoi, k'heb een yfm350SE van 2005. Ben nu op zoek naar een uitlaat
en filter. Nu mijn vraag is hoeveel pk ik ongeveer win met een filter en volledige uitlaat.
Is het verschil te voelen?
En enkel met eindstuk en filter?
Eventueel enkele suggesties, dacht persoonlijk aan fmf en twin air??
Ik vind het niet in PK's uit te drukken, je moet het echt voelen. Een Blaster met een toename van 5 pk lijkt niet veel, maar het verschil is enorm. Zo is dat met elke quad wel, je haalt maar een paar pk erbij maar het verschil dat je voelt groot.
Je wint er niet echt pk's mee je zit rond de 20 en zal rond de 25 uitkomen op zijn hoogst maar het hele gevoel wordt anders de motor loopt gewoon soepeler en pakt makkelijker op trekt iets beter. Maar echte pk's win je niet.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
uitlaat maakt het gewoon leuker om te rijden ....
bij mij lag topsnelheid 10 km/u hoger en trok stukken harder.
draait gewoon veel vlotter en gaat stukken beter.
als je uitlaat van WB neemt zoals ik had, zit de midpipe er automatisch bij en denk niet dat een header echt zijn geld kan opbrengen op een 35O
ik had prodesign filter zitte en was er tevreden van.vooral omdat die met zo een aparte blok werken waar je de luchtfilter kan aan bevestigen.
komt dus niet los en je kan dan zonder luchtfilterdeksel rijden....
grtz
als je foto wil zien van die E2 uitlaat ...heb die wel nog staan
Rik350 schreef:Je wint er niet echt pk's mee je zit rond de 20 en zal rond de 25 uitkomen op zijn hoogst maar het hele gevoel wordt anders de motor loopt gewoon soepeler en pakt makkelijker op trekt iets beter. Maar echte pk's win je niet.
Je wint wel degelijk een paar pk's, maar het is nu niet dat dat plots van een Raptor350 een YFZ450 gaat maken...
rippeke schreef:uitlaat maakt het gewoon leuker om te rijden ....
bij mij lag topsnelheid 10 km/u hoger en trok stukken harder.
draait gewoon veel vlotter en gaat stukken beter.
als je uitlaat van WB neemt zoals ik had, zit de midpipe er automatisch bij en denk niet dat een header echt zijn geld kan opbrengen op een 35O
ik had prodesign filter zitte en was er tevreden van.vooral omdat die met zo een aparte blok werken waar je de luchtfilter kan aan bevestigen.
komt dus niet los en je kan dan zonder luchtfilterdeksel rijden....
grtz
als je foto wil zien van die E2 uitlaat ...heb die wel nog staan
Sorry dat ik je tegenspreek maar volgens mij verhoogt je topsnelheid quasi niets met een andere uitlaat en luchtfitler. Zolang je niet naar meer cc's of andere tandwielverhouding gaat kan je volgens mij geen 10km/u winnen.
door iets hoger toerental is het wel mogelijk van 10km/u te winnen. Heb nog een doma pijp liggen voor warrior, mits kleine aanpassing past ze op de rappy of zelfs zonder aanpassing dacht ik maar ben niet zeker. Heb complete white brothers power up kit steken en dan gaat hij wel al veel harder vooruit zeker in samenspan met andere carb en luchtfiltermod.
volgens white brothers zou je met hun e- series pijp en hun luchtfilter +-5pk winnen.
greetz
Volgens mij verhoog je met uitlaat toerental niet in die mate dat je 10 km per uur wint. In principe werken de uitlaten van de Warrior niet op de Raptor 350, zijn licht verschillend.
ik had uitlaat en tandje bij vanvoor maar zonder dat tandje vanvoor reed de quad al veel vlotter.
het is wel zo dat de topsnelheid niet met 10 naar omhoog was met uitlaat alleen, maar wel de snelheid die je bvb rijdt als je een lang recht stuk op de weg hebt.(niet in toeren gaan dus gewoon opt gemak)
standaard reed ik dan 75, met de uitlaat was dit toch makkelijk 85.....
Top lag dan aan +- 100
met tandje bij vanvoor had ik max snelheid van 105-110 en reed ik op de lange stukken toch makkelijk 90
grtz
ik heb uitlaat en filtermod gekocht toen ik uit rodage was, mijn maat stond volledig standaard. topsnelheid van beiden was gelijk ik haalde hem nie in en hij mij niet waren allebei op zelfde hoogte. Topsnelheid wordt nie verhoogd.