PK WINST MET UITLAAT EN FILTER???

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

kga het proberen iets professioneler proberen uitleggen, maar met voorbeeld waarden.
Dus met originele uitlaat rij ik 90km/per uur en doe pakweg 30sec over om aan die 90 te geraken. Men motor doet met die originele uitlaat pakt 8000tr/min
Nu Met een andere uitlaat en betere jetting en andere luchtfilter doet men motor 9000tr/min en trekt hij harder op. Dus met gevolg dat ik 100km/u doe in 25sec

Meestal is het nut van een uitlaat om harder te rijden door meer toeren te maken en voor sneller in toeren te gaan. Anders zie ik het nut niet in van een uitlaat. En of het nu gaat over een raptor of een warrior of een scooterke,winst gaat er zijn als het goed gebeurt is!

Het enigste probleem dat de meesten hier nu hebben is omdat het hier gaat over het 350 blok van yamaha, tis niet omdat het een oud blok is dat er niets aan te doen valt.
greetz
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Ik heb nog maar zelden geweten dat je max toerental verhoogt met uitlaat.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

ja maar is dus meestal wel zo, wat ik nog weet was bij enduro rijden op de mono, korte demper voor kort en hard optrekken, en lange demper voor toeren laten uitlopen en hoger toerental, is ook waarom supermotards steeds zo een hele lange demper hebben, is niet voor de show.
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Das dus onzin dat van die demper klopt wel maar deels maar je zegt t verkeerd. Met een lange demper heb je meer kracht in de hoge toeren niet meer toeren en met een korte demper heb je meer kracht in lage toeren niet minder toeren. Top verhogen kan alleen met cc's en tandwielen.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 758
Lid geworden op: ma 05 jan, 2004 14:14
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Je kan wel enkele km/h's winnen met gewone veranderingen (geen tandwielen en cc's):
Met een kfx/z400 geraak je normaal niet tegen de begrenzer in 5de versnelling.
K'heb uitlaat, luchtfilter, carb, cams verandert (is wel wat meer dan gewoon uitlaat...) en nu kan ik hoger in toeren gaan door de bijkomende pk's die ik heb.
Nu ga ik zonder problemen tegen de begrenzer in 5de versnelling, zelfs wind op en tegelijkertijd berg op en met duozit terwijl je dit zeker niet kan standaard.
gevolg: mss 3-4 km/h gewonnen (moet het nog testen want kilometerteller werkt niet).

Wil ik nog meer snelheid halen kan dat niet meer met gewone veranderingen want tegen begrenzer is tegen begrenzer en niet meer (tezij door andere cdi), zelfs doe je er nog 20pk bij, je zal er alleen rapper zijn aan die snelheid maar niet meer km/h halen.

Als je wil snelheid halen doe je dit best met tandwielen te veranderen want al die hoge toerentallen tegen de begrenzer zijn ook niet van het gezondste voor de motor (bij langdurig).
KFX540
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

ja tot 5kmpu erbij kan wel ja maar idd enkel door gewonnen toeren.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Plaats reactie