mijne is een facomFré schreef:tnx! Maar kheb hier al 1 gevonden
z400/kfx400 kleppen controleren en afstellen
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
hij draait weer prachtig 
regeling gaat vrij makkelijk, maar je moet er natuurlijk je kop bijhouden.
Zal morgen fotootje trekken, niet dat het jullie interesseert maar kom
Tis een sjiek bling bling superaftermarket racepart gizzmootje, voor het uitzicht alleen al zou je het doen
regeling gaat vrij makkelijk, maar je moet er natuurlijk je kop bijhouden.
Zal morgen fotootje trekken, niet dat het jullie interesseert maar kom
Tis een sjiek bling bling superaftermarket racepart gizzmootje, voor het uitzicht alleen al zou je het doen
White LTZ-450 - powered by MSD -
Fre even een vraagje.
Ik ga binnenkort andere nokkenassen plaatsen en wil dan ook even de camchain en spanner controleren.
Hoeveel heb jij betaald voor de manual tensioner en de camchain?
Heb je er nog bestelnunmmers van ofzo?
Waar heb je ze besteld?
Had het natuurlijk ook in PM kunnen vragen maar deze info is voor alle KFX/Z bezitters eigenlijk wel nuttig
EDIT: Zie dat de prijs van de manual tensioner al in je topic staat
Blijft de ketting nog over
Ik ga binnenkort andere nokkenassen plaatsen en wil dan ook even de camchain en spanner controleren.
Hoeveel heb jij betaald voor de manual tensioner en de camchain?
Heb je er nog bestelnunmmers van ofzo?
Waar heb je ze besteld?
Had het natuurlijk ook in PM kunnen vragen maar deze info is voor alle KFX/Z bezitters eigenlijk wel nuttig
EDIT: Zie dat de prijs van de manual tensioner al in je topic staat
Blijft de ketting nog over
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
idd, de spanner heb ik bij http://www.bitechmachine.com/gallery2.php?id=5 besteld, en voor een euro of 50 was die binnen de 2 weken geleverd.Teunie schreef:Fre even een vraagje.
Ik ga binnenkort andere nokkenassen plaatsen en wil dan ook even de camchain en spanner controleren.
Hoeveel heb jij betaald voor de manual tensioner en de camchain?
Heb je er nog bestelnunmmers van ofzo?
Waar heb je ze besteld?
Had het natuurlijk ook in PM kunnen vragen maar deze info is voor alle KFX/Z bezitters eigenlijk wel nuttig
EDIT: Zie dat de prijs van de manual tensioner al in je topic staat
Blijft de ketting nog over
Nu is het wel nog niet zeker dat je die zou nodig hebben, controleer eerst eens je ouwe spanner en ketting. Op Thumpertalk vinden ze deze manuele spanner wel een must, "for the peace of mind"...
De ketting zelf heb ik bij mijn dealer gekocht, ook iets van een 50 euro of zo, dat weet ik niet meer. Dat is ook enkel maar indien je merkt dat die ketting uitgerokken is (door het resterende regelbereik van je spanner te controleren).
Als blijkt dat je in hetzelfde straatje als ik zit dan mag je nog wel wat meer van je motor open gooien dan enkel het kleppendeksel, maar als het zover is dan help ik wel.
succes met de installatie van de cams!
White LTZ-450 - powered by MSD -
Thx!
Opzich moet ik wel een eind komen, heb de Honda ook tot op de krukas uit elkaar gehad, maar 4 ogen zien meer dan 2
Misschien heb ik geen probleem met de ketting aangezien ik model 2004 heb. (mogelijk zachtere veer)
Opzich moet ik wel een eind komen, heb de Honda ook tot op de krukas uit elkaar gehad, maar 4 ogen zien meer dan 2
Misschien heb ik geen probleem met de ketting aangezien ik model 2004 heb. (mogelijk zachtere veer)
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
idd, op dat vlak heb je meer ervaring dan mij, dus het zal wel vlot gaan.
Ik heb toen ik de ketting eruit viste die moer die het krukastandwiel (het aandrijvende tandwiel, zie foto's) eraf gehaald. Dat was het meeste gesukkel van al. Die moer zit verdomd vast, maar het ergste is dat die ook verdomd vast moet gedraaid worden bij montage.
Naar het schijnt zou het mogelijk zijn om de ketting eraf te nemen zonder aan die moer te komen, maar door de kettinggeleidingen te demonteren. Dat lijkt me achteraf een veel beter id, misschien iets voor jou
Ik heb toen ik de ketting eruit viste die moer die het krukastandwiel (het aandrijvende tandwiel, zie foto's) eraf gehaald. Dat was het meeste gesukkel van al. Die moer zit verdomd vast, maar het ergste is dat die ook verdomd vast moet gedraaid worden bij montage.
Naar het schijnt zou het mogelijk zijn om de ketting eraf te nemen zonder aan die moer te komen, maar door de kettinggeleidingen te demonteren. Dat lijkt me achteraf een veel beter id, misschien iets voor jou
White LTZ-450 - powered by MSD -
Laat het mij weten he teun of model 2004 beter is.Teunie schreef:Thx!
Opzich moet ik wel een eind komen, heb de Honda ook tot op de krukas uit elkaar gehad, maar 4 ogen zien meer dan 2
Misschien heb ik geen probleem met de ketting aangezien ik model 2004 heb. (mogelijk zachtere veer)
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Heb het zaakje gisteren uit elkaar gehaald.
Ik heb nog een click of 3 over op de automatische spanner.
Niet echt veel dus, want mn quad is pas een jaar oud.
Heb het 2004 model van de KFX.
Het te hard aanspannen van de ketting is dus nog steeds een issue.
Ik wil hierbij alle KFX/Z bezitters aanmoedigen om even de spanner te controleren, het zijn maar 3 boutjes en kan je veel ellende besparen.
Ikzelf wacht nog even met de ketting vervangen maar ik ga er wel alvast eentje bestellen denk ik.
Over een paar maanden kan de automatische spanner waarschijnlijk niet meer bijspannen dus dan moet de ketting gewoon vervangen worden.
Ik ga binnenkort een review van de hotcams plaatsen, + foto's en uitleg van de installatie.
Ik heb nog een click of 3 over op de automatische spanner.
Niet echt veel dus, want mn quad is pas een jaar oud.
Heb het 2004 model van de KFX.
Het te hard aanspannen van de ketting is dus nog steeds een issue.
Ik wil hierbij alle KFX/Z bezitters aanmoedigen om even de spanner te controleren, het zijn maar 3 boutjes en kan je veel ellende besparen.
Ikzelf wacht nog even met de ketting vervangen maar ik ga er wel alvast eentje bestellen denk ik.
Over een paar maanden kan de automatische spanner waarschijnlijk niet meer bijspannen dus dan moet de ketting gewoon vervangen worden.
Ik ga binnenkort een review van de hotcams plaatsen, + foto's en uitleg van de installatie.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"




