euhm....Fré schreef:mhihihiFranky schreef:moet je een luchtfilter telkens als je 'm uitgewassen hebt.. terug invetten??
want een vriend van me, doet motocross, en wast z'n luchtfilter gewoon uit, maar vet die nooit terug in
luchtfilter
-
Rik350
- Quadracer

- Contacteer:
Milieu vriendelijk is altijd slechter
Er zijn ook setjes voor schuimfilter te krijgen. emmertje met reiniger om de filter in zijn geheel in te dompelen. En een busje met filtervet beste is een beetje olie in een plastic zakje te doen en dan je filter erbij en dan maseren tot de olie is verdeeld. heb je ook geen vieze vingers.
k&n Olie is te dun voor schuimfilter dat zakt allemaal naar onder omdat het niet blijft kleven.
Je moet filterolie gebruiken om fijnstof te kunnen opvangen wat door het schuim heen gaat. jouw maatje met die crosser vervangt ook om de 25 a 50 draaiuren zijn zuigers en big-end lager waarschijnlijk dan is het minder noodzakelijk om je filter met zorg te behandelen. Jij doet liver 200 a 300 draaiuren met een zuigertje iets meer zorg is dan gewenst.
Er zijn ook setjes voor schuimfilter te krijgen. emmertje met reiniger om de filter in zijn geheel in te dompelen. En een busje met filtervet beste is een beetje olie in een plastic zakje te doen en dan je filter erbij en dan maseren tot de olie is verdeeld. heb je ook geen vieze vingers.
k&n Olie is te dun voor schuimfilter dat zakt allemaal naar onder omdat het niet blijft kleven.
Je moet filterolie gebruiken om fijnstof te kunnen opvangen wat door het schuim heen gaat. jouw maatje met die crosser vervangt ook om de 25 a 50 draaiuren zijn zuigers en big-end lager waarschijnlijk dan is het minder noodzakelijk om je filter met zorg te behandelen. Jij doet liver 200 a 300 draaiuren met een zuigertje iets meer zorg is dan gewenst.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
-
Fré
- Quad Expert

Mijn modelbouwbuggietje heeft ook eens bij wijze van noodgeval zonder olie op de filter gereden.Franky schreef:euhm....Fré schreef:mhihihiFranky schreef:moet je een luchtfilter telkens als je 'm uitgewassen hebt.. terug invetten??
want een vriend van me, doet motocross, en wast z'n luchtfilter gewoon uit, maar vet die nooit terug in![]()
Het resultaat was er al snel: nieuwe piston en sleeve nodig...
In het handboek staat ook dat je hem moet oliën.
Alle redenen om die filter met wat plakkieplakkie te behandelen dus!
White LTZ-450 - powered by MSD -