grizzly banden op een kfx400 ???

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
quadboy

grizzly banden op een kfx400 ???

Bericht door quadboy »

Ik heb gisterren de eerste keer gereden met "grizzly" banden op mijn kfx 400. Ze zijn van het merk "vee rubber" maat 22x12x9 en passen op de standaart velgen. De banden zijn ongeveer 3a4 cm hoger als de orgineel. Nu is de trekkracht (door meer grip) nogal wat minder op laage toeren. Best ander achter tandwiel 2 of 3 tanden groter of het voorste tandwiel 1 tand kleiner?????
Hierbij een fotoo van de banden.

Groetjes Peter .
http://img20.exs.cx/my.php?loc=img20&image=IM002572.jpg
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Normaal moet ie dat probleemloos trekken, anders 13 tand vooraan leggen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
quadboy

Bericht door quadboy »

No Limit YFZ schreef:Normaal moet ie dat probleemloos trekken, anders 13 tand vooraan leggen.
hij kan het trekken als je hoog in de toeren zit . Vroeger met de orginele dunlop banden ging hij veel vlugger "spinnen" (al zat je eigenlijk een versnelling te hoog). Nu moet je in elke blubberpoel goed zien dat je in een versnelling zit met hogere toeren om hem vlot erdoor te krijgen.
Het is vrij normaal dat hij nu meer tractie heeft , en hierdoor zijn vermogen totaal nodig heeft maar U denkt vooraan 1 tand minder.

Alvast bedankt.
Groetjes Peter .
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

door je grotere banden heb je naast meer tractie ook een hogere topsnelheid dit gaat ten koste van trekkracht
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door FlangleR »

ik heb die er ook opliggen,heel goed voor offroad maar op de baan iets minder natuurlijk maar ze slijten niet te snel heb ik mij laten vertellen

ik heb die vooraan ook liggen maar das eigenlijk niet vandoen,dermee zal ik ze hier is te koop zetten maar moet 1st de prijs weten ervan,zijn nog nieuwe
quadboy

Bericht door quadboy »

206dbdragger schreef:ik heb die er ook opliggen,heel goed voor offroad maar op de baan iets minder natuurlijk maar ze slijten niet te snel heb ik mij laten vertellen

ik heb die vooraan ook liggen maar das eigenlijk niet vandoen,dermee zal ik ze hier is te koop zetten maar moet 1st de prijs weten ervan,zijn nog nieuwe
ik rij sinds 8 maanden achter met die banden en geen of weinig slijtage te zien ( rij meestal off raod ook ) . remafstand op de baan kan ik weinig op zeggen maar vind gewoon rijgedrag normaal tov ander banden. Volgende worden zekers terug bear claws om te modderen .
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Ik zou voor originele Kenda Bear Claw gaan en niet voor het namaakproduct Vee Rubber, prijsverschil is minimaal en de Kenda is veel soepeler qua karkas, zijkanten geven meer mee. Bij de Vee Rubber krijg je ook problemen als je lager dan 400 gram gaat rijden.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Plaats reactie