tandwielen??
tandwielen??
ik wil hem sneller laten trekken mijn blaster
voor hoeveel tanden ?en de prijs
of achter hoeveel tanden en prijs ?
[/quote]
voor hoeveel tanden ?en de prijs
of achter hoeveel tanden en prijs ?
[/quote]
-
- Quad Expert
- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
prbeer met één tand groter vooraan en zie wat het heeft
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
-
- Quad Expert
- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
hij zal rapper rijden maar harder trekken
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
-
- Quad Expert
- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
vooraan een tand minder dat voel je het meest volgens mij
voorbeeld nu 14 tanden en daar steek je nu een 13 tanden onder da ga je zeker voelen meer trekkracht
voorbeeld nu 14 tanden en daar steek je nu een 13 tanden onder da ga je zeker voelen meer trekkracht
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
-
- Quad Expert
- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
weet ik niet juist maar vraag het eens aan NO LIMITS die weet da wel
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
Ik heb om mijn 660 vooraan een nieuw tandwiel gestoken.
Een 12 ipv een 13.
Verschil was dat hij inderdaad veel sneller trekt ! Nu krijk ik hem in 3e puur op power op z'n achter wielen, dat kon voordien enkel in 2e. Dus verschil op de raptor was echt wel goed voelbaar.
Ik vermoed dat het dus op een blaster ook wel goedvoelbaar moet zijn, het gaat tenslotte over een principe en niet over de cc's in je motor.
Ik heb ervoor gekozen om vooraan te veranderen. Simpelweg omdat als je achteraan verandert je ook ketting moet langer maken (dus nieuwe kopen!) en als je vooraan doet moet ze korter worden. Korter maken is geen probleem.
Op mijn raptor had men gezegt dat 1 tand vooraan +/- overeenstemt met 3 tanden achteraan.
De prijs, voor mijn voorste tandwiel heb ik (ongeplaatst) 8,75euro betaald.
grtz,
Een 12 ipv een 13.
Verschil was dat hij inderdaad veel sneller trekt ! Nu krijk ik hem in 3e puur op power op z'n achter wielen, dat kon voordien enkel in 2e. Dus verschil op de raptor was echt wel goed voelbaar.
Ik vermoed dat het dus op een blaster ook wel goedvoelbaar moet zijn, het gaat tenslotte over een principe en niet over de cc's in je motor.
Ik heb ervoor gekozen om vooraan te veranderen. Simpelweg omdat als je achteraan verandert je ook ketting moet langer maken (dus nieuwe kopen!) en als je vooraan doet moet ze korter worden. Korter maken is geen probleem.
Op mijn raptor had men gezegt dat 1 tand vooraan +/- overeenstemt met 3 tanden achteraan.
De prijs, voor mijn voorste tandwiel heb ik (ongeplaatst) 8,75euro betaald.
grtz,
Yamaha Raptor660, Rental cross-stuur,
UFO-hand protectors, GYT-R uitlaat,
Trail-tech teller, ITP-velgen
UFO-hand protectors, GYT-R uitlaat,
Trail-tech teller, ITP-velgen
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
- Locatie: Home
- Contacteer:
Voor sneller trekken moet je achter een grotere steken.
Standaard is het 13 - 40
Ga maar eens naar 13 - 43 dan merk je het al.
Voor de zware zandbanen rijd ik altijd met 45 achterop. Ik heb zelfs wel met 46 gereden.
Of vooraan 12 maar dat heb ik nog nooit gehad.
Als ik wissel van 40 naar 43 dan hoef ik geen andere ketting erop te leggen, die ruimte kun je met spannen weer goed krijgen.
Standaard is het 13 - 40
Ga maar eens naar 13 - 43 dan merk je het al.
Voor de zware zandbanen rijd ik altijd met 45 achterop. Ik heb zelfs wel met 46 gereden.
Of vooraan 12 maar dat heb ik nog nooit gehad.
Als ik wissel van 40 naar 43 dan hoef ik geen andere ketting erop te leggen, die ruimte kun je met spannen weer goed krijgen.
-
- Quadracer
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
- Locatie: Hagestein
- Contacteer:
Zoals altijd gezegd kan je het gewoon uitrekenen als je bijvoorbeld nu 14 tanden hebt en je rijd daar 100 kmpu mee t en je gaat naar 13 tands maakt dat ongeveer 8 % verschil je zou dan dus 8 % beter trekken en 92 kmpu halen. Maar dit is weer theoretisch je motor moet dit ook trekken qua toeren maar ik denk dat dit bij een blaster wel klopt.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
dus als ik het goed begrijp zul je meer kunnen trekken maar minder rap kunnen rijdenRik350 schreef:Zoals altijd gezegd kan je het gewoon uitrekenen als je bijvoorbeld nu 14 tanden hebt en je rijd daar 100 kmpu mee t en je gaat naar 13 tands maakt dat ongeveer 8 % verschil je zou dan dus 8 % beter trekken en 92 kmpu halen. Maar dit is weer theoretisch je motor moet dit ook trekken qua toeren maar ik denk dat dit bij een blaster wel klopt.
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
maar hoe doe je het dan om rapper te gaan een tandwiel bij of zo
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage