Heb onlangs spoorverbreders aangebracht op de Raptor, tijdens het demonteren van de wielen en de bouten stelde ik vast dat de schroef die heel het boeltje op de achteras houdt niet volledig vast stond. OK, vermits dat de beveiligingspinnentjes origineel besvestigd waren en de quad nieuw was toen ik hem kocht, dacht ik dat het zo hoorde.
Het fenomeen is nu dat achterwielen bij optrekken "flapperen", dit effect wordt uiteraard versterkt door de spoorverbreders. Ben dus maar eens in de shop binnengelopen en wat blijkt dat de achterwielen op nieuwe moddellen volledig vast zitten.
Wat mij dwars zit is dat ik eigenlijk al anderhalf jaar zo rondtoer en dat ik geen idee heb of dit kwaad kan, kon. Heeft iemand van jullie een paar tips of opmerkingen hierover.
S
Bevestiging achterwielen op as Raptor
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Kan idd wel kwaad. Je zou best eens de wielen eraf nemen, splitpin eruit halen en de bout volledig lossen (desnoods met slagmoersleutel op perslucht als je die niet los krijgt). Kijk dan eerst eens of de draad niet beschadigd is door het te los rijden ermee. Als dat ok is steek je de hub er terug op en doe je eerst blauwe loctite erop zodat die moer niet meer kan lossen en vevologens terug de pin erin. Loctite te koop in iedere goede autoshop. Blauwe is voor moeren die je nog moet kunnen lossen, rode is niet meer te lossen, tenzij je de moer opwarmt met een brander zodat loctite terug vloeibaar wordt.
Mocht de draad toch beschadigd zijn, moet je die herstellen met een draadvijl, dit is een speciale vijl om draad terug nieuw te maken.
Mocht de draad toch beschadigd zijn, moet je die herstellen met een draadvijl, dit is een speciale vijl om draad terug nieuw te maken.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Staso , met men nieuwe YFZ had ik net hetzelfde voor !
De meeste quadshop dealers "vergeten" of zijn te lui om sommige vijzen nog vast te zetten !
Goede Tip : Wanneer men een nieuwe quad koopt , ga dan even alle moeren en bouten na die van levensbelang zijn ! Ik bedoel daarmee wielen , motorsteunen en assen en zeker stuur !
De meeste quadshop dealers "vergeten" of zijn te lui om sommige vijzen nog vast te zetten !
Goede Tip : Wanneer men een nieuwe quad koopt , ga dan even alle moeren en bouten na die van levensbelang zijn ! Ik bedoel daarmee wielen , motorsteunen en assen en zeker stuur !
ja iedereen kan toch best even kijken voor speling op de achterwielen van de raptor de mijne is nu ongeveer 2 maanden en ook 1 achterwiel had speling gewoon moer vaster gedraaid en borgpen in ander gaatje en opgelost meschien staan deze wel vast bij nieuw zijn maar moet de naaf zich nog op de achteras zetten. Gewoon regelmatig eens aan de wielen voelen lijkt mij de beste oplossing