Herbert schreef:Ik heb net hetzelfde voorgehad !
ik heb gisteren een nieuwe Blaster gekocht, (oude was aan vervanging toe)
maar ik dacht van een nieuw pistonnetje te kopen zodat ik een beter prijs kon krijgen voor mijn oude Blaster
en na +-15 min rijden identiek hetzelfde als op de eerste foto ! (met de nieuwe piston!!!!)
Ik heb extra olie bij de naft gedaan en hij krijgt nog eens van de zelfsmering olie.
En ik heb helemaal niet snel of wild gereden.
Ik heb de cylinder laten uitmeten (om te zien of er ovale speling opzat) maar nix!
Heeft iemand anders hier ervaring nog mee? of een verklaring?
Het was wel een piston van PROX (denk ik dat het noemde)
kan dit aan een fabrikage fout van de piston liggen of mss een verkeerd model?
hoe kan dit vanonder afbreken? Raakt dit ergens ofzo? of blijft hij in het uitlaat gat hangen ?????
Heeft iemand enig id? ik wil/kan deze niet verkopen zonder dat hij in orde is.
Nu mag ik weer een nieuwe piston halen.
Is hij goed afgesteld?
Was je bezig met inrijden?
Heb je hem goed gemonteerd???
Na 15min is wel heel raar, kan alleen als hij verkeerd gemonteerd is of benzine/smering totaal niet klopt lijkt mij.
Of als je met een koude motor direct vol gas geeft.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
sproeier maat ken ik niet van buiten
en de piston, tja kijk naar de foto op de eerste pagina. is identiek
alleen was mijne nieuw.
1 segment zit vast en het andere zit normaal
Als hij met de oude zuiger ok draaide dan heb je een fout gemaakt bij het in elkaar zetten.
Simple as that.
Misschien is er toch iets met de olie-toevoer gebeurd, zonder olie is het ook snel afgelopen. Misschien is het toevoer slangetje geknikt ofzo.
Of er is iets losgegaan in de cilinder, een ringetje ofzo.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
dat het aan de olietoevoer lag kan ik moeilijk geloven daar ik bij de naft rechtstreeks bijgedaan heb
Clips van cylinder zaten beide nog op hun plaats.
Dus de enige mogelijkheid die ik nog zie dat zoals Rik 350 zei dat de segmenten in de spoelpoort zijn blijven haken. (maar ik zie niet goed in hoe dat kan leiden tot het afbreken van de piston)
kan het niet zijn dat je de borgringetjes vergeten bent toen je de zuiger erin zette dan komt de pistonpen er heel langzaam uit getrild en duurt het ook ff voordat em vast loopt
Kijk eens bij je pijl op de zuiger, staat daar geen IN bij? Zo niet dan was hij goed geplaatst en anders zat hij verkeerd om. Weet je wel zeker dat je zuigerveren goed gezeten hebben? Dan kan hij eerst nog wel rijden totdat hij een keer in een poort hapt en dan gaat alles kapot.