raar geluid in buurt van ketting bij banshee
raar geluid in buurt van ketting bij banshee
Hmm, mijn banshee maakt sinds korte tijd een aanlopen geluid in de buurt van ketting en tandwielen, als ik op snelheid ben en me koppeling inknijp en uit rol hoor je echt een aanlopen geluid van de ketting, nu heb ik de ketting laatst vervangen maar tandwielen niet, kan het daar aan liggen, of zou ik mijn kettinggeleiders eens moeten vervangen?
graag raad....
graag raad....
-
- Quad Expert
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
Re: raar geluid in buurt van ketting bij banshee
je moet eens aan de onder kant van je achterbrug kijken want daar loopt hij aan naar mijn mening teminste als jou beschrijving van de omstandigheden klopt
dat komt omdat als je gas geeft het stuk ketting boven de achterbrug strak staat en aan de onderkant slap maar als je afremt is het precies omgekeerd.
dus staat de onderkant van de ketting strak en de bovenkant slap
dat komt omdat als je gas geeft het stuk ketting boven de achterbrug strak staat en aan de onderkant slap maar als je afremt is het precies omgekeerd.
dus staat de onderkant van de ketting strak en de bovenkant slap
CustomCoatingsHelvoirt
-
- Quadrider
- Berichten: 479
- Lid geworden op: do 13 mei, 2004 17:55
-
- Toeschouwer
- Berichten: 42
- Lid geworden op: ma 06 dec, 2004 20:17
- Locatie: Geraardsbergen
Ketting en tandwielen idd samen vervangen. Door het slijten zal de ketting uitrekken en gaan de tandwielen afslijten in de draairichting. Ketting en tandwielen groeien zo als het waren in elkaar.
Als je dan één van beide gaat veranderen, moeten deze zich terug aanpassen. Iets versleten en iets nieuw zorgt er meestal voor dat het allebei snel kapot is.
Best zo snel mogelijk tandwielen veranderen, dan zal het stukken beter gaan.
Zelfde is bij de remmen het geval. Als je de remschijven verandert, moet je de remblokken ook veranderen, anders gaan je oude remblokken je nieuwe remschijven vormen, ipv omgekeerd zodat je nieuwe remschijf ook snel om zeep zal gehoplen zijn.
Als je dan één van beide gaat veranderen, moeten deze zich terug aanpassen. Iets versleten en iets nieuw zorgt er meestal voor dat het allebei snel kapot is.
Best zo snel mogelijk tandwielen veranderen, dan zal het stukken beter gaan.
Zelfde is bij de remmen het geval. Als je de remschijven verandert, moet je de remblokken ook veranderen, anders gaan je oude remblokken je nieuwe remschijven vormen, ipv omgekeerd zodat je nieuwe remschijf ook snel om zeep zal gehoplen zijn.
When going gets tough, the tough get going
-
- Toeschouwer
- Berichten: 37
- Lid geworden op: zo 10 jul, 2005 22:42