klein probleempje

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
koeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider

klein probleempje

Bericht door koeke »

Vandaag zoals gewoonlijk met de quad gaan werken, maar had nogal veel lawaai bij (gerammel). Ben dan opzoek gegaan van waar da kwam en blijkt dat er een bout is afgebroken aan de uitgang van mijn cilinder daar waar de uitlaat word gemonteerd.

Nu mijn vraag, Ik rij met een warrior en vraag mij af wa ik er aan moet doen? Een nieuwe draadstang steken natuurlijk maar weet ni goe hoe? Kan ik die er gewoon uitdraaien of is het een boutje da van binnenuit de cilinder komt en dus heel den boel demonteren :roll: .

Heeft er iemand ervaring mee 8) :?: Want ik word gek van da gerammel en hij fit daar nu ook natuurlijk en da kan ni de bedoeling zijn :(
1,5 jaar warior gereden
1,5 jaar quadloos
nu RAPTOR 700, a dream come true
LeOke
Quadrider
Quadrider

Bericht door LeOke »

uitlaat demonteren en kijken als je nog aan de draadstang kan voor met een "vise grip" hem eruit te draaien. Dan kan je mogelijk een terug een draadstang erin draaien...

gaat dit niet dan gaan het toch nodig zijn om hem mss uit te boren en een "zieltje in te steken...

wat wij ook veel deden in het revisiebedrijf was gat boren die kleiner was, Linkse draad tappen, en als ge der dan een linksdradige bout indraaite trekt ge hem ook los...

ik hoop juist voor u dat het eerste werkt, want anders gade de sukkeltoer op :)

TIP: eerst goed inspuiten met een smeermiddel
Red King
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Red King »

Als je de draarstang er niet kan uitdraaien met een tang of visegripe, dan zal je en klein gaatje moeten boren en dan een links tap moeten indraaien.
Suzuki - Kingquad
Red King
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Red King »

Oeps, was duidelijk ietsje te laat.
Suzuki - Kingquad
LeOke
Quadrider
Quadrider

Bericht door LeOke »

lol, heb er vroeger veel miserie mee geahd me z'on dingen. Werkte vroeger in revisiebedrijf van motoren en was aangenomen als "demonteerder", dus ganse dagen problemen met bouten die afkraken, culassen die vastgeroest op de blok zaten, geplooide kleppen, astgelopen motoren, ...
tim slijkpaling
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door tim slijkpaling »

je kan er ook proberen een ander boutje op te lassen en dan er zo uit draaien :lol:
FOR FUN
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door FOR FUN »

Bij mijn schoonbroer zijn raptor hebben ze zelfs net naast de afgebroken vijs een ander gat in de cilinder geboord en draad in getapt,en bij wonder is alles in orde.
Enjoy your ride...
koeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door koeke »

Heb eerst geprobeert met een tang die draadstang er uit te draaien, na lang kloten brak heel het boeltje af :evil: . heb dan maar in het midden van het afgebroken boutje nieuw gat geboord en nieuwe draad getapt. Ben er wel ff mee bezig geweest maar is in orde nu. Hoop dat het in orde blijft 8)
1,5 jaar warior gereden
1,5 jaar quadloos
nu RAPTOR 700, a dream come true
Plaats reactie