probleem yfz
probleem yfz
vorige weeek ben ik met mijn yfz van3/4 jaar oud aan het crossen geweest
hele tijd probleemloos gereden
half weg de dag met enkele weg willen rijden en ineens begon hij vanuit volgas en
3/4 te stotteren en in te houden
heb de bougie vv carb gereinigd filter vv tps gemeten
iemand nog tips
gisteren ben ik ook nog ff geweest maar probleem doet zich niet altijd voor soms loopt wel goed door en dan weer niet
zij er problemen bekend met cdi's oid tips iemand
hele tijd probleemloos gereden
half weg de dag met enkele weg willen rijden en ineens begon hij vanuit volgas en
3/4 te stotteren en in te houden
heb de bougie vv carb gereinigd filter vv tps gemeten
iemand nog tips
gisteren ben ik ook nog ff geweest maar probleem doet zich niet altijd voor soms loopt wel goed door en dan weer niet
zij er problemen bekend met cdi's oid tips iemand
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Als je echt veel rijdt zou ik toch eens piston laten controleren, zou kunnen dat die versleten is.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 206
- Lid geworden op: zo 25 jan, 2004 16:43
- Locatie: opoeteren
- Contacteer:
Ja ik rij ook maar 1 x per week en hij starte ook nog perfect, maar heb het toch zitten dat mn cilinder en piston naar de kl*te is. Dus toch laten naar kijken zou ik zeggen!
-= Team DQT =-
Yamaha yfz 450 '06 Goldspeed - Holeshot - Kenda - Maessen - Team - Reiger - Renthal - Powermadd - Douglas - Duro - Lsr - Doma - Moose - Technoflex - Akraix - Tusk
DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Yamaha yfz 450 '06 Goldspeed - Holeshot - Kenda - Maessen - Team - Reiger - Renthal - Powermadd - Douglas - Duro - Lsr - Doma - Moose - Technoflex - Akraix - Tusk
DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
hoe was jouw compressie etc dan en hoe bewn je daar achter gekomen dat dit zo was en hoe oud was je machine toen het gebeurde
rijdt hem altijd eerst warm voor ik er flink mee ga scheuren
kan het me dus bijna niet voor stellen
voor zo ver ik kan beoordelen zonder compressiemeter voelt de compressie goed aan
kheb eerder zo n vermoeden dat er toch iets met ontsteking aan de hand is de vlammen slaan soms uit de demper achter
rijdt hem altijd eerst warm voor ik er flink mee ga scheuren
kan het me dus bijna niet voor stellen
voor zo ver ik kan beoordelen zonder compressiemeter voelt de compressie goed aan
kheb eerder zo n vermoeden dat er toch iets met ontsteking aan de hand is de vlammen slaan soms uit de demper achter
-
- Quadracer
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: ma 06 jun, 2005 23:07
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Contacteer:
komen die vlammen niet door te veel brandstof in je uitlaat die verbrandt ofzo?
http://www.qc-xplode.be" onclick="window.open(this.href);return false;
A new quad generation is born !
A new quad generation is born !
-
- Quadracer
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
- Locatie: atvland
-
- Quadracer
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
- Locatie: Hagestein
- Contacteer:
als het er in eens in is gekomen en het zit in je afstelling moet het haast vuile filter of carb zijn. Dan krijg je minder lucht en dus in verhouding meer bezine die kan ophopen in je uitlaat en verbranden en vlammen en knallen .......
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
-
- Toeschouwer
- Berichten: 37
- Lid geworden op: zo 10 jul, 2005 22:42
Het motortje zou dan de brandstof gewoon in de cilinder moetenRik350 schreef:als het er in eens in is gekomen en het zit in je afstelling moet het haast vuile filter of carb zijn. Dan krijg je minder lucht en dus in verhouding meer bezine die kan ophopen in je uitlaat en verbranden en vlammen en knallen .......
verbranden, ookal zou je teveel aan benzine krijgen. Als er brandstof in
de uitlaat komt is het dus niet verbrand in de motor. Verkeerde kleptiming
is vrijwel onmogelijk omdat het probleem ineens is gekomen. Maar als de
bougie niet elke keer vonkt als dat zou moeten kan het wel gebeuren. ik
denk dus een ontstekings probleem.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 37
- Lid geworden op: zo 10 jul, 2005 22:42
ja klopt, maar er staat nog een verhaal omheen. Ik probeer alleen maarRalph schreef:Uh....dat is precies wat Rik350 zegt....Jeroen Wiering schreef:Als er brandstof in de uitlaat komt is het dus niet verbrand in de motor.
zo goed mogelijk uit leggen. en rik350 denkt een probleem met de
brandstof (nl. carb. of luchtfilter) en ik denk ontsteking.