iik heb me een tijdje geleden een grizzly aan geschaft maar nu heb ik een vraagje aan diegene die er ook een hebben als je je contact opzet en je daschbord doet zijn check up met de km teler enz enz gaat dan je lichtje van de temperatuur ook branden of brand dit enkel als je quad zijn ventilator opspringt of enkel als hij oververhit is?
ik heb dit nog nooit zien branden bij mij en ik hoor de ventilator toch geregeld opspringen
dus als jullie weten of dit normaal is of moet ik er eens naar kijken
De ventilator springt op vanaf een bepaalde temperatuur. Dit is echter nog ver van het kookpunt verwijdert. Daar het hier gaat om een elektrische ventilator, hoor je hem op en afspringen wanneer er extra dient gekoeld te worden.
Het lampje van je temperatuur zal slechts gaan branden, wanneer de temperatuur zo hoog oploopt dat deze niet meer binnen de normale waarden blijft. In zulke gevallen onmiddelijk de motor stilleggen en het boeltje laten afkoelen (zeker nooit de dop van de radiator schroeven, door de stoom kan je je lelijk verbranden)
Indien je met een verhitte motor blijft rijden, rij je de motor onverbiddelijk stuk.
Bij het starten zal het lampje inderdaad oplichten als test zodat je kan vaststellen of het lampje zelf nog werkt.
mijn lampje werkt nooit niet ik heb het nog nooit niet zien branden daarmee was mijn vraag of het normaal niet moet oplichten als je je contact opzet want dan doet het ook niks