temperatuur lichtje?????????

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
tim slijkpaling
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

temperatuur lichtje?????????

Bericht door tim slijkpaling »

iik heb me een tijdje geleden een grizzly aan geschaft maar nu heb ik een vraagje aan diegene die er ook een hebben als je je contact opzet en je daschbord doet zijn check up met de km teler enz enz gaat dan je lichtje van de temperatuur ook branden of brand dit enkel als je quad zijn ventilator opspringt of enkel als hij oververhit is?

ik heb dit nog nooit zien branden bij mij en ik hoor de ventilator toch geregeld opspringen :!:

dus als jullie weten of dit normaal is of moet ik er eens naar kijken :?
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

Normaal als de ventilator aanspringt dan gaat de temp. lamp nog niet aan, pas als ie echt heel heet begint te worden gaat ie aan.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
tim slijkpaling
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

en gaat die normaal ook aan als je je contact opzet in het begin als je km teler opspringt?
( dit om te zien of het lampje nog werkt )
Toine
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Toine »

De ventilator springt op vanaf een bepaalde temperatuur. Dit is echter nog ver van het kookpunt verwijdert. Daar het hier gaat om een elektrische ventilator, hoor je hem op en afspringen wanneer er extra dient gekoeld te worden.

Het lampje van je temperatuur zal slechts gaan branden, wanneer de temperatuur zo hoog oploopt dat deze niet meer binnen de normale waarden blijft. In zulke gevallen onmiddelijk de motor stilleggen en het boeltje laten afkoelen (zeker nooit de dop van de radiator schroeven, door de stoom kan je je lelijk verbranden)
Indien je met een verhitte motor blijft rijden, rij je de motor onverbiddelijk stuk.

Bij het starten zal het lampje inderdaad oplichten als test zodat je kan vaststellen of het lampje zelf nog werkt.
When going gets tough, the tough get going
tim slijkpaling
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

dat doet het bij mij niet en dit al van in het begin dat ik hem gekocht heb ik zal er best eens naar laten kijken dan he :shock: :P
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Dit hoort bij Werkplaats en niet bij review, daarom verplaatst.

Hoewel dit niet dezelfde quad is gaat bij mijn KFX400 het temp lampje branden als je hem op contact zet, als indicatie dat het lampje ok werkt.

Gaat het lampje wel uit als hij eenmaal loopt? Zoja dan geen zorgen maken.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
tim slijkpaling
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

mijn lampje werkt nooit niet ik heb het nog nooit niet zien branden daarmee was mijn vraag of het normaal niet moet oplichten als je je contact opzet want dan doet het ook niks :shock:
Plaats reactie