Winkel: Quadtuning
Website: www.quadtuning.nl
Prijs: 274 euro
Tevredenheid product:
Kwaliteit:
De as ziet er gewoon top uit, helemaal verchroomd, verstelbaar tot +4" (dus +10cm) en de moeren en splitpennen waarmee je de hubs vastzet zijn bijgeleverd.
Design:
Tja, het maakt me weinig uit hoe een as eruit ziet.
De G-Force ziet er echter gewoon bling bling uit.
Mooi glimmend chroom, G-Force logo erop, design beugel voor remklauw.
Niets mis mee dus.
Degelijkheid:
Hier is hetzelfde verhaal als bij de bumper van toepassing. Heb er nog niet veel mee gereden of gesprongen dus kan nu nog niet zeggen of hij recht zal blijven.
Ziet er wel stevig uit en is een flink dikke as dus heb er wel meer vertrouwen in dat de orignele as (die ik wel krom gesprongen heb).
Installatie:
Hoewel ik toch al regelmatig een as in en uit een quad gehad heb vond ik het deze keer nogal tegenvallen.
Natuurlijk is het een geprul om de originele as eruit te krijgen (moeren zitten altijd vaster dan je denkt of hoopt) maar dit lukte met flink wat gewicht op de waterpomptang toch vrij goed.
Mijn lagers zijn nog perfect, zit totaal geen speling op. (zitten er nu 1 jaar in)
Heb ze dus laten zitten maar wel van nieuw vet voorzien.
Let goed op, bij de KFX/Z moet de as er langs rechts uit, de houder van de remschijf zit vast op de as en kan niet verwijderd worden! Denk er dus aan dat je de moeren aan de linkerkant van de as los moet maken en daarna het tandwiel plus houder moet verwijderen!
Goed, de nieuwe as ingesmeerd met vet en geplaatst.
Dan komt het ergste en eigenlijk enige probleem, er worden clips bijgeleverd die op de as aangebracht moeten worden zodat de remschijfhouder en tandwielhouder niet verschuiven. Deze clips moeten over een verhoging geschoven worden waarna ze in een groef klikken en op hun plek zitten. Ik denk dat ik er 45min over gedaan heb om de rechterclip in de groef te krijgen, hier zit zoveel spanning op dat het bijna onbegonnen werk is. Met een hele dunne schroevendraaier heb ik de clip aan 1 kant in de groef gedrukt, als dit eenmaal lukt ben je vrijwel klaar. De andere kant krijg je er dan met veel geweld ook wel in.
Mijn tip: wees niet te zachtzinnig maar gooi al je kracht in de strijd anders ben je verloren.
Buiten dit minpuntje was de installatie een makkie.
De rest van het in elkaar zetten gaat op dezelfde manier als het slopen, alleen omgekeerd
Heb de hele achterbrug overigens nog olie en zandvrij gemaakt met TwinAir filtercleaner, deze ontvet zeer goed en is hier uitstekend voor geschikt! Aanrader!
Tevredenheid leverancier:
Heb deze as gelijk met de AC Bumper besteld (Zie vorig topic).
Zoals gezegd ben ik zeer tevreden over www.quadtuning.nl , de service, prijs en kwaliteit van de geleverde producten zijn gewoon top.
Foto's volgen nog.