blaster motorisch onder handen nemen
-
Ravebicky
blaster motorisch onder handen nemen
Ik zou graag mijn blaster motorisch beginnen te tunen. Ik dacht aan een pro-X zuiger, standaard cilinder laten tunen en een k&n filter of twin air.
De quad wordt alleen gebruikt vr de straat,dus mss beter k&n ?
En kan de standaard krukas dit aan? En geeft dit een beetje meer kracht? Want het zou vooruit moeten gaan.
Als iemand een beter idee heeft zou ik het graag willen weten, het mag in totaal tot 1000 euro kosten.
En weet iemand een zaak kort tegen sint-truiden? Want dat zou handig zijn. Want ik weet niet of ik het wel door quadshop zou laten doen (of als die dit kunnen)
De quad wordt alleen gebruikt vr de straat,dus mss beter k&n ?
En kan de standaard krukas dit aan? En geeft dit een beetje meer kracht? Want het zou vooruit moeten gaan.
Als iemand een beter idee heeft zou ik het graag willen weten, het mag in totaal tot 1000 euro kosten.
En weet iemand een zaak kort tegen sint-truiden? Want dat zou handig zijn. Want ik weet niet of ik het wel door quadshop zou laten doen (of als die dit kunnen)
Standaard krukas kan dat makkelijk aan.
Ik zou je aanraden om de standaard cilinder te laten porten (had je waarschijnlijk zelf al bedacht
) Inderdaad een K&N of Twin Air, als je alleen op straat rijd zou ik voor K&N gaan, maar dat is ieders eigen keuze. Misschien nog een V-Force of Boyessen membraam er in.
Als je de uitlaat al hebt, dan moet je dat makkelijk redden voor 1000 euro. Met uitlaat lukt het ook vast wel.
Ik zou je aanraden om de standaard cilinder te laten porten (had je waarschijnlijk zelf al bedacht
Als je de uitlaat al hebt, dan moet je dat makkelijk redden voor 1000 euro. Met uitlaat lukt het ook vast wel.
-
Ravebicky
Het enige wat er aan veranderd is is een volledige rino, en een 14-tands tandwiel vanvoor.
Zou meer koppel,en ook meer snelheid willen halen. Is dit mogelijk? En ja een ander membraan had ik ook nog aan gedacht, geeft dit ook veel winst in combinatie met de rest dan?
En waar zou ik dit het beste laten doen? Naar wat ik hier al allemaal gelezen heb zou jumingjet dit goed kunnen,maar dit is nogal ver (kunnen hem mss ook thuis komen halen?)
Maar ik las hier ook eens dat er in Kozen een crosswinkel is die dit ook doet. Iemand die hier meer over weet?
Zou meer koppel,en ook meer snelheid willen halen. Is dit mogelijk? En ja een ander membraan had ik ook nog aan gedacht, geeft dit ook veel winst in combinatie met de rest dan?
En waar zou ik dit het beste laten doen? Naar wat ik hier al allemaal gelezen heb zou jumingjet dit goed kunnen,maar dit is nogal ver (kunnen hem mss ook thuis komen halen?)
Maar ik las hier ook eens dat er in Kozen een crosswinkel is die dit ook doet. Iemand die hier meer over weet?
Meer koppel én meer snelheid ? ik denk toch dat je je op één van de 2 moet gaan toeleggen.. meer koppel? leg dan vanvoor dien 13 terug, poorten bijwerken, andere membraan, en je zal zien wat een verschil !Ravebicky schreef:Het enige wat er aan veranderd is is een volledige rino, en een 14-tands tandwiel vanvoor.
Zou meer koppel,en ook meer snelheid willen halen. Is dit mogelijk?
Hogere top ? als je top met een 14 ipv een 13 nog niet hoog genoeg is, dan denk ik dat je naar een andere quad moet overstappen hoor. hogere top kan je alleen bereiken door een andere overbrenging, of hoger in de toeren te gaan. 15 tanden vanvoor gaat niet meer lukken denk ik.
-
Ravebicky
-
Ravebicky
-
Blaster-boy
- Quadracer

- Berichten: 1276
- Lid geworden op: ma 04 apr, 2005 09:34
- Locatie: Bree-Tongerlo
hij zal vooral sneller in hoge toere zitte denk'k
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
Ik had op me Blaster een volledige FmF-uitlaat, een K&N, cilinder uitgeboord, geport en ook nog de kop gevlakt. Nou en die liep lekker hoor 
Zat een heel groot verschil in vergeleken met Blasters met enkel een uitlaat en filter. Maar ik had hem voor te crossen dus was vooral gericht op koppel en optrekken.
Zat een heel groot verschil in vergeleken met Blasters met enkel een uitlaat en filter. Maar ik had hem voor te crossen dus was vooral gericht op koppel en optrekken.
-
Robby
- Quad Expert

- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
valt te zien wat je doet he? door krukas bij te slijpen gaat hij vooral meer toeren draaien omdat hij beter draait, bij mijne maat hadden we de grondplaat afgedraaid, ergens 2mm en dan draaide hij ook hogere toeren, dan cilinder porten, je kan grof porten,dan win je onderin macht en enkele toeren, je kan die porting polieren,maar dan verlies je je macht onderin,maar win je enorm in toeren, maar die heb je dan niet meer nodig omwille dat je je krukas al hebt bijgewerkt,dus meer onderin is beter, het een is het ander zie je... Dus al bij al wat kun je winnen: meer compressie en een goede balans zoeken tussen hogere toeren en meer macht. Bij quads zou ik niet tunen voor de toeren omwille dat het blokje enorm moet sleuren om die 4wielen te bewegen. en snel rijden op een blaster is niet ideaal,dat ding moet gewoon trekken voor dood 
-
Ravebicky
Ik heb wel een beetje ervaring met scootertunen
Dit is ook een 2 takt dus weet ik wel het een en ander. Een cilinder tunen is niet zo simpel als je denkt hoor. Dat moet allemaal berekent worden en op elkaar afgestemt staan--> op uitlaat, carbu, enz ....
Dit is een heel complexe berekening .....
Als je meer cc gaat hebben (bv: 250cc) dan moet je blok eigenlijk ook aangepast worden want je blok is ontwikkeld voor (bv: 200cc) dus heeft het te weinig inhoudt. Kwa krukas, het kan zijn dat die het houdt, maar het kan ook zijn dat die het niet houdt. De lagers en de big end is bijna altijd het zwakste punt! Ik zou zeggen bezint eer ge begint, iedereen kan tunen tot alst zover is
Met de scooter (minarelli motor) zitten we nu op +20pk uit een 68cc motor
grtzzz
Dit is ook een 2 takt dus weet ik wel het een en ander. Een cilinder tunen is niet zo simpel als je denkt hoor. Dat moet allemaal berekent worden en op elkaar afgestemt staan--> op uitlaat, carbu, enz ....
Dit is een heel complexe berekening .....
Als je meer cc gaat hebben (bv: 250cc) dan moet je blok eigenlijk ook aangepast worden want je blok is ontwikkeld voor (bv: 200cc) dus heeft het te weinig inhoudt. Kwa krukas, het kan zijn dat die het houdt, maar het kan ook zijn dat die het niet houdt. De lagers en de big end is bijna altijd het zwakste punt! Ik zou zeggen bezint eer ge begint, iedereen kan tunen tot alst zover is
Met de scooter (minarelli motor) zitten we nu op +20pk uit een 68cc motor
grtzzz
-
stompie
- Quadrunner

- Berichten: 818
- Lid geworden op: za 31 jul, 2004 19:06
- Locatie: gingelom
- Contacteer:
ja er is ook een winkel in kozen de "scheemaker" noemt die (kan fout geschreven zijn) maar denk niet dat die het kan is meer gespecialiseerd in motosRavebicky schreef:Het enige wat er aan veranderd is is een volledige rino, en een 14-tands tandwiel vanvoor.
Zou meer koppel,en ook meer snelheid willen halen. Is dit mogelijk? En ja een ander membraan had ik ook nog aan gedacht, geeft dit ook veel winst in combinatie met de rest dan?
En waar zou ik dit het beste laten doen? Naar wat ik hier al allemaal gelezen heb zou jumingjet dit goed kunnen,maar dit is nogal ver (kunnen hem mss ook thuis komen halen?)
Maar ik las hier ook eens dat er in Kozen een crosswinkel is die dit ook doet. Iemand die hier meer over weet?
--HoNdA 400--



